Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Klarrött skulle det stå. Jäkla stavningskontroll

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-02 08:12:51 följande:
    Minus dag 10 oxå. Ngt nedslagen, hopplös - grinig. Men tar ett nytt dag 12 igen. Och vlöntar på TD hcg.

Nä usch va trist!!! Kram
  • villsågärna38
    Frk Röd skrev 2014-03-01 19:29:30 följande:
    NinaCamilla: Stort grattis. Du inger hopp!! Själv har jag varit inlagd på sjukhus några dagar pga virus på balansnerven, så nu behandlas jag prednisolon för det. Det var tydligen nån mening med att min behandling skulle bli uppskjuten några månader.

Oj va jobbigt!! Hoppas att du mår bättre nu. Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-02 09:36:33 följande:
    Redan: Jätte tråkig men avvakta fortfarande. Jenkis: Hoppas att du hittar någon som kan göra VUL. Vet ni hur man räknar veckor vid ÄD? Om allting går bra, göra jag VUL i vecka 7 privat men vet inte när är det. Om jag räknar 5 dgr blasto plus 14 till testdagen från ET, får jag vecka 5. Är det korrekt?

Du kan använda familjelivs graviduträknare. Räkna från ET och fem dar tillbaka så har du dagen för ägglossningen. Äggplocket är ju detsamma som ägglossning. Då får du mest korrekt datum. Kram
  • villsågärna38
    Jenkis skrev 2014-03-02 16:46:43 följande:
    Det är bättre med blödningen. Den ebbade ut redan igår. I natt har jag haft växtvärk (antar jag) igen, men utan att blöda. Skönt! Får åka 22 mil t.o.r. om jag skall göra VUL tidigare. Det är ju kris i mitt landsting... På onsdag är det riktiga VUL:et.

Har du vulet på onsdag så förstår jag att du väntar. Men jobbigt om nåt skulle hända. Finns det ingen privat gyn med landstingsavtal heller någorlunda nära? Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-04 20:21:02 följande:
    Tänkte höra hur mycket en äggdonation kostar?

Varierar från land till land. Klinikerna i Tjeckien och Polen är billigare än Riga t ex men brukar ha längre väntetid. Om ni vill ha känd donator så är det Finland som gäller. Minst 6 mån väntetid där. Finns även bra kliniker i Grekland och Spanien. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014