Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-06-06 17:36:50 följande:
    Var det detta du hade att tillföra?

Du är grundare än plaskdammen här utanför.
    Ja, det var nog allt. Jag vann ett vad. Jag hade nämligen slagit vad om att ditt "Detta blir således mitt sista inlägg i tråden" inte skulle gälla ens en vecka.

Angående ditt inlägg om att Foujan Rouzbeh borde fråntas sitt medborgarskap eller avhysas så anser jag det vara rätt kännetecknande för en SD-kramare som i känslospatt får för sig att åsikter måste bestraffas.

Jag vet inte mycket om henne, mer än att hon fick någon utmärkelse av den kristna biståndsorganisationen IM för att hon arbetade med soppkök till hemlösa. Jag gissar att hon inte brukar/brukade säga "Detta blir således mitt sista soppkök".

Vilket land tycker du att hon ska avhysas till? Och på vilka grunder ska hon fråntas sitt medborgarskap?

Är det batikhäxefoskningens senaste rön du lutar dig mot. Då får du inte bortse från att batikhäxeforskningen inte betraktas som seriös disciplin  inom övriga forskningsvärlden.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-07 13:08:05 följande:
    Nä. Du tänker inte diskutera en skandalperson som frivilligt fick lämna partiet och sina riksdagsuppdrag och andra politiska uppdrag med ett flermiljonskontraktet i stället för att bli utsparkad minus "avtackningspresent", utan du vill hellre diskutera en person från F! i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?

Själv tycker jag att man ska hålla sig någorlunda till ämnet och inte diskutera sig me, myself and I samt alla andra partiers företrädare UTOM de med anknytning till SD i en tråd som heter "Varför hatar folk SD?".

Sedan tycker jag att man inte ska ge en massa tomma löften om att lämna tråden och sedan tro att någon ska ta något man säger på allvar när man poppar upp igen någon dag senare.
    Hursomhelst ett enkelt sätt att kolla om man kan lita på det en person påstårSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-08 02:37:07 följande:
    Eller förmågan att förbli osvärtade på FL. Den saknar de definitivt. :-/
    Finns flera likheter mellan de signaturer som alltid ska väcka uppmärksamhet med att de skriver sitt sista inlägg och de som svartnar.

I bägge fallen brukar de komma rännande tillbaka fortare än kvickt. Dramapedagogerna utan att låtsas om att de nyligen avslutade pjäsen "Exit Egon" och de andra med en ny signatur som glappar på som vanligt.

En fråga om självrespekt - eller bristen på densamma, anser jag.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-08 02:37:07 följande:
    Eller förmågan att förbli osvärtade på FL. Den saknar de definitivt. :-/
    Hm, Probi svärtades medan jag skrev den förra texten.

Så kan det gåSkrattande
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-08 15:28:24 följande:
    Ja någon som kallade sig FMG och sedan effemge försvann också efter klagomål om ensidigheter vad gäller SD då en diversifiering inte var i siktet.
    Runes skrev 2014-06-08 15:28:24 följande:
    Ja någon som kallade sig FMG och sedan effemge försvann också efter klagomål om ensidigheter vad gäller SD då en diversifiering inte var i siktet.

Den info du får fram när du tvinnar näshåren och sen snyter ut här är sällan korrekt

De bägge signaturerna har jag avslutat på eget bevåg och inte av nödtvång.
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-06-13 11:52:21 följande:
    Förlåt, 'kan kommunisera hyfsat på engelska', skulle det ju stå.
    Kommunisera?
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-06-13 22:54:58 följande:
    Du har säkert rätt. Man sållar bland inläggen, och plötsligt ett batteri nya självrättfärdigande kreativa smädelser.

Rubrikförslaget är både korrekt och utmärkt. Det är skillnad på att skriva i och för. Du blandar friskt i dina försöka att reda ut begreppen. Förslaget är en hänvisning till Sanandajis tidigare länkade bloggpost där han som vanligt reder ut begreppen på ett neutralt och föredömligt sätt.

Och som jag skrev, Sandvikens kommun är förstås fria att beställa de rapporter de finner lämpliga. Det är väl närmast en fråga för Sandvikens väljare att justera den saken vid lämpligt tillfälle.

Och i ärlighetens namn, en refusering hade berott på helt andra saker. Vi har alla färskt i minnet vilka delar samlad media i triumf valde att rapportera ur OECD-rapporten i fjol. 
    Sållar?

Nej, ditt rubrikförslag var inte utmärkt, inte utifrån uppfattningen att journalistiken ska vara så objektiv som möjligt och förmedla nyheter.

Att asylinvandring innebär en kostnad för den totala samhällsekonomin, åtminstone på kort sikt, är ingen nyhet - däremot var det en nyhet att Sandviken går plus på invandringen. I den enda artikel jag har läst om detta, den i DN, så har man utifrån rimliga avväganden valt att peka på nyheten i rubriken men i brödtexten nämna att förutsättningen för att Sandviken ska gå plus bland annat är statliga bidrag.

Återigen. Ett av de vanligaste argumenten mot invandring är att barnomsorg och äldreomsorg tvingas prioriteras ner på grund att invandringskostnaderna stjäl allt större ekonomiska resurser från kommunerna.

Rapporten erbjuder ett argument mot toksektens evinnerliga lallande om detta. Visserligen inte ett heltäckande argument, men det lär ju få inom sekten förstå, utan de lär bara hänvisa till den publicitetskåta Tino. Och då är det ju bara att avfärda lallandet med ett "Men för Sandvikens ekonomi utgår invandringen ett ekonomiskt tillskott".
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-13 12:08:18 följande:
    Nope. Det tolkar jag som att när personen pratar engelska som en native speaker exempelvis med sin mormor på besök från Irland så behandlas personen illa när andra hör det och att vederbörande upplever att detta har inträffat särskilt mycket i den skånska landsbygden.

Du kan inte göra dig talesperson för alla svensktalande under 80 år, speciellt inte med tanke på alla märkliga slutsatser du drar av okomplicerad text.

Intressant när två olika intellekt möts och drar helt olika slutsatser frän samma grundmaterial.

Jag delar din uppfattning att det är rimligt att en svensktalande person talat svenska med andra svensktalande på den skånska landsbygden.

Philipssons slutsats att hon talar engelska med dem, något som de då inte uppskattar, är däremot besynnerligt långsökt.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-17 02:14:01 följande:
    Kvalificerat bullshit och historielöst flum. Det SD vinner på är de tänkande, de som har tid att tänka och ser hur det snålas överallt utom på asylinvandringen. När akademiker räknade fram att asylkalaset kostar 100 miljarder årligen lät regeringen professor Jan Ekberg gör en kalkyl som är offentlig obestridd handling, att det kostar 1,75% netto av BNP årligen för den offentliga sektorn. Ekberg själv var nyligen i TV och uppdaterade att det tyvärr ligger på 55 miljarder och hänger på arbetslösheten. Mer neutrala räknare som i UU och Handelshögskolan kom fram till 100 och 250 totalt i förlust för samhället. Allt finns på nätet och ingen kommer på annat.
    Asylbudgeten är den enda helt öppna budgetposten utan begränsningar, allt annat ska vara balanserat.
    Att jämföra med larmen från ex. sjukhusen att folk dör i onödan då det fattas pengar till svenska behov. Vår akut är alltså riskabel fast vi betalar 600.000 i direkt skatt på ett år, men till vad.

Betänk också att S och M var nästan som SD före 2006. Eller att man talade om ett homogent samhälle när det gick bra.
    Vi har dragit Ekbergs rapport ett tjugotal gånger förut, Runes.

Nu som då, handlar det om en ESO-rapport. I ESOS uppdrg ligger att de ska arbeta självständigt, inte på direktiv från regeringen. De rapporter som ESO står bakom är alltså INTE regeringens analys eller uppfattning, inte ens ESO;s egen - utan bara rapportförfattarens.

Jag bifogar en länk till ESO där de på lättfattlig svenska beskriver detta

eso.expertgrupp.se/om-eso/esos-uppdrag/

Vidare brukar jag påpeka att Jan Ekberg i inledningen till rapporten poängterar att hans beräkningar inte avser att uppskatta invandringen effekter på för den totala samhällsekonomin.
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-18 00:51:39 följande:
    Ja det gäller bara den offentliga som jag brukar påpeka då han skriver att det kostar 1,5-2% av BNP per år netto sedan länge, som han angav till 55 miljarder nyligen i TV. Inledningen av en annan som förskönar, stämmer inte med det mer brutala innehållet. Det är obestritt Politiskt Korrekt PK och väldigt mkt pengar. Utgivet av Finansdepartementet kan alla se så Borg bör ha läst den, men M är inte som förr då de måste kompromissa med fienden i regeringen numera.
    Uppsala Universitet och Handelshögskolan kom senare fram till 100 om samma sak och den senare skribenten att det blir 250 totalt för samhället. Inget har bestritts och det är stora belopp som vi behöver till annat nu.
    Har Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader, det känner jag inte till. Kan du presentera en länk?

Jag misstänker att du tänker på Ferdinand Banks och skrönan som förmedlades lallande tokskallar emellan om en avhandling från Uppsala universitet - så gärna en länk, tack!

Med Handelshögskolan menar du väl den 87-årige före detta lektorn Lars Jansson  som nyligen gav ut en sagobok för lallande sverigedemokrater där kostnaden väl angavs till 267 miljarder. Den har väl smulats sönder och samman. Gubbstackarn har bland annat uppfunnit egna kostnader och dubbelbokfört andra.

Men du kanske syftar på något annat, för inte kan du väl tro att Handelshögskolan i Göteborg står bakom den stackars gubbens lallande?

Tre frågor:
    Förstår du skillnaden mellan ESO och finansdepartementet och vad det innebär att att ESO är oberoende samt  att det är den enskilde rapportförfattarens beräkningar som framförs, ingen annans?

Har du en länk som kan belägga att Uppsala universitet har beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder?

Med Handelshögskolan menar du då sagoboken för lallare som den åldrande gubben Jansson gett ut?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?