Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-29 11:48:41 följande:
    Ja, det är ett öronbedövande gnäll från våra sverigedemokrater - för att vara så få så hörs de verkligen mycket.

Ta bara FL som exempel. Här är ju var och varannan tråd startad av en sverigedemokrat - och i princip är det samma gnäll i alla.

SD måste vara den gnälligaste företeelse vi har i Sverige, och därmed också något av de mest osvenska någonsin.
    Hm, sista raden föll bort.

Skulle tro att det är på grund av gnälligheten som vi svenska ogillar SD så mycket.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-29 11:54:43 följande:
    Javisst. Missnöjda med så gott som allt, men det är väl därför det kallas missnöjesparti.
    Mm, jag har så svårt att förstå hur man har blivit uppfostrad när man kastar bort alla livets möjligheter genom att ständigt skrika om hur förfördelad man är och vilka som bär skulden till detta.

SD - partiet som gav ynkryggen en politisk kostym.

Kanske det bara var detta ledarna skulle ha aluminiumrören till - en ersättning för den ryggrad de gnällt sönder.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-29 13:34:28 följande:
    Ehm, du vet förstås att söndagens val var till Europaparlamentet va? Inte till riksdag och regering.
    Hen har nog inte förstått detta.

Inte heller förmått att översätta resultatet  till ett motsvarande resultat vid ett riksdagsval, där väl problemet skulle vara hur tusan ett samarbete mellan S, MP, V och Fi ska kunna fungera i praktiken.

Sossarnas minsta problem skulle väl vara att gnällorkestern och barikhäxeforskarna inte kan räkna, såvida det inte integreras i problematiken kring  grundskolans misslyckande.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-29 12:30:32 följande:

Mmm!

"Vi SD ÄLSKAR sverige!!! Ja, utom tre saker - allt svensk kultur, all svensk politik och alla svenskar som bor i landet!"

Mm, SD älskar Sverige för att det finns så mycket att hata här.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-29 15:13:34 följande:
    Det ena ger det andra. Hade de varit läskunniga hade de nog inte hatat så mycket eller så är det kanske deras hat som förblindar dem smile2.gif
    Det var gulligt mot Philipsson att du ställer upp för hen.

Och kul att se att hen inte är alldeles ensam i sina åsikter.

Tyvärr tror jag att ni kommer att bli besvikna. Jag är övertygad om att M och S inte analyserar valresultatet utifrån samma utgångspunkter som våra batikhäxeforskare gör.

Jag tror att M bekymras över att de tappar i storstäder och universitetsstäder som Stockholm, Göteborg, Uppsala och Lund och att MP är störst där - och överhuvudtaget att de gjorde ett så dåligt val, kanske de tröstar sig med att S kommer att få bekymmer med att presentera ett trovärdigt regeringsalternativ samt att åtskilliga moderater kan ha taktikröstat på KD och C.

Det ska bli intressant att se om vi får samma förhållande vid riksdagsvalet. Jag tror inte att MP kommer att bli störst i landets två största städer då, men vi får se vad som händer.

Min gissning är att batikhäxeforskningen aldrig kommer att spela någon större roll - vare sig inom den akademiska eller den politiska världenFlört
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-29 16:01:19 följande:
    Vet inte vad du pratar om här. Kunde inte bry mig mindre hur S, M analyserar vad de månde vara.

Vilken forskning är det du syftar på? Är det genusforskning?  
    Inte särskilt mycket att veta heller, men om du klickar på visa endast Philipsson så för hen något slags resonemang om att M och S måste anpassa sin politik till SD efter att resultatet i valet till Europaparlamentet visat opinionsläget.

Min uppfattning är att Philpssons analys saknar djup, bredd och höjd.

Batikhäxor är ett av Philpssons favorituttryck.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-05-29 16:26:40 följande:
    Tänkte skrivit något men avstår
    Tja, jag tror att jag kan räkna ut på ett ungefär vad du skulle ha skrivitSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-29 17:48:26 följande:

Men snälla du. Miljöfrågor är heta helt av sig själva. Att verka för en hållbar utveckling är inte en partipolitiskt taktik utan nödvändigt för att vi inte ska förstöra vår planet så den till slut blir obebolig för oss.

Och nu är du där igen och vädrar dina fördomar. Du är INTE talesperson för hela svenska folket - tack och lov.
    Jag tycker Philipsson är underhållande. De flesta SD-kramare brukar bara haspla ur sig påståenden i tron att de är etablerade sanningar som omfattas av alla - inklusive de politiskt korrekta, som dock låtsas ha en annan uppfattning.

Men mellan varven försöker Philipsson argumentera för sin sak - och då kan man få se var hen slirar fast som mest.

Det är ju liksom givet att M och S måste anpassa politiken efter ett 10-procentsparti.

Ja, jösses  - får de inte lära sig något i skolan nuförtiden, inte ens enkel matte. Jag kan rekommendera Fem myror är fler en fyra elefanter till batikhäxebataljonenFörvånad
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-29 14:19:48 följande:
    Du kanske inte kan läsa så bra. Inte heller FDFMGA; hon lär väl inte vara läskunnig hon heller.

Jag skrev ju: "Vad S och M nu riskerar, om man inte anpassar sin politik efter Sd i viss mån, är att förlora ytterligare mandat till Sd vid riksdagsvalet [min fetstil]."
    Hm, mitt svar blev visst bortmodererat, då måste jag ha uttryckt mig oskickligt.

Jag tycker att nivån är ganska hög i den här tråden, men jag beklagar om någon, inte nödvändigtvis just du Philipsson, blev illa berörd.

Hursomhelst. Påståenden om att S och M kommer att tvingas anpassa politiken efter SD är kanske de mest vanliga av alla om man läser trådstarterna på Familjelivs politiska avdelning.

Jag tror att de som påstår detta verkligen tror att det är så det kommer att bli - men för mig blir det då bara ytterligare ett exempel på hur totalt främmande många sverigedemokrater och SD-kramare är för hur de anständiga politiska partierna i Sverige resonerar. Sannolikheten för att något av dessa partier ska hänfalla åt populism och börja flirta med den relativt svaga främlingsfientliga opinionen borde vara nära nog obefintlig, först och främst av rena anständighetsskäl men även av rent taktiska skäl - den icke främlingsfientliga opinionen är så mycket starkare och skulle säkert straffa ett sådant parti.

Överhuvudtaget tycks det vara många sverigedemokraters våta dröm att M eller S ska ge främlingsfientligheten legitimitet- men det är och kommer att förbli en våt dröm.

Jag ser att du kallar mig hon när du påpekar att jag inte är läskunnig. Att du tar för givet att jag är kvinna säger mycket om dig. Själv föredrar jag skriva hen om dig, vilket jag tycker är mer passande eftersom jag inte vet om det ska vara hon eller han.

Jag såg också att du tror att jag är avundsjuk på dig och dina påståenden om att du är docent. Är jag det? Nej, jag tar inte ens för givet att det skribenter på FL påstår om sig själva måste vara sant - men om så vore. Nej, inte då heller, vi har  ett fåtal skribenter på FL som brukar kunna hänvisa till sin utbildningsstatus, ibland kan det kännas relevant, som när någon förklarar att hen är socionom, i en tråd som handlar om barnmisshandel men för det mesta kan jag känna en aning medlidande med den som saknar andra medel att hävda sin kunskap.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2014-05-29 21:24:07 följande:
    Nja, det var något om någons eufori över F!:s framgång men jag blev osäker på om det var i detta forumet smile1.gif så viktigt var de inte att jag orkar bläddra tillbaks bland allt svammel.
    Ja, det där är lite lustigt. Jag skulle aldrig drömma  om att rösta på F! själv, men jag har inget emot dem som röstar på F!.

Sen är det ju alltid kul att få rätt - och jag skrev att jag trodde att just F! och MP skulle gå framåt kraftigt i valet.

Har man bara de rätta verktygen är det inte så svårt att analysera vartåt opinionsvindarna blåserFlört

Egentligen är det helt osannolikt att MP lyckats så bra att de är största partiet i EU-valet i städer som Stockholm, Göteborg, Uppsala och Lund och om jag inte minns fel i hela Stockholms län.

Det måste bekymra såväl M som SSkrattande
Svar på tråden Varför hatar folk SD?