Inlägg från: villsågärna38 |Visa alla inlägg
  • villsågärna38

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

NinaCamilla skrev 2014-03-17 15:57:10 följande:
    Tjejer, Hcg stiger så att jag tog pesten istället för kolera. Kolera skulle innebära cellgifter och sannolikheten är 50% och pesten är titthålsoperation med borttagning av höger äggledare. Då har jag bara en äggstock kvar. Hoppas att det inte bli någon öppen bukoperation bara att de kan gå in via naveln. Jag är så ledsen och arg samtidigt. Jag får veta idag om det blir imorgon eller på onsdag.

Nä men fy! Stackars dig. Så himla jobbigt!! Har du tagit bort en äggstock tidigare eller tror du de behöver göra det nu? Hoppas att det räcker med äggledaren. Dem kan man ju leva utan även om jag förstår att det känns surt med operation. Tänker på dig!! Kram
  • villsågärna38

Det kommer säkert att gå jättebra NinaCamilla men förstår att du är nervös. Blir det idag? Kan MrsCecilia så kan du med!! Du vet ju nu att du kan bli gravid. Det är ju ett jättesteg framåt. Kram

• villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-19 14:40:04 följande:
    Ninacamilla; usch det verkar nervigt ändå. Och hur länge ska du behöva vänta då!!! Syns det inte på UL var det sitter ? Min dag i Aten: omvälvande, intressant . Inga klamydia bakterier eller ureaplasma!!! Aquascan mycket bra! Så hyst - läggs på hyllan. Istället förbereds jag för ET - mycket snart. Medicinering påbörjad. VUL på fredag igen sedan får vi se vad den visar för utveckling på slemhinnan. Penny satsar gärna på denna i naturlig cykel. Ägg ligger o väntar cd8. Dvs ägglossning på gång. ÄD - ja.

Oh va spännande!! Här händer det saker Heja!! Hoppas det går bra nästa vecka. Kram
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-20 10:34:38 följande:
    Äntligen info! Graviditeten sitter i buken! Hur har den hamnat där är en gåta och tydligen vänligt ovanligt. De misstänker att när de stoppade in äggen har de lyckas komma utanför livmoder men vet inte. Jag såg i monitor hur de la dem in och då skulle väl alla 3 sitta där. Om cellgifter inte biter, blir det öppen bukoperation. Maximal otur!

Nä men fy va jobbigt!! Maximal otur. Är det pga din endo annars som den lyckats ta sig ut kanske? Att placera den i buken låter ju som ett sånt stort tjänstefel att det verkar konstigt. Har alla tre tagit sig? Om inte så är det ju dock svårt att veta. Hoppas cellgifterna funkar nu så du slipper op!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-20 11:37:46 följande:
    Utomkvedes i abdominal är ovanligt. Det är svårt att veta exakt varför det blir så. Katetern vid implantations är bara en av förklaringarna men observera detta är bara teorier, problem med äggstockar äggledare inflammationer och kirurgiska ingrepp i det området är de största orsaker till utomkvedes. Ovadsett var de fäster utanför eller i botten på livmodern. Så tjänstefel, kan inte åberopas. För mer kunskap sök på ectopic pregnacy. Skönt att du fått visshet. Ovisshet skapar mest oro av allt. Lättare att gå vidare, tycker jag. Än att famla i mörker. Kram

Jag menade inte att man ska åberopa tjänstefel om man får utomkvedes vid ivf el äd. Vet att det förekommer i några procent av fallen. Menade att det låter konstigt att en erfaren läkare av misstag skulle sätta katedern i bukhålan istället för livmodern vid återförande av ägg. Skulle det ske tycker jag def att det är grovt tjänstefel men som sagt, tycker den teorin verkar väldigt långsökt. Speciellt eftersom man ju ser på skärm var de hamnar och NinaCamilla i det här fallet också sett var embryona placerades.
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-24 17:52:55 följande:
    Det går inte bra. Titthålsoperation är gjort men de kunde inte ta bort grav som sitter i bukhålen. De ger mig cellgifter nu men Hcg stiger fortfarande. Läkare skakar sitt huvud och säger: Jag vet inte vad ska vi göra! Vi får diskutera. Grekiska läkare säger att de måste göra magnetröntgen och kolla vad den sitter men det får jag inte. Hon vill oxå att de ska göra laproskopi men läkarna här hävdar att de inte kan. Det känns att jag förbli barnlös resten av mitt liv om de börjar rota och öppna min buk. Imorn ringer jag patientombud och försöker komma till en annan sjukhus. Tanken att det finns något i mig som växer i buken ger mig dödsångest. Hjälpen inte att läkaren vet ingenting! Hoppas att någon annan har glada nyheter här... Vill ha drömmen levande.

Men fy va jobbigt!! Låter ju inte kul alls. Varför får du inte göra MR? Och varför inte laparoskopi? Låter ju jättekonstigt. Herregud kan man göra gastric bypass via laparoskopi ska man väl kunna fixa din operation?? Vilken stad bor du i? Låter ju inte som världens mest erfarna läkare. Sök nytt sjukhus och kräv att få träffa en överläkare. Bor du i Stockholm och får en remiss för MR har du ju vårdval och kan gå var du vill. Finns ju t o m drop-in (i öppenvården alltså). Hoppas att det löser sig snart!! Kram
  • villsågärna38
    Redan47 skrev 2014-03-24 18:29:33 följande:
    Nina: Åk till Grekland eller någonanna stans där du kan få detta gjort. Så får du göra upp med FK efter. Enlgt EU , vill jag minnas du kan ta vård var du vill i EU. Skicka faktura därefter. Ditt liv din hälsa är ditt ansvar. Du behöver lita på dig själv, lyssna på dig själv och på vad din kropp säger. Även om det skulle kännas svårt rent ekonomiskt i nuläget, så kommer det ordna sig också, med tiden. DU kommer levande ur detta! Jag förstår din vanmakt, känslan att vara i andras händer, som ska vara utbildade och experter, men inte känna tillit. ÅK!!! Ta vård där den finns! Detta kan inte vänta hur länge som helst. Du far också illa av cellgiftsbehandling.  God nyhet, jag åker till aten igen på fredag för en transfer redan på lördag!!! Ja herregud vad allt gick fort. Jag råkar ju helt plötsligt ha en cykel som passar med en donator och slemhinnan svarade till slut på den vaginala "östrogenduschen". P tror på teorin att min slemhinna är bidragande plus att de tidigare( detta har jag räknat ut utifrån hennes dialog) transfer gjorts för sent, implantations fönstret har varit stängt! NU idag ägglossar båda jag och donator...blactocyt på lördag! Detta är de goda nyheter jag kan sprida idag. Detta blir mitt 4e försök. Så vi valde bort hysto i nuläget, och gör det med ett snitt om detta inte skulle gå vägen denna gång. Vi hade lång överläggning. Jag har blivit en fena på clexane sprutorna, tar 2ggr/dag. senaste 2 ggr inte ett märke! hihi, midwife sa på ett sätt, penny på ett annat, då gick jag in på nätet o kolla vad clexane sa....det blev en medel väg mellan alla 3 sätt. 

Va roligt att du är på g nu. Håller tummarna för lördag!! Kram PS. Övning ger färdighet, efter ett tag får man kläm på sprutorna
  • villsågärna38
    NinaCamilla skrev 2014-03-24 21:18:41 följande:
    Villsågärna: jag bor i Sthlm och vi pratar om ett stort sjukhus här så att jag Beyonce vrm ska jag vända till. De nekar mig en remiss till MR och jag förstår att grekisks läkaren är orolig (och jag) att de ska börja rota något utan att veta vart den sitter. Imorn kollar jag om jag kan byta sjukhus second opinion. De hävdar att jag har blivit opererad då många gånger att titthåls kan ej göra men de öppnade mig i onsdags. Jag ville att dr skulle sterilisera min höger sida att det händer inte andra gången. Inget gjordes.

Usch, tycker så synd om dig! Vilken soppa!! Hoppas att du snart får en lösning på allt. Kram
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014