realist14 skrev 2014-06-23 18:42:43 följande:
Spelar ingen roll. Om folk envisas med att trycka upp detta faktum i ansiktet på folk hela tiden (det där med nationalsångens offieciella status behövdes liksom inte göras övertydligt för tio år sedn märkligt nog, undrar varför) , så retar det bara upp de som har en stark kärlek till fosterlandet.
Och- vill jag påstå, trycker in dem än mer bestämt i SD-beslutet, om vi nu ska vinkla det hela dit ett tag.
Så jäkla enkelt förstår du, för det blir liksom , ja vad ska jag jämföra det med....någon som är adopterad och älskar sina föräldrar, skulle du då envisas med att trycka upp i ansiktet på den personen att - ja men det där är ju inte dina föräldrar-egentligen!!
Nej, varför skulle jag det?
Enligt mitt sätt att se är det de personer som förklarat att de är ett barns föräldrar och som officiellt fått statusen av att vara ett barns föräldrar, de som byter blöjor, matar, nattar, kramar, älskar och oroar sig som är ett barns riktiga föräldrar.
Jag tolkar det som att du gör någon slags skillnad och att du därför kan tänka tanken att...det gör inte jag.
Jag fattar förövrigt inte toksektens ständiga tjat om att man inte får sjunga nationalsången längre. När jag gick i skolan förekom det inte att man sjöng nationalsången vid skolavslutningarna, inte i mina skolor iallafall. Men vid mina barns skolavslutningar, senast för några veckor sen bara, där sjunger man nationalsången.
Lite otraditionellt och malplacerat, tycker jag - men inget jag bryr mig om, så länge de inte ersätter Den blomstertid med Du gamla du fria.