Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

tobbe01 skrev 2014-07-21 17:21:21 följande:

"Varför hatar folk SD"? Inte då. Vi är MÅNGA som älskar SD och knappt kan vänta till valet. Själv röstade jag SD både i kyrkovalet och till EP och i vanliga fall skulle jag inte brytt mig i de valen men nu kändes det angeläget! SD 2014.......

Märkligt. Om det är så många som älskar SD varför röstar 90% på något av de andra partierna?

Jag röstade också i EU-valet och var inte så politiskt intresserad förrän de främlingsfientligas partier började öka.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 17:49:38 följande:
    Trams.
    Ja, det skulle personen ha som nick. Eller "Waste of time". Det är bara en cyberretsticka som hugger åt alla håll och kanter och som tror hen är fyndig.

Jag ignorerar alltid.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2014-07-21 18:21:11 följande:
    Varför?
    Hon redogjorde för hur det kan vara att vara av annat ursprung i Sverige. Riktigt målande utan att hon gjorde sig till någon stackars krake eller offer.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-22 20:46:55 följande:
    Men sådana är dom- går såå bra ang sd-politiker, där hade du problemet.
    Men om retoriken ska vara sådan att en hel grupp måste vara skyldiga 100 procent, tja då kan du ju inte säga någonting om nazisterna heller, vad jag vet så fanns det de som vägrade lyda order så ALLA höll ju då inte på med ondskefullheter. Blir problematiskt då.

Nej ingen vill möta hotfullhet oavsett från vem det är väl rätt uppenbart.

Invandring får väl ändå ses som ett allmänt begrepp men även om jag hade bytt ut orden så hade det jag skrev gällt.

Läser vad?? Misstänker att jag är betydlig mer påläst än många både vad gäller åsikter  i olika forum samt nyhetsrapportering och utredningar.
    Men vi struntar i det- de tre små konklusioner jag räknade upp här och som var det du svarade på behöver man inte annat än läsa trådarna här för att se.
    Enkel sammanfattning bara, känner inte ens att jag kommer upp i ponny-höjd med den lilla "utredningen"
    Din fantasi skenar iväg med dig igen. Visa mig ETT enda inlägg där jag påstår det du påstår att jag påstår.

Bara för att du så som flera andra inte kan skilja på invandring och flyktingmottagning blir de ju inte samma sak.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 20:53:30 följande:

Det är trendigt att hata SD. Precis som alla ska ha en iPhone, MacBook, HappySocks och Urban Ears lurar. Svenskar är det mest fårskockande folket på planeten. Det är jobbigt om man sticker ut ur mallen.

Också en populär myt ofta dryftad bland SDare - att svensken skulle vara särskilt lättledd. Hur lättledd är man inte om man går på den
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 20:59:26 följande:
    De röstar ju inte så som du säger alls. I EU-valet var valdeltagandet 51% och 9,67% av dessa röstade SD.
    I samtliga opinionsundersökningar ligger SD på ungefär 10%. Det innebär att de övriga 90% av rösterna går till något annat parti.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 21:03:48 följande:
    Vänta lite nu. Flyktingar är ju invandrare. Så då kostar invandringen. Sen finns det även andra grupper än flyktingar som kostar. Faktumet är att de flesta invandrare kostar pengar.
    Nej, flyktingar är ...flyktingar. Man söker inte asyl och sedan invandrar.

Nej, de flesta invandrare kostar inte pengar.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 23:02:06 följande:
    Senast låg de dock på 13,5%. Men visst, av de röstande/intervjuade så har fördelningen enligt tidigare OU sett ut så. Dock var det inte påståendet som personen hävdade.
    Jag det varierar ner till ca 8%. Ja, det har du alldeles rätt i 10% röstar inte på SD för alla röstar inte. Ska vi höfta med att 5% av de röstberättigade röstade på SD i EU-valet. Bättre så?
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 23:03:49 följande:
    Eh, va? Asyl söker man när man invandrat till landet.
    Hahahahahaha! Nej, flyktingar invandrar inte först.
  • nihka
    StackarsMia skrev 2014-07-22 23:13:52 följande:
    Tja, annars kan man ju lika gärna säga 15+%, om vi nu ska gissa?
    Nej, vi kan inte lika gärna säga 15+% för att EU-valet är genomfört och det finns ett valresultat och ett valdeltagande vilket var 51%. SD fick mindre än 10%. Ca hälften av det, för ca hälften röstade, blir 5%.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?