Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2015-01-03 11:25:45 följande:
    Hur som helst, du kan ju inte utgå från att du vet vem eller vilka som bränner bilar i förorten. Det kan ju inte du veta.
    Just det, ren spekulation
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-04 23:24:27 följande:

Arnstad är som vanligt pricksäker. Sd-pöbeln avfärdar det sannolikt utan att bemöta påståendena. Business as usual alltså.

mobil.dn.se/debatt/repliker/vi-lever-i-ett-land-bojt-under-ultranationalistisk-terrorism/

Ju fler tomtar som baktalar Sd, desto fler röster får partiet! Sådana som Özz Nöjen, Arnstad, Lena Sundström, o.s.v. och alla batikhäxor på nätet, som t.ex. du, Bokstavskombinationen och Dorian, har nog skaffat fler röster åt Sd än Åkesson själv!

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-07 17:45:51 följande:
    Aha. Så - när tolv människor mördas så blir 1,5 miljarder människor autmagiskt medskyldiga.

Betyder det att alla kristna är medskyldiga när kristna högerextremister mördar folk, såsom Breivik? Eller när präster förgriper sig på barn, är det också hela kristenhetens fel och ansvar då? När abortmotståndare mördar läkare, är det också påvens, Desmond Tutus och Pastor Stanley Sjögrens fel och ansvar? För det är vad du skriver.

Våld är alltid fel, oavsett om det är tolv fransmän som dödas av en liten grupp galna islamister eller sjutton antirasister, vänsteraktivister eller andra som mördas av lika galna högerextrema i Sverige. Märkligt nog vill ni bara peka finger när det är de förra som står för dödandet, och gömma när de senare står för det.
    Nej, våld är inte alltid fel. Om nån attackerar mig, försvarar jag mig, med våld. Skulle det vara något fel i det, menar du?

Dock, i det här fallet, i Paris, så tycks det handla om en religöst färgad terroristtack (islam) på det fria ordet, i form av avrättning på 12 personer + skadade.

Istället för att fördöma denna handling, börjar du i sann demagogisk anda jämföra det med pedofiler till präster, som om dessa vore terroristiska handlingar med ideologiska undertoner. Hur många präster våldför sig på barn av ideologiska skäl, för att visa upp att pedofili är det rätta sättet att leva på? Har du ingen skam i kroppen, pojk?

Vi som inte är ideologiskt övertygande om att s.k. mångkultur i sig är någonting eftersträvansvärt (i motsats till regeringen), har ju förutsett en sådan här utveckling, där olika folkgruppers intressen står mot varandra.

Hur många svenska journalister vågar göra satir på islam & muslimer? Just det, terror. Man vågar inte. Ett steg bort från demokratin. Däremot förlöjligas kristendomen var och varannan dag, t.o.m. på bästa sändningstid, utan att det ens uppfattas som speciellt polemiskt. Det stör inte mig. Det som stör mig är att det fria ordet tydligen inte ska kunna tillämpas på islam och profeten Muhammed, med mindre än att man riskerar livhanken.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2015-01-08 01:06:31 följande:
    Anser du att det är demokratiskt med en särskild lagstiftning för "invandrare"?

Sannolikt gör du det eftersom din åsikt är färgad av din politiska övertygelse.

I en demokrati ska medborgarskapet vara lika och med samma rättigheter för alla dess medborgare, det är en av demokratiprinciperna. Detta vill Sd göra avsteg från enligt en riksdagsmotion av bla Kent Ekeroth.

kommentar?
    Tycker du som din "favorithistoriker" Arnstad, att tecknare som gör satir av islam och Muhammed, får skylla sig själva om de blir mördade?
  • Philipsson

Dådet i Paris är en konsekvens av mångkulturen. Den som inte inser det är bakom flötet.

Nu i Frankrike, i nästa vecka i Sverige.

• Philipsson

Ingen har ju påstått att alla muslimer skulle vara terrorister. Återigen argumenterar ni mot åsikter som ni själva har hittat på att andra skulle ha.

Nu i Paris, i morgon i Sverige. Ett resultat av den av etablissemanget så omhuldade mångkulturen.

• Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-10 23:10:00 följande:

Om du läser mina inlägg i den andra tråden förstår du vad jag menar. Det är Sverigedemokraterna som har ett sjukligt rastänkande.

För mig så kvittar det fullständigt om en same bara anser sig vara same eller om en same bara vill vara svensk eller om en same både vill vara same och svensk.

Varför kan inte Sverigedemokraterna acceptera att olika samer kan vilja olika och att detta är individuella val?

Det spelar ingen roll om du flyttar till Lappland och bor där i 30 år, har du inte sameblod i dig och/eller har en samisk-etnisk uppväxt, så har du ingen rätt att bli same (vara renägare), och naturligtvis har du ingen rätt att rösta till Sametinget.

Så, hos vilka står "rastänkandet" att finna?
  • Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-10 23:10:00 följande:

Om du läser mina inlägg i den andra tråden förstår du vad jag menar. Det är Sverigedemokraterna som har ett sjukligt rastänkande.

För mig så kvittar det fullständigt om en same bara anser sig vara same eller om en same bara vill vara svensk eller om en same både vill vara same och svensk.

Varför kan inte Sverigedemokraterna acceptera att olika samer kan vilja olika och att detta är individuella val?

Du begriper ju inte. Varken Salming eller jag är samer, trots att vi båda har sameblod i oss. Däremot SKULLE Salming och jag kunna bli samer, om vi hade velat. Du däremot, skulle inte kunna bli det, om du inte har vare sig samiskt blod i dig eller en samisk uppväxt. Personer som har samiskt blod i sig, som jag, blir inte samer för det, så länge vi inte identifierar oss som samer.

Samer är ju per definition inte svenskar, utifrån det kulturella-etniska perspektivet, eftersom de identifierar sig som samer. Däremot har de en svensk nationalitet, eftersom de landområden där samerna lever, formellt sett icke utgör en egen nation.

Vilken same som helst skulle alltså kunna bli svensk, om han identifierar som svensk, men vilken svensk som helst, skulle inte kunna bli same, hur mkt han än känner sig som same.
  • Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-10 23:52:43 följande:

Jag är stolt för att Sverige har en svensk ursprungsbefolkning och tycker att det är logiskt att Sverige värnar om det samiska kulturarvet. Jag förstår inte varför SD har börjat markera att samer inte är svenskar. Förstår du det? 

Så du tycker alltså det är rätt att en ras/ etnisk grupp har rätt att utestänga andra från att tillhöra denna grupp? Vem är det som är rasorienterad, om inte du?
  • Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-11 00:11:02 följande:

Varför är du så fixerad vid ras? Det finns samer som vill bli definierade som svenskar och låt dem få bli det. 

Det finns det inte alls. Ge mig ett exempel!

Salming är inget relevant exempel. Man är ju inte same för att man har sameblod i sig!

Det är ju du som är fixerad vid ras, som tycker det är rätt satt svenskar inte ska kunna bli samer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?