Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Varför hatar folk SD?

realist14 skrev 2014-07-12 19:05:02 följande:
    är den filmen rasistisk?
    I filmen visas hur integration kan se ut när man låter den skötas av exempelvis fascister och rasister.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 19:06:29 följande:
    Tilltro allmänt behöver de väl inte ha, hur mycket förtroende SKA man ha att människor som idkar en medeltida kultur, överger den i samma sekund som den kliver på svensk mark?
    Jag visste inte att SDare anser att människor generellt idkar en medeltida kultur, men det kanske hör ihop med den låga tilliten till människor generellt.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 19:20:09 följande:
    Haha, såå gamla behöver de inte vara men det var ett tag sen som pressen började att sila sina reportage.
    Javisst. Det är precis samma problem med alla reportage om Yetin på Stockholms gator. Desto färre du hittar desto större är mörkningen.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 19:36:13 följande:
    I filmen är det en person som hamnar i en annan kultur och blir allt mer förälskad i den ju mer han ser och vill bli en del av den vilket de också låter honom bli. När exakt i den storyn kommer fascism in???
    Ja, smaka på den här inställningen:

http://www.hark.com/clips/dxtdftrbmr-very-hard-to-kill

• nihka
    realist14 skrev 2014-07-12 19:40:05 följande:
    Finns knappt något sådant i dessa ämnen i dagens press..
    Om man inte kan läsa sig till det så får man väl springa runt till alla SFI-lokaler och räkna själv och det har väl både du och madam gjort?
    realist14 skrev 2014-07-12 19:41:43 följande:
    Man behöver ju inte överdriva åt något håll, det är väl lika sannolikt att det är vanligt som att det inte är det fram tills vi VET.

Men inte helt otroligt eller hur.
    Ja, du har alltså ingen aning - inte mycket att bygga ett case på. Det är så mycket "fakta" som tycks ihop.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-07-12 23:11:17 följande:
    Du är inte speciellt konsekvent när du sågar enskilda Sd-anslutna för deras göranden och låtanden... Du får ju bestämma dig: Antingen diskuterar du politiken, eller så håller du dig till enskilda politikers göranden & låtanden...
    Nope. Här diskuterar vi varför folk hatar SD och SDare. Vad nötter i SDs ledning säger utanför det officiella partiprogrammet skrivet i sand är i allra högsta grad en del av ämnet.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-13 07:53:14 följande:
    Länken fungerar inte
    Jag såg det och försökte igen, men det fungerade inte ändå så jag postade inte. Jag kom till sidan igen genom att klistra in länken i google.
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-13 07:56:18 följande:
    Hittade snabbt två artiklar som bekräftade detta så jag kunde utgå från att det hade hänt och mer än en gång och eftersom beteendet understödjer den kultur som många gånger finns på sfi så är det väl inte helt orimligt att tro att det finns fler fall, men ok vi släpper den.
    I min kommun ser det iaf inte ut så.

Säkert är det så att man ibland hamnar snett, men det är som regel inte eleverna som formar verksamheten. Den "kultur som finns på SFI" är styrd av lagar och förordningar. SFI lyder under skollagen och omfattas av skolreformen 2011.
  • nihka
    overdose skrev 2014-07-14 14:04:03 följande:
    Vi kan väl konstatera att dina inlägg handlar om en Yeti i Stockholm...

Vad du måste förstå är att mänskligt beteende inte existerar i enskilda bubblor, och det är i det sammanhanget du måste läsa mina inlägg.

Varje tid, och varje plats har sin, den andra. Idag väljer du - och många andra - att korsfästa folk, bara för att de säger att det vore kul med förnuft, och visdom i samhällsutveckling.

Var tid har sina judar, och orsaken till mina inläggs polemitet är för att jag inte vill att människor som du skall döda.

Det finns så många människor som skriver om SD, som vore SD vår tids judar. På samma vis är det i offentliga diskussioner.

Det är det du måste förstå - frågorna är inte desamma som för 80 år sedan, men beteendet.

Med tanke på att du inte har uppvisat någon intelligens, eller någon annan med enkla ord om SD, vore det kanske på sin plats att du funderar över dina ord. Du vet, allt jag har skrivit till dig har bara varit ord, för att visa hur du, och vissa andra här beter sig.

Du måste förstå att SD består av människor, och att man inte bara kan smeta etiketter på dem.

Jag förstår att de som vill gott, inte vill läsa att de är folkmördare, men detta är inte en fråga om vad några gjorde för längesedan.

Så, vänligen, sluta förtrycka känslor, människor, och fiktiva varelser.
    Vi kan konstatera att dina inlägg handlar om, ja vad fan handlar de om? Frågan är om du ens vet själv.
    Hejdå! *vinkar adjö*
  • nihka
    realist14 skrev 2014-07-14 14:27:37 följande:
    Att hata och att säga vi och dem och allt som är på innelistan just nu, gäller inte alla och hela tiden, det går bra att både hata och bete sig illa mot vissa. Kosekvens och förnuft fick visst inte plats när pk-agendan skrevs.
    Jag har aldrig varit med om maken till självupptagenhet. SD är det enda parti jag vet där så många följare på fullt allvar tror att de som ogillar deras parti och politik på något sätt är otillräkneliga.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?