Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

kenneth768768 skrev 2015-01-21 22:56:54 följande:

Det blir ju bra konstigt om man av ideologiska skäl ska skyla över och tona ner en viss terroristgrupps gärningar eller hot, och förstärka en annans. Spelar väl ingen roll om terrorister kallar sig höger, vänster, islamistiska, whatever de är väl lika jäkla mycket terrorister för det hela bunten? 

Det är sant, men det gäller ju att skilja på terrorism och enskilda mördare, även om dessa är lika avskyvärda de.

En viktig del i terrorismen är ju att dessa är så många, att civilsamhället omöjligtvis kan spärra in dem allihop. Och när det civila samhället spärrar in några stycken, då tar några ur terroristorganisationen gisslan, och begär utbyte av fångar.

Att stoppa in Breivik och IS i samma kategori, är helt enkelt intellektuellt ohederligt. Breivik sitter ju där han sitter, och förhoppningsvis sitter han livet ut. Ingen kommer nog sakna honom ute i det fria.

IS håller på att ta över hela arabvärlden, och använder sig bl.a. av terror i väst får att nå sina mål. Enda sättet att hindra dem är sannolikt en invasion, men vad skulle det innebära? Jo, ännu mer terror i väst, eftersom det är fullt av muslimer och således presumtiva IS-terrorister i hela västvärlden. Det räcker ju att 0,1% av dem blir terrorister, så kan de åstadkomma enorm skada och tusentals, ja kanske hundratusentals dödsoffer.
    ---
    Så finns det då s.k. debattörer som använder sig av demagogi, som medvetet förvrider verkligheten, för att det ska tjäna deras syften. Några av dem finns här i tråden. De jämställer Breivik med IS = demagoger.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-22 00:00:13 följande:
    Och du har tydligen inte börjat med lästräningsövningarna än.

Du har alltså hittat Alice Petréns uttalande i Ekot. Mig veterligt bad hon om ursäkt för uttalandet om att "de inte var oskyldiga" i en senare sändning. 

Vilken politisk uppfattning hon företräder, om någon överhuvudtaget, har jag ingen aning om.

Dessutom kan man inte generalisera utifrån ett enskilt exempel. Tänk om någon gjorde samma utifrån Breiviks samhällssyn. 

Nej, jag lever inte i en bubbla och är aldrig inloggad på SD:s hemsida, om man nu ens kan var inloggad där. 

Du borde försöka komma igång med lästräningen.

Jag hatar för övrigt ingen. Jag nöjer mig med att få känna löje - det är ju inte för inte man kan påstå att de flesta SD-aktivister nätt och jämnt är läskunnigaSolig
    Pisamt när du pratar om "enskilt exempel", när du och dina kumpaner i princip aldrig anger källor, och aldrig källhänvisar det minsta. Bara en massa lösa påståenden, och det har du ju inget emot, enär du själv gör likadant. Pratkvarn!
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-22 16:43:27 följande:
    Men då - jag anar att du blev en smula stött.
    Inte det minsta. Bara en from förhoppning från din sida. Vad Bokstavskombinationer här på forumet skriver för strunt, berör mig inte det minsta, eftersom ni bara öser ur er en massa osakligheter som vilken sund debattör som helst begriper är oseriöst dravel
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2015-01-23 00:43:12 följande:
    S

Du rände som vanligt i stället iväg till FL och började sprätta omkring och förklara att den svenska vänstern fördömer Charlie Hebdo.
    Vilket jag också belade, med källa, i motsats till dig och dina kumpaner, som ständigt och jämt tar argumenten från tomma luften.
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-24 20:14:37 följande:

Wow, den här tråden tvärdog...

Det var väl bra det.

Då kan ni ju utnyttja den som en del i klubben för inbördes beundran-projektet, för att stärka gruppgemenskapen! Det behövs nog.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-28 17:23:55 följande:
    Kränkt much?
    ?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-28 23:34:07 följande:
    Nu syftade jag inte på programmet utan sd's ständiga hat mot muslimer. Och hur de underblåser hatet som deras svans spyr omkring sig.
    Är "fobi" och "hat" samma sak för dig?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-29 14:44:42 följande:
    Vem menar du står för allmän välfärd som kallas extremhöger? Och säger du SD nu så kommer jag tro att du är Herschel Krustofsky i förklädnad.
    Skulle Sd vara mer "höger" än M, menar du? Fundera lite på vad du lägger i begreppet "höger".

Minns du att Sd och S tillsammans sänkte Alliansens förslag om att höja gränsen för när man måste betala statlig skatt?

• Philipsson
    MrFahrenheit skrev 2015-01-30 20:42:16 följande:
    SD vill vara ett sk socialt konservativt parti, Det betyder att de vill behålla välfärden, men enbart för vissa. DÅ måste man självklart vara vänster...
    Så nu vill 'socialt konservativa' partier ha välfärd?

Dina inlägg är så pinsamma. Du vet ju uppenbarligen inte vad du talar om.

Sd-företrädarna kallar partiet för "värdekonservativt" och säger gång efter annan att partiet står bakom välfärdsstaten, bakom en stark välfärdspolitik, för alla (i Sverige). Vadå "enbart för vissa", vad menar du med det, och varifrån har du fått det? Eller menar du rentav att Sverige ska bekosta hela världens välfärdspolitik?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?