Inlägg från: Philipsson |Visa alla inlägg
  • Philipsson

Varför hatar folk SD?

"Utgifter för migration och sjukpenning stiger"

Margareta Andersson: "Ladorna är tomma".

www.aftonbladet.se/nyheter/article20163138.ab

Konsekvensen: Rejäla skattehöjningar, naturligtvis. Hur var det Reinfeldt sa, angående att "öppna våra hjärtan"? Vad det handlar om, i praktiken, är att öppna plånboken. Lätt för honom och andra högavlönade att säga, men de flesta svenskar är ju INTE högavlönade. För en som tjänar 20 000/mån, har jobbskatteavdragen varit mycket givande, c:a 20 000 kr/år i mindre skatt.

Det man åtm. kan hoppas på är att regeringen återinför det progressiva skattesystem som fanns förr., så att ju mer man tjänar, desto högre skatt betalar man, inte bara i absoluta tal utan också procentuellt.

• Philipsson
    Digestive skrev 2015-01-15 03:04:08 följande:
    "Jihadistkramare"? Muslimer sysslar i regel med jihad akbar och jag kan inte riktigt se problemet med att motivera dem i detta, även om kramar känns lite wierd. Annars så har regeringen tänkt kriminalisera dessa svenskar som åker iväg och terroriserar utomlands.
    Trodde det var "rasism" att registerföra resande muslimer. Tycker du helt plötsligt att det är helt okej nu?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-14 00:08:54 följande:
    Förmodligen efter det första "lyckade" extremhögerattentatet á la Breivik.
    Fast satirbilder av Breivik vågar ju svensk press publicera.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2015-01-16 00:01:01 följande:
    Vem, exakt, dyrkar Breivik och ser honom som sin gud och frälsare?
    Såvitt jag vet, ingen. Ingen terroristorganisation har väl tagit på sig det han gjorde. Han agerade ju ensam. Det är liksom inte jämförbart med Boko Haram, IS, Al Qaeda, bestående av tiotusentals terrorister, vilka håller på att ta över hela arabvärlden, och vad det verkar även siktar på väst.
  • Philipsson
    MrFahrenheit skrev 2015-01-16 20:39:40 följande:
    Du är lika orolig som oss övriga för vart det hela slutar. Det är fortfarande inte ett argument för att likställa alla muslimer för att vara terrorister. Sanningen är den att de flesta muslimer, judar, budhister, kristna mfl vill leva sitt liv skillt ifrån hat och oroligheter.

Enbart populister ser detta som ett problem i tider som denna...
    Taktiken att själv hitta på det man argumenterar mot, för femtioelfte gången, är demagogi. Inser du inte hur lättgenomskådad och fånig denna taktik är: När skulle jag ha sagt att alla muslimer är terrorister? Det där har du ju hittat på alldeles själv.
  • Philipsson

Konstigt att så många svenska tidningar tycker det är helt okej att häckla kristna, genom att publicera bilder av Jesus ägnande sig åt homosexuella orgier t.ex., medan motsvarande bilder av Muhammed, av dessa tidningar, tolkas som förföljelse av muslimer.

Då heter det: "Man kan visa solidaritet med de mördade kollegorna på andra sätt än att sprida bilder som man i alla andra lägen skulle sagt nej till."
    www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article20163662.ab

Varför denna godtyckliga syn?

• Philipsson

Och i dagens "Panelen" i Godmorgon Världen, i P1, sa Maria Ludvigsson, ledarskribent i SvD, att hon är för "fri invandring" och för att kunna ha uppnå detta, måste välfärdsstaten avskaffas.

Vad väljer ni Sd-hatare: Fri invandring eller välfärdsstat?

• Philipsson
    Rataxes skrev 2015-01-18 10:26:20 följande:
    Nu hatar jag ju inte SD, delar bara inte en del åsikter.

Men, jag har gärna fri invandring med avskaffade bidrag kopplade till denna.
    Vilket ju i praktiken skulle innebära avskaffad flyktinginvandring och blott fri arbetskraftsinvandring...all flyktinginvandring bekostas ju med skattemedel.

Hur som helst, din nyliberala inställning visar rätt bra på anledningen till den svenska högerns omfamnande av hög invandring, ett verktyg för att avskaffa välfärden, arbetsrätten, den svenska modellen på abetsmarknaden och återinförandet av svältlöner och 1800-talets klassamhälle.
  • Philipsson
    KillBill skrev 2015-01-18 10:46:18 följande:

Jag tolkar artikeln annorlunda. Jag tolkar artikeln som kritik mot dem som tidigare har kritiserat häcklandet av kristna men som nu står upp för rätten att häckla muslimer. 

Vad tycker tycker du om Folkpartiets Fredrik Malm som nu kritiserar den svenska vänstern för att inte vara "Charlie" samtidigt som han själv för par år sedan kritiserade  mediernas publicering av bilder av Elisabeth Ohlson-Wallin? Då motiverade han kritiken med att  "Att provocera på ett sätt som gör människor kränkta brukar inte föra mänskligheten framåt"

Att en tidnining väljer att inte publicera bilder från Charlie Hebdo är inget inlägg mot yttrandefrihet. AB har ju tidigare publicerat bl.a. Vilks rondellhundar.

Själv så är jag för total yttrandefrihet men tycker samtligt att Malm har rätt när han säger "att provocera på ett sätt som gör människor kränkta brukar inte föra mänskligheten framåt". Jag tycker också att det är mer ok att sparka uppåt än nedåt. Det skulle aldrig falla mig in att häckla fattiga människor i tredje värden medan men jag kan ge gliringar åt politiker och meningsmotståndare i Sverige.

Varför kan du inte lära dig att länka eller åtm. hänvisa till de texter du påstår dig ha hämtat tankegodset från, vilket jag alltid gör? Tycker du att det är vi andra som ska "gissa" vad du refererar till?

Jag konstaterar att Aftonbladet utan problem publicerar för kristna kränkande bilder, men drar sig för att publicerande motsvarande gällande muslimer. Om andra tidningar gör samma sak, fast tvärtom, så anser jag att de agerar precis lika godtyckligt de.

Att ena dagen snacka om "je suis Charlie" och sen inte publicera de bilder som utgjorde orsaken till massmordet på Charlie Hebdos redaktion, är makalöst fegt och hycklande. Det är ju att böja sig för terrorister, som i det här fallet bygger hela sitt "intellektuella" existensberättigande på religiösa dogmer

Svar på tråden Varför hatar folk SD?