Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk SD?

Hm, ännu inget svar.

Varför får jag känslan av att väntan på en länk till det arbete där Uppsala universitet beräknar invandringens kostnader till 100 miljarder kommer att bli långSkrattande

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-18 22:26:44 följande:
    Så du tror att de flesta läkare som kommer till Sverige kommer från fattiga länder?

Det är lustigt med invandringsfientligas argument. Vi ska tydligen inte ta in outbildat folk för de har vi ingen nytta av och de utbildade ska stanna i sina hemländer av "humanitära" skäl.

Det verkar inte vara bättre än att det hela går ut på att man inte vill ha hit någon och tar tiill vilka argument som helst för att dölja det faktum att man bara inte vill ha hit någon.
    Är de - dvs invandrarna -  inte för utbildade så är de för outbildade.

Efter år av intensiv forskning har batikhäxeforskninensuniversitetet kommit fram till denna epokgörande skutsats om invandare.
    nihka skrev 2014-06-18 22:32:52 följande:

Får jag bjuda på en Kaffe eller 100 miljarder Kaffe under tiden du väntar? Drömmer
    Gärna utan socker, tack.

Visste du förresten att SVT:s Öppet arkiv  tillhandahåller Beckets klassiker I vändan på Godot med Järegård och Strandberg i rollerna som Estragon och Vladimir.

www.oppetarkiv.se/video/1072615/i-vantan-pa-godot
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-06-18 22:32:52 följande:

Får jag bjuda på en Kaffe eller 100 miljarder Kaffe under tiden du väntar? Drömmer
    Lite påtår, tack!

Länken ovan tycks leda till gamla FL inte till Uppsala universitet.

Jag har svårt att förstå tanken bakom, i den mån det fanns någon.

Märkligt att så många sverigedemokrater tycks leva i en alldeles egen fantasivärld där allt är invandringens fel och där universiteten presenterar analyser av invandringens kostnader på löpande band samt alla invandrare antingen är för outbildade eller för utbildade för att det ska vara lämpligt att de ska få komma till Sverige.

Nåja, vi kanske slipper stollerierna om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnad till 100 miljarder ett tag åtminstone.

Har du förrestensett den här tråden. En utmärkt sammanfattning av hur sverigedemokrater upplever oss svenskar. Vi vet alla att SD har rätt - men är så låsta till det politiskt korrekta att vi inte kan erkänna att invandringen är förklaringen på allt ont som drabbar Sverige, inte ens för oss själva.

Inte konstigt att det är passande att klassa SD som en toksekt.

www.familjeliv.se/forum/thread/73466633-valfard-eller-invandring
  • FDFMGA
    Runes skrev 2014-06-20 05:38:20 följande:
    Somliga har ett Familjeliv än att sitta 17/7 om samma ämne, så inom 7 timmar på natten får man inga svar.

Professor Banks som nu är 86 och tidigare verksam i UU, var först på 42(?) miljarder och senare har jag läst 100 som även en annan grupp där med en kvinna räknat fram.
    brodd.info/finsk%20radio.htm
    Professor Bo Södersten angav 75, han är S och bodde med Friggebo (FP)
    Ekberg 55
    Docent Tullberg 100-250
    Vilka mer Sanandaj och flera?
    Lektorn i matematik Lars Jansson är bestridd till lägre än de 300 han angav senast.
    Jag känner inte till att de är med i en sekt om 600.000 personer, då man undviker sakfrågor som var vi ska ta pengar ifrån till sjukvård mm.

Vilken titel kan du ståta med?
    Jo, jag har noterat att du har ett versalt Familjeliv om nätterna, medan vi andra sover som bäst för att få kraft till familjeliv och arbetsliv.

Det är en observation som säkert så gott som alla som läser regelbundet på Familjelivs politiska avdelning gjort. Det är liksom bara att räkna efter för att man ska kunna konstatera att du står för fler trådstarter än resten av avdelningens deltagare tillsammans, samt att du skriver flertalet av dessa mellan 22.00 och 06.00.

Så att du idkar Familjeliv nattetid är helt korrekt.

Ditt påstående om att Uppsala universitet beräknat invandringens kostnader till 100 miljarder var däremot inte korrekt. Åtminstone har du hittills inte kunnat ge några källhänvisningar, bara en trasig länk samt en tom länk till gamla Familjeliv.

Herregud. Du kommer ju att ruinera stackars Nihka, som lovat att bjuda på kaffe tills du förmått belägga ditt påstående.

Det blir mycket kaffe detDrömmer
  • FDFMGA
    Politisk härdsmälta skrev 2014-06-22 21:25:17 följande:
    Sållar. Gallrar, silar. Vilka inlägg man läser. I det här fallet, snabbt ögna igenom ett inlägg och uppfatta nån variation på tok* varpå det raskt sorteras in under "självgoda utbroderingar jag helst avstår från att ta del av".

När jag ändå sitter här med ordboken passar jag samtidigt på att slå upp systemtänkande och suboptimering. Fascinerande läsning.

Själv gör jag en fantastisk vinst på att panta flaskorna från all pilsner jag köper. Följdsjukdomarna och den eskalerande misären får nån annan ta hand om, nu är det fest.
    Visst. Det finns nog resurser inom omsorgen att hjälpa våra sverigedemokrater när de har pantat färdigt.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-06-23 16:20:06 följande:
    Jo, det är intressant. Vi har ingen officiell nationalsång. Deal with it.

De enda som vill "plåna ut" (utplåna heter det för övrigt på svenska) svensk kultur är SD och deras "nationalistiska" svans. De är de enda som talar om att förbjuda kulturyttringar, om att fängsla konstnärer, om att bestämma vilken konst som är okey och "uppbyggande". Det är bara SD som försöker tala om för folk vad de ska tycka och hur de ska tänka. Inget annat parti försöker begränsa svensk kultur.
    realist14 skrev 2014-06-23 16:26:14 följande:
    Vad är det vi spelar för låt de gånger nationalsången spelas då? Ettan på svensktoppen den veckan eller lite random vilken jäkla låt som helst?

Är inte så påläst om SD, ska de om jag hittar något i deras partiprogram som berättar om konst och konstnärer, lät spännande. :-/ 

Dorian har åtminstone en rejäl svaghet - han tenderar att överskatta sverigedemokraters förmåga att assimilera information.

Sverige har ingen officiell nationalsång, att sedan Du gamla du fria har funktionen av nationalsång är en helt annan sak

Så här skriver kungahuset.se om nationalsången

www.kungahuset.se/monarkin/kungligasymboler/musik/nationalsangen/historik.4.19fe5e61065eb9aeea800029042.html
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2014-06-23 17:15:03 följande:
    Gott exempel - Finlands tillväxt har stått i det närmaste stilla sedan finanskrisen 2008 och det samma gäller även för Danmark (bara att kolla upp). Om en stillastående tillväxt är ett tecken på en nation som "klarar sig" så är det väl bara att börja rusta ner samhället, i Sverigedemokraternas och ditt namn.

Finland och Danmark kommer att få.det svårt inom snar framtid, om de inte hittar på något alldeles fantastiskt (utöver öka sin befolkning).
    Nja, Finland har haft en negativ tillväxt ett tag och är nu på väg in i en djup depression. Mirakelmetoden att begränsa invandringen fungerar inte där.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-06-23 18:21:56 följande:

Vi har ca 25% högre export än Finland , menar du att det är pga vara fantastiska ytterområden vi har den ? Själv tippar jag på att vi har och länge har haft en bra industri. Lite skrämmande när en sk vuxen människa inte begriper skillnaden på arbetskraftsinvandring och socialbidragsinvandring.
    Nja, nu var det ju tobbe som envisades med att jämföra med Finland. Jag citerar:

"Jag undrade bara varför just vårt land behöver öka sin befolkning genom massiv invandring när t ex Finland klarar sig med en betydligt mindre? Vad jag förstår så har inte Finland någon särskilt större inhemsk befolkningsökning jmf med oss!?"

Mot den bakgrunden kan det vara på sin plats att hänvisa till att Finland är på väg in i en djup depression medan Sveriges ekonomi börjar ta fart och det största problemet är att omvärlden inte riktigt hänger med.

Det kan också vara på sin plats att påpeka att den finska motsvarigheten till Svenskt Näringsliv i analys där Finland och Sverige jämförs kommer till slutsatsen att den svenska öppenheten och toleransen är en väsentlig del av framgångssagan Sverige, medan den finska slutenheten innebär att landet inte riktigt hänger med.
  • FDFMGA
    realist14 skrev 2014-06-23 18:42:43 följande:
    Spelar ingen roll. Om folk envisas med att trycka upp detta faktum i ansiktet på folk hela tiden (det där med nationalsångens offieciella status behövdes liksom inte göras övertydligt för tio år sedn märkligt nog, undrar varför) , så retar det bara upp de som har en stark kärlek till fosterlandet.

Och- vill jag påstå, trycker in dem än mer bestämt i SD-beslutet, om vi nu ska vinkla det hela dit ett tag.

Så jäkla enkelt förstår du, för det blir liksom , ja vad ska jag jämföra det med....någon som är adopterad och älskar sina föräldrar, skulle du då envisas med att trycka upp i ansiktet på den personen att - ja men det där är ju inte dina föräldrar-egentligen!!
    Nej, varför skulle jag det?

Enligt mitt sätt att se är det de personer som förklarat att de är ett barns föräldrar och som officiellt fått statusen av att vara ett barns föräldrar, de som byter blöjor, matar, nattar, kramar, älskar och oroar sig som är ett barns riktiga föräldrar.

Jag tolkar det som att du gör någon slags skillnad och att du därför kan tänka tanken att...det gör inte jag.

Jag fattar förövrigt inte toksektens ständiga tjat om att man inte får sjunga nationalsången längre. När jag gick i skolan förekom det inte att man sjöng nationalsången vid skolavslutningarna, inte i mina skolor iallafall. Men vid mina barns skolavslutningar, senast för några veckor sen bara, där sjunger man nationalsången.

Lite otraditionellt och malplacerat, tycker jag - men inget jag bryr mig om, så länge de inte ersätter Den blomstertid med Du gamla du fria.
  • FDFMGA
    tobbe01 skrev 2014-06-23 18:45:30 följande:
    Wow jag blir citerad!!!   (får försöka lägga band på min hybris)
    Då bubblar du väl över nuGlad
Svar på tråden Varför hatar folk SD?