Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-08-11 23:57:46 följande:
    Sånt skräp bör naturligtvis avskaffas, eftersom det stjäl resurser från övriga delar av skolans verksamhet.
    Skitbra. Bort med allt särskilt stöd i skolan. Har du fler förslag som ska se till att de som har det svårast slås ut?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-08-12 00:24:50 följande:
    Hen är förmodligen lite obekant med könsskillnader.
    Hen är obekant med ganska mycket.
  • nihka
    Kunigunda skrev 2014-08-12 00:31:08 följande:
    Dessutom ett billigt förslag. Kostnaden per utslagen ungdom beräknas väl till bortåt hundra miljoner per livstid om jag inte missminner mig...
    Ja, det kan bli dyrt att spara.
  • nihka
    grind skrev 2014-08-12 00:51:48 följande:
    Det är inte rimligt att statens kostnader för att utbilda folk med ADHD och liknande ska vara dubbelt så hög som för vanliga barn. Klarar man inte av att vara självgående med ordinarie lärares hjälp ska man givetvis gå i obs-skola eller liknande.
    Jaha. Du menar den mycket billigare obs-skolan. Var finns den?
  • nihka
    realist14 skrev 2014-08-12 08:58:39 följande:
    Varför raljera om det???
    Det är ett problem som kan drabba vem som helst. Antingen är du beredd på det med en axelryckning eller så har du huvudet rejält nerstoppat i sanden för att det har gått så långt att n´¨man inte ens får visa oro utan att känna sig rasistisk eller utpekande av en grupp....trms trams och åter trams. Och sorgligt mitt i allt.

Naturligtvis ska du visa oro inför våldtäktsmän och komma ihåg att de kommer i alla skepnader.
  • nihka

Philipsson skrev 2014-08-12 18:47:29 följande:

"Vi har sett att utvecklingen i Irak och Syrien gör att vi har en rätt påtaglig ökning av kostnaderna för asyl och integration och migration, den kommer att slå igenom på offentliga finanser."

Anders Borg: Dagens Eko, 11 aug (sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5934772)

Lite "kul" det där att etablissemanget, som alltid har talat om att invandringen är en intäkt och inte en utgift - en uppfattning som är vida spridd även här i tråden -, nu revideras av en av de viktigare företrädarna för just detta etablissemang.

Lär dig att hålla isär flyktingmottagning och invandring. Människor från Syrien invandrar inte hit de FLYR från krig - krig där människor dör. Vi hjälper dessa människor för att de behöver hjälp inte för de utgör en intäkt även om många av dem kommer att bli en tillgång för vårt samhälle.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-08-12 18:57:09 följande:
    Att i uppfostranssyfte ge barnet en dask i baken är som jag ser det helt ok. - det är inte misshandel -, och det borde inte vara olagligt. Så på så sätt är jag för att barnagan borde återinföras, ja.
    Eftersom utvecklingen går framåt har vi i Sverige gått ifrån pennalism.

• nihka
    hezekiel skrev 2014-08-12 22:01:30 följande:
    Dom flyr rätt så långt bort från kriget.
    Från Syrien till Turkiet-Grekland-Albanien-Serbien-Bosnien-Kroatien-Slovenien-Österike-Tyskland-Danmark-Sverige.
    Det är förstås väldigt olika. Syriska flyktingar finns lite överallt. Den siste jag pratade med flög från Egypten.
  • nihka
    hezekiel skrev 2014-08-12 22:33:58 följande:
    Menade som du nog förstår att dom flyr till en säker zon och därefter reser till det land som är mest fördelaktigt för personen.(vilket jag tror dom flesta skulle ha gjort i samma situation)
    Vilket ofta är ett land där man redan har familj/släkt/vänner.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-08-13 08:02:34 följande:
    Visst men det där lät ju mer generellt, ett uttalande man kan klippa in i alla diskussioner.

Nu handlade det ju om att vi tar in människor i landet som är kapabla till vidriga saker, handlingar som inte ens kan tänka oss , inget som vi någonsin behövt uppleva, och det finns inte en tanke hos samhället att skydda svenska kvinnor i samband med det hela.  ILLA. Vill jag påstå.
    Då är det mer illa att människor föreställer sig att vad människor är kapabla till för vidrigheter har med härkomst att göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?