Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-05-25 20:06:21 följande:
    Vi får väl fråga.

Hörru P. Förstår du?
    Haha!

Du är skyldig mig en krona, NihkaSkål
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA

Det ser ut som F! och MP borde skänka en tacksamhetens tanke till alla de ivriga valarbetare de haft från SD

MP 17 procent om det håller i sig, 10 procentenheter större en SD och F! lika stora som SD.

Solig

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:15:55 följande:

Dessvärre kommer Sd in i ep. Det är ungefär lika effektivt som att skicka ner några dagisbarn som lärt sig rabbla en ramsa: "jag tycker som partiet. Jag tycker som partiet". För det är allt vi har hört från Peter och Kristina som är toppnamn.
    En ganska dyr arbetsmarknadsåtgärd...
    Jepp. Där finner de meningsfränder. Jublet visste inga gränser hos våra svenska "antirasister" när de fick reda på hur det gick för Nationella fronten i Frankrike.

Där har SD ett parti som kan omfamna dem!
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:27:49 följande:

Ja det "sunda partiet" (Åkesson, 2013) lär ge dem öppna famnen..
    Ja, jag har för mig att de nordiska främlingsfientliga partierna inte vill samarbeta med SD eller Nationella Fronten och deras fränder, så om inte SD ska bli ensamma igen får de väl krypa upp i Marine Le Pens bruna knä och agera bjäbbande knähund.

Om de här siffrorna står sig så tycker jag man ska vara jävligt nöjd med att D gör ett så uselt resultat. Tänk som det har i t ex den här tråden om SD:s ständiga tillväxt.

Jag tycker vi svenskar kan sträcka på oss, till skillnad från övriga Europa så håller vi främlingsfientligheten på avståndSolig

Mot bakgrund hur det ser ut i övriga Europa skulle man väl nästan kunna fundera på om inte Sverige borde lämna EU.
  • FDFMGA
    sverker11 skrev 2014-05-25 21:42:04 följande:
    Du insinuerar alltså att F! och MP inte har tagit sig till EU på egna meriter?

Hur det är med MP vet jag inte men i fallet F! så tror jag inte att SD har haft något med deras framgångar att göra. De har både en tydlig profilfråga i jämställdhet och har fått en relativt komfortabel medietäckning samt draghjälp av en opinionsundersökning som visade att de hade möjligheten att komma in och att en röst på dem inte var bortkastad.
    Ja, jag tror att det skett en polarisering även i Sverige. Men till skillnad från resten av Europa har folk här inte sökt främlingsfientligheten som alternativ till den förda högerpolitiken i EU - utan hittat andra alternativ.

Jag tycker det är mycket uppmuntrande. Jag röstade själv på MP och naturligtvis var det främst en röst för deras politik och i mindre utsträckning en röst mot rasism och främlingsfientlighet i SD-tappning.

Men jag hade nog röstat på S om det inte vore för SD.
  • FDFMGA
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 21:49:30 följande:

Tack, nu släppte min ångest lite :) Trots Sd 's framgångar så är framgångarna små i jämförelse med övriga Europa.
    Hoppas att vänstervågen i Sverige smittar av sig till Europa :) För att gå ur EU lär inte gynna vår ekonomi på lång sikt..
    Jepp. Vi får väl hoppas att det alltid sverigedemokrater påstår inte stämmer, att de inte vill uppge vad de tänker rösta på när de blir tillfrågade och att de får betydligt bättre siffror i realiteten.

Jag har aldrig trott på dessa sagor - men nu får vi väl se framåt 23.00.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-25 20:06:21 följande:
    Vi får väl fråga.

Hörru P. Förstår du?
    Haha!

Du är skyldig mig en krona, NihkaSkål
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Kronan är fortfarande min, men den balanserar på avgrundens randFlört
  • FDFMGA
    MachoCulture skrev 2014-05-25 23:13:32 följande:
    Hur kan man vara TiggeROM-Kramare o SD-hatare i en o samma person?

TiggeROM är ju SD-Ambassadörer - ju fler irriterande TiggeROM
    desto fler röster kommer SD att få

Så Ni som hatar SD - Ni borde hata TiggeROM och varje person
    av icke-svensk etnicitet som begår brott - beter sig illla eller Sitter
    på Anstallt

MC är själv PingstVän för MC har fixat massor av damer på
    pingsthelgerna
    Det där är faktiskt roligt. Inte nog med att F! kommer in, de representeras av en rom.

Toksekten lär ju drabbas av kortslutning.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-25 23:26:10 följande:
    Roligast var hon F!-kandidaten som självsäkert kläckte ur sig att de är "större än SD". Sen kom det riktiga resultatet.
    Jo, jag förstår att du tycker det. Själv är jag nöjd med min bedömning att SD inte skulle få tvåsiffrigt, att F! skulle komma in och att MP skulle göra ett framgångsval.

Har man bara de rätta verktygen så går det rätt bra att göra en korrekt analys på förhandOskyldig

Hur går det med din egen analys av hen-användningen hos mödrar som beslagtar sina döttrars stringtrosorSkrattande
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-25 23:35:56 följande:
    Jag står för varje ord jag skrev i den tråden. Även om just denna TS var ett troll finns det fortfarande alldeles för många som verkligen tycker att "hen" är lämpligt att använda till och med om sina egna barn. Kan du släppa det där spåret nu?
    Visst. Det ska jag göra.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?