Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-03-08 13:59:56 följande:
    Sjukhuset tyckte inte att det behövdes kontrollera mer och att jag avvaktar bara till vanlig UL som jag har bokat privat vecka 8. På måndag försöker jag komma in MVC tidigare än vecka 10. Jag borde vara riskpatient om sjukhuset tog mig på allvar i torsdags.

Om du vill ta hcg igen så kan du ju alltid göra det själv privat via werlabs. Jag fick tid på MamaMia i v9, det var inga problem men behövde bokas i god tid. Lika bra att boka tiden nu. Du är ju gravid men du kanske ska gå på Specialmödravården? Jag tyckte MamaMia var bra då de har både läkare och ultraljud på plats och jag fick gå ofta på kontroller pga både ålder och äd. Kram
  • villsågärna38

Redan: Såg i andra tråden att det var neg igen. Så trist!! Beklagar. Kom på en sak - har du tagit provet tnf-alfa? Det kan ju stiga då man blir äldre och man kan då behöva hög dos blodförtunnande. Vet ju att du haft lite strul med ditt blod. kanske ska börja tidigare och ha en högre dos? Många börjar ju med Trombyl och blodförtunnande sprutor en el två veckor innan ET. Ja har även hört om de som börjar ännu tidigare. Stora kramar

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-08 16:20:11 följande:
    Villsågörna: jag föreslog att börja m fragmin tidigare utsnpå trombylen- svar nej. Mina blodvärden behövde bara en skjuts. Ska höra med juliette! Tack Sorg igår som fa....men Ja, nu är jG på gång mentalt i en ny process. Werlab på måndag prov th tsh mfl. Telefontid m serum bokat.

Förstår precis vad du menar med sorg! Hoppas att ni orkar ta hand och stötta varandra du och din man! Om jag var du hade jag nog börjat en vecka tidigare iaf nästa gång. Det är ju många som tar blodförtunnande trots bra blodprover inkl jag själv jag tar det därför att studier visar att det minskar missfallsrisken då vi haft några sådana tidigare. Under en ev grav så minskar det ju sen även risken för havandeskapsförgiftning. Risken är ju lite högre för havandeskapsförgiftning när man gör äd och är lite "äldre". Kram
  • villsågärna38
    skpklm skrev 2014-03-08 18:38:37 följande:
    Jaja -  men varför så missvisande rubrik på tråden?

Vad är ditt problem? Det är så man säger i dagligt tal dvs att man "gör äggdonation" eller "gör äggdonationsbehandling" när man är mottagare av ägg. Tråden ligger under Svårt att få barn och Äggdonation. Inte direkt missvisande...
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-03-10 06:23:58 följande:
    Jag byter också samtalsämne. skulle vilja fråga om ungefär lång tid efter att ni var på psykologsamtalet som ni blev kallade till ägg införingen? Vi har stått i kö sen augusti 2013 trode vi skulle komma fram i kön i höst nu i år. men vi har redan fått papper om psykologsamtalet.

Hej! Vilket sjukhus köar ni till? Tror det varierar. Kanske lättast att ringa koordinatorn på ert sjukhus och fråga alt maila. Lycka till! Kram
  • villsågärna38
    Jojjo77 skrev 2014-03-09 20:07:26 följande:
    Hej alla. Var ett tag sen jag tittade in. Stor kram till alla som fått negativa besked... Hur går det för er som ruvar? Tänker på er ofta och hoppas att alla snart får det efterlängtade plusset. För oss är det samma lika, inga nya besked, så vi fortsätter att vänta. Väntan blir i alla fall lite lättare nu när det äntligen kommit lite sol 

Nä va trist att ni fortfarande väntar. Hoppas verkligen snart det händer nåt för er!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-10 10:32:49 följande:
    Det kan vara så. Jag tänker, som fler varit inne på.... Svara på inlägg som intresserar dig och bidrar till dig eller tråden. Så om jag väljer.... Ger jag näring till det jag önskar mer av. Kram Onsdag tel kontakt med penny på serum. Skickat alla papper. Väntar på blödningen, ta prov och skicka till Aten. Imorgon provtagning via werlabs.

Ja va kul att det rör på sig!! Hoppas att alla tester ger er svar. Kram
  • villsågärna38
    Backefru skrev 2014-03-10 11:38:47 följande:
    Vi var på psykologsamtalet för ungefär fem veckor sedan. Planerad insättning i april :)På  Huddinge. Det går snabbt i kön nu :D Det blir nog er tur snart!

Oh va kul att höra att det rör på sig!! Lycka till i april Vi har en dotter via ÄD på Huddinge! Håller tummarna för er! Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-10 12:45:53 följande:
    Känns så jäkla trist just. De fick 7 ägg från donatorn som de befruktade åh så finns inga av de äggen kvar de har inte fryst ett enda ägg så nu ska man vänta på ny donator ..

Nä va tråkigt att de inte var tillräckligt bra att frysa. Fy va trist!! Har ni även manlig faktor? Kanske ska ni göra icsi nästa gång om ni inte gjorde det. Min mans spermieprov godkändes under vår utredning men när vi började med ivfer märkte vi att det inte funkade nåt bra om de inte gjorde icsi. Testerna man gör under utredningen tar ju inte reda på allt. Kan vara något att diskutera med läkaren iaf. Hoppas på bättre lycka nästa gång! Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014