Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman

Varför hatar folk SD?

StackarsMia skrev 2014-07-24 15:25:34 följande:
    Vänta lite nu. Har du möjligen förväxlat SD med Ung Vänster? Det är ju trots allt RF och UV som står för hatet och hoten, samt de kriminella handlingarna.
    Jaså? De senaste 20 åren är det högern som stått för politiska mord (16 tror jag) i Sverige. Vänstern har noll mord bakom sig. Och nej de är inte oskyldiga men försök för sjutton inte vinkla till det till något felaktigt.
  • sjuttiofemman

Jösses orkar ni hålla på fortfarande trots att det är ställt utom rimligt tvivel att Sd är en hög rasister plus några stackars förvirrade själar som krampaktigt håller i offerkoftan som en snuttefilt?

Blir riktigt imponerad :)

• sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-16 00:22:36 följande:

Så vi har 800 000 rasister i landet? DEt är du säkert ganska ensam m att anse. Mona Sahlin anser det inte.

Nejdå, det var inte vad jag påstod. Jag syftade på partiets förtroendevalda.

Däremot måste de 800.000 vuxna väljare fatta att det är ett rasistiskt parti de röstar på. En del av dem är säkert riktigt bruna i sina åsikter, men sannolikt tillhör de inte någon majoritet utan har nog uppenbara problem med sin empati.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-16 15:52:06 följande:

Det här mantrat har ju ältats i media i åratals. Vad är det specifikt som gör SD till ett rasistiskt parti?

Jadu, det är inte lätt att svara kortfattat på då det finns så otroligt mycket att ta av. Allt från kommunpolitiker som uttalat sig rasistiskt till järnrörsskandaler inom partitoppen med rasistiska och kränkande förtecken. Kent Ekeroth sitter dessutom kvar trots detta och dessutom starka kopplingar till den rasistiska sajten avpixlat. Toppskiktet inom Sd har dessutom för vana att länka till den sajten.

Men bortsett från denna uppenbara rasism så kan vi prata om svenskhet. Partiet (dvs Åkesson mfl) har uttalat att Zlatan inte är svensk. Detta trots att han är född i landet, pratar klockren svenska och är kapten i svenska landslaget. Vad är det som gör att han inte duger som svensk om inte för hudfärgens skull??
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-17 11:29:41 följande:

Skriv gärna ett längre inlägg då. Gärna med källor. Fast sånt brukar ni vurmare inte klara av. Vad hade Järnrörsgate med rasism att göra?

Du "glömmer" ganska raskt att kommentera det som jag skrev om svenskhet som jag anser vara en ideologiskt viktig fråga och som är en del av den grundläggande rasism inom Sd.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-17 14:09:31 följande:

Jag ignorerade detta, då jag tycker det är helt ovidkommande. Svenskhet är ett fånigt begrepp. Det finns svenska medborgare och etniska svenskar. Precis som i alla andra länder.

Bara för att jag skaffar mig ett colombianskt pass, blir jag inte etnisk colombian.

Så en person som är född i Sverige, pratar klockren svenska och firar midsommar är inte svensk pga sitt utseende? När blir man svensk då? För alla har vi någon gång invandrat till detta land. Med ditt resonemang är ingen svensk.
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-17 14:23:43 följande:

Jag anser Zlatan vara svensk, då han är född här.

Det anser inte Sd, Åkesson menar att han är legosoldat i svenska landslaget. Förstår du då att man kan anse att det är rasistiskt eftersom deras övertygelse baseras på hudfärg och ytliga attribut?
  • sjuttiofemman

Så här skrev jag i ett annat forum där det diskuterades svenskhet a la Sd:

Jag fattar inte vad problemet är för Sd. Och man börjar samtidigt undra när man blir svensk? Är det efter en, två, tre eller flera generationer som fötts i Sverige? Eller har det med hudfärg att göra? Formen på näsan? Om man super sig redlös på helgerna? Eller religionen?

Ingen har såvitt jag vet kunnat svara på detta så jag avfärdar det som rasism. Det vill säga, Sd är ett rasistiskt parti.

• sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-18 18:30:42 följande:

Skitsnack. Men lämna gärna en källa.

Visst. Googla på Åkesson Hubinette så hittar du klippet på youtube. Räcker det som källa trots att det inte är sd's propagandasajt avpixlat?
  • sjuttiofemman
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-18 18:29:37 följande:

Om man pratar klockren spanska och är född i Peru. Blir man obligatoriskt en peruan?

Jag har en kusin i Mexiko som flyttade dit som 9-10 åring. Han ses som mexikan. Fler frågor?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?