Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Pyret77 skrev 2014-03-07 12:09:25 följande:
    :) jag är steril pga sjuksdom som barn så då får man tre försök så Det är därför oxå som jag har dålig koll åh inte frågat om det :).. Kram

Va bra!! Menar du tre försök utan att du fixar nån korsdonator? Det är ju jättebra isf!! Hoppas inte ni behöver så många bara. Vi gjorde tre försök dvs med tre donatorer men då fixade vi två korsdonatorer själva. Härifrån FL faktiskt. Finns underbara människor där ute Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 13:47:57 följande:
    De misstänker graviditet på höger äggstocken. Vänster är ju redan bortopererad. Om mina blodvärden är inte bra, ska de öppna mig. Nu är det jävla jobbigt!

Nä men stackars, stackars dig!! Ett misstänkt X alltså. Så tråkigt! Hoppas att det är falskt alarm. Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-07 13:48:45 följande:
    Ja tre försök med samma donator . Så hoppas att någon av de försöken kommer att lyckas . Oj va häftigt att människor ställer upp när andra har det svårt :). n

Ok. Det låter ju jättebra. Måste vara nån specialdeal då med donatorn om hon gått med på att donera tre ggr. För med försök utgår jag ifrån att du menar ET? FET går man ju alltid på köpet om det blir nåt till frysen. Vår första donator gav t ex ett ET och två FET. Den andra bara ett ET och tredje gav ett ET och två FET. Blir ju totalt sju återföringar men räknas som tre försök. Många får ju till ännu fler per donator men vi har även manlig faktor så embryona har inte alltid klarat frysningen. Dock har alla klarat upptiningen. De fryses inte om de inte har hög kvalitet. Kram
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-07 14:37:49 följande:
    Nä ska inte varanågon specialdeal allt vad jag vet donatorn lämnar ägg åh av de äggen är det 3 försök så har jag förstått det. Beroende på hur många ägg de får av donatorn så klart . n

Aha Då är jag med!! Ja har man tur kan man ju få många ägg till frysen och många återföringar av en enda donation. Hoppas att det går vägen för er!! Håller tummarna! Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-07 14:23:06 följande:
    Thank god var blodprovet bra! Nu loggar jag ut och försöker att bli en människa igen! Undrar vad är meningen att livet testar så här? Om 2 veckor ska jag en vanlig gyn och kolla om det är nån som boar där och har hjärtaktivitet. Innan dess bollhav glömma vad har jag upplevt i turbulenta 2 dagar. Kram till alla för peppningen. Hoppas ingen behöver uppleva det här !

Oh va skönt!!! Håller tummarna för dig nu! Nä Gynakuten är inte roligt alls. Förstår precis vad du menar. Kram
  • villsågärna38
    bullenochgrisen skrev 2014-03-07 15:55:42 följande:
    Jag förstår inte. Vad menas med ET och FET? Fick brev från Karolinska idag, står i kö sen augusti 2013 det var brev med lite info och svarsformulär där vi ska säga att vi fortfarande vill stå i kö osv. Det står att vi ska bli kallade om 1-2 månader för bedömning och ställningstagande till behandling. Är det psykologsamtalet de menar då? Vad frågar dom? Pratar man hormonbehandling då? Hur lång tid efter psykologsamtalet kom ni fram i kön för insättning?

ET betyder Embryo transfer dvs att man får tillbaka ett befruktat ägg som blivit ett embryo. FET står för frozen embryo transfer. De ägg som befruktats och fortsätter att utveckla sig på ett bra sätt kan frysas in och återföras senare om det första ET inte funkar. Vad jag minns så träffar man läkare först för info och bedömning, ev även undersökning. Sen psykologen i nästa steg. När man godkänts och de har hittat en donator så har man kontakt med koordinatorn Kristina för planering. Hon är jättetrevlig och går alltid att nå på telefon. När man börjat hormonbehandlingen så gör man 1-2 vul (vaginalt ultraljud) innan ET/FET då man får tillbaka sitt lilla embryo Sen är det bara att hålla tummarna!!
  • villsågärna38
    Pyret77 skrev 2014-03-08 08:26:16 följande:
    Gjorde testet nu i morse efter 16 dagar åh det visade tyvärr ingen graviditet :(..

Nä va trist!! Tröstkram till dig!
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-08 13:39:33 följande:
    Villsågärna: Idag mår jag lite bättre men ingen promenad i solen blir det. Hela magen är så öm att jag är rädd för allting just nu. Ingen blödning tack och lov. Jag försöker få tag på min grekisk läkare om råd vad ska jag göra. Det blir jobbiga 2 veckor innan UL. Jag hoppas att det är nån som når bra där inne.

Förstår det. Hoppas att du får tag i din läkare. Det är säkert någon kvar där. Du hade ju tre från början. Säkert därför hcg gick upp och ner. Får du fortsätta att ta hcg? Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014