Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-05-09 20:17:48 följande:
    QZ är inte sverigedemokrat.

Det var bara en SD-kramare som blev arg för att han inte förstått vad ett citationstecken innebär och som då blev så förnärmad att hen kallade QZ rasist.
    Hm, det var en usel förklaring eller åtminstone tvetydig.

QZ vet naturligtvis vad ett citationstecken har för betydelse, det var alltså SD-kramaren som inte hade lärt sig detta än och som blev förnärmad när QZ förklarade att språkliga missförstånd kan locka till skratt - faktiskt så till den milda grad förnärmad att hen for ut i rasistanklagelser.

Hoppas jag var tillräckligt tydlig den här gången.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-09 21:18:32 följande:
    Det är faktiskt komiskt att du och QZ börjar prata i tungor så här på fredagskvällen. Har ni haft bönemöte i QZ sekten smile2.gif
    Äsch, ta inte dig själv  fullt så sort allvar så blir det möjligt att för dig att skratta åt din fadäs med citationstecknet i stället för att bli purkenGlad
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-09 22:20:54 följande:
    Inte trodde jag att mitt påpekande på QZ uppfattning om svenskhet var så känslig för dig. Men det är väl jobbigt för troende när föremålet för din dyrkan visas upp med rumpan bar smile5.gif

Om det kan lindra dina plågor kan jag förvisso bjuda dig på ett skratt men för full effekt rekommenderar jag en spegel smile2.gif
    Tack!

Så du ser det som att du klätt av QZ med din eminenta förmåga och lämnat honom med rumpan bar.

Min uppfattning är att du blev så purket trotsig när du förstod att du inte förstått funktionen av citationstecken att du omedelbart började skälla om rasism.

Jag förstår att du rekommenderar en spegel, jag skulle vilja komma med den omvända rekommendationen till dig - försök att hälla dig ifrån spegeln åtminstone korta ögonblick - och försök att tänka på att den bild av dig själv du ser är det bara du som ser, andra kan uppfatta det som att du ständigt står och kråmar dig framför spegeln.

Spegel, soegel på väggen där - säg mig...Flört
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-05-10 00:04:04 följande:
    Ja, du får nog prata med din spegel då eftersom nordkoreacensuren har slagit till här, föga förvånande smile2.gif
    Ja, jag såg det när jag skulle svara på ett inlägg som togs bort.

Kanske vi ska låta tråden återgå till ämnet SD - varken du eller jag är eller våra åsikter är nog tillnärmelsevis så intressanta för andra som för oss själva.
  • FDFMGA
    Naiw skrev 2014-05-10 22:06:35 följande:
    Jag har aldrig haft något emot någon politiskgrupp tidigare, kanske mest för jag varit förhållandevis politiskt ointresserad.

Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten.
    Det är skrattretande att höra sedan de skenheliga partiledarna för dessa stå och prata om demokrati.
    Apropå lågt begåvade personer.

Om man definierar vänstern som bland annat MP, S, V så inkluderar man majoriteten av Sveriges befolkning.

Jag vet inte vad du menar med "vänstern" men i och med  att du anser att majoriteten av vänstern består av lågt begåvade människor vars enda solida argument är en gatusten så utgår jag från att du har en annan definition av vänstern än den gängse.

Får man fråga vilka grupper du anser vara lågbegåvade och gärna kastar gatstenar?
  • FDFMGA
    Naiw skrev 2014-05-10 23:41:45 följande:
    Jag menar den vänster som är ute och brukar våld så klart, framgick inte det av "gatustenar"?
    Nej, det framgår inte alls tydligt.

Du skrev: "Men det framgår bara mer och mer att tyvärr verkar vänstern i majoritet bestå av väldigt lågt begåvade människor vars enda solida argument är gatusten".

Så du menade alltså att det för dig framstår allt tydligare att en majoritet av de vänsterextremister som brukar våld gör detta genom att kasta sten.

För länge sen var det en person som menade att det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda, något som är lika aktuellt än idag.
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-11 19:00:28 följande:
    Eftersom det finns 700.000 som saknar ett jobb i Sverige idag, varav 500.000 invandrare, så borde våra politiker få sparken med omedelbar verkan.
    Hm, långt från första gången jag sett folk associerade till Åkessons toksekt förespråka revolution.

Man får hoppas att Säpo har koll på vilka av dem som vill avsätta våra folkvalda politiker med omedelbar verkan som förstår vad det är de förespråkar och vilka som är harmlösa toklallare.

Annars har vi ett val i september och  All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-05-11 20:29:03 följande:

Och här är en länk om demokratur, som får anses råda i Sverige: sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur
    Min uppfattning är att passivkonstruktioner är en metod att låtsas som att avsändaren är ett orakel.

Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".

Herregud. SD:s ledning försöker ju iallafall få SD att framstå som ett demokratiskt parti, trist för ledarna att sekten kacklar som de gör.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 21:05:45 följande:
    Demokratur: när inte SD får regera ostört och får stå oemotsagda.
    Jo, jag vet  - de är som barn, men utan barns utvecklingspotential.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?