Varför hatar folk SD?
Däremot tyder ditt Sd-hat på att du just saknar empati, ett ord du verkar ha missförstått helt och hållet.
"Björn Söder: Judar är inte svenskar"
www.dn.se/val/nyval-2015/den-leende-nationalismen/
Innan någon skriker vinkling, att PK-media är ute efter SD:
"Hemma i Malmö mejlar jag Björn Söder hans intervjusvar. Jag ber honom kolla så att jag inte missförstått något.
Han kommer säkert att vilja ta tillbaka en del, tänker jag när jag klickar på ?send?. Det han säger om att betala invandrare för att lämna landet, och att man inte kan vara jude och svensk samtidigt ? det är en hårdare, mer radikal retorik än den SD-topparna använt offentligt de senaste åren.
När mejlsvaret kommer från Björn Söder visar det sig att han är nöjd: ?- Du har uppfattat det jag sade och man skall väl inte gå in och snygga till allt för mycket i efterhand?.
SD:s partisekreterare lägger till en smiley, :)."
"Jag antar att åtminstone S och allianspartierna har förstått att SD:s frammarsch inte kommer att hejdas om man inte kan redovisa en trovärdig politik på dessa områden som kan rätta till de missförhållanden, som med all rätt oroar så många svenskar oavsett födelseort och ursprung.
Det är inte en lätt uppgift efter decennier av misslyckanden, handlingsförlamning, floskler, missriktad välvilja och tafatta försök att dölja eller frisera opassande information gällande allt från missbruket av flyktinglagstiftningen till brottsstatistiken och utanförskapets utbredning. Men det är just allt detta som utgör grunden för SD:s framgångar, inte att hundratusentals svenskar skulle ha blivit fascister eller främlingsfientliga rasister."
www.svd.se/opinion/ledarsidan/hur-ska-sverige-regeras-efter-varens-extra-val_4188045.svd
Vänsterpartiet är i kris, de riskerar att åka ur i mars, man ser desperationen hos deras anhängare. Lite synd om de åkte ur riksdagen, man har som alltid kunnat skratta åt partiet, de lever i sin egna lilla bubbla och det är ju lite småroligt när de kommer med sina idiotiska förslag. Kanske man ska stödrösta på vänsterpartiet så de håller sig kvar.
Samisk folkrättsjurist säger att Björn Söder i sak har rätt. Oj då, nu blev det jobbigt.
www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar