• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

villsågärna38 skrev 2014-02-11 09:38:40 följande:

Uj va jobbigt att du känner så men förstår dig! Allt hemskt ni varit med om sätter naturligtvis sina spår. Tänkte nog inte på inskrivning ännu utan på det första vulet man brukar göra på fertilitetskliniken för att bekräfta graviditeten. Vill du inte göra det i Uppsala? När det gäller inskrivning är det väl en jättebra ide att be maken ringa!!! Kram
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-11 09:38:40 följande:

Uj va jobbigt att du känner så men förstår dig! Allt hemskt ni varit med om sätter naturligtvis sina spår. Tänkte nog inte på inskrivning ännu utan på det första vulet man brukar göra på fertilitetskliniken för att bekräfta graviditeten. Vill du inte göra det i Uppsala? När det gäller inskrivning är det väl en jättebra ide att be maken ringa!!! Kram
    Nej, jag vill inte åka någonstans. Det är så meckigt att ta ledigt från jobbet och det är väl ok ett par timmar för att göra VUL här, men att resa 22 mil för VUL... Då behöver jag vara ledig hela dagen. Jobbar i butik, så all ledighet tas 6 månader i förväg. Det har varit nog med våra behandlingar och korta varsel. Orkar inte mer...

Men nu har jag skrivit in mig. Fick ett namn från en kompis på bra BM och BM får ta fajten! Ringde gyn och de hänvisar till Uppsala eller Stockholm... De kan bara ta emot 3 patienter per vecka på mitt sjukhus nu för tiden och hela året är väl bokat... Förr gjorde de t.o.m. IVF:er så det är verkligen bantat.
  • Jenkis

Första tecken på blod idag... Två dagar senare än förra gången. Tur att man är härdad. Då var det varje dag i tre veckor i sträck...

Vet ju att man kan blöda mycket utan att det blir MF, men det jag blir lite rädd för är att det skall var något fel igen som inte löser sig av sig själv... MF otroligt tråkigt, men gå igenom samma he...te som förra gången är faktiskt värre, så om den lilla inte är helt OK så...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-12 21:38:42 följande:
    Jag tog hcg idag. 19500. Stämmer med v.5 så här är det pirrigt värre. Nytt test på måndag. Väldigt nervöst att vara gravid med 42-årigt ägg... Kram
    ÅÅÅ. Grattis! Tänker de sätta dig på stödmedicinering?
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-13 11:46:07 följande:
    Hur är det idag Jenkis? Kram
    Funderar på att hålla mig ifrån FL överhuvudtaget några dagar.

Allting har bara blivit för mycket med ALLT (och inget). Sjukskrev mig idag och gick hem. Har fått något läskigt som hänger ihop med ögonen (och hjärnan). Hjärnan klarar inte av snabba ögonrörelser. Misstänker att det hänger ihop med stress och att jag slutat med mina antidepressiva... Förra graviditeten tyckte alla läkare jag pratade med att jag inte skulle sluta eftersom man ofta behöver MER antidepp som gravid (mer blod i kroppen), men jag vågar fasen inte ta dem nu med tanke på vad som hände då... Slumpen sägs det ju. De skall vara "säkra", men det vet i fasen.

Så nu skall jag försöka vara utan. Alla fall de första 12 veckorna. Jag tog ändå bara halv dos. Antar att mina symptom är en kombo av stress, utmattning, utsättningssymptom och att jag helt enkelt inte har stödet av medicinen längre.

Blödningen som var mer som en färgad flytning igår blev bättre under dagen igår. I morse vid Lutinus var det OK, men bara några timmar senare var det dags igen och idag är det mer än igår. MEN så länge jag inte har väldigt ont och superstora klarröda blodmängder så vet jag ju att det förmodligen går bra. Om det inte är MA förstås...  Tur att man är härdad...
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-13 12:18:38 följande:
    Ta progestoron ocå! Villsågärna.

Jenkins, gör det som könns bra för dig, vi finns på tråden när det känns så. Utsättning
    Av medicin ? ÄD Riga mfl sätter inte ut något före V8!!!! ÄD är ju inte en normal graviditet ...
    Kram m styrka ich vila.
    Ja, den antidepressiva medicinen alltså. Progynon och Lutinus har jag fram till v. 9 resp 12
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-02-13 17:15:42 följande:
    Jenkis, jag önskar att det fanns något vi kunde göra för att hjälpa dig.
    Känner du för att ta en paus från tråden ska du absolut göra det. Du vet att vi finns här!
    Styrkekram.
    Tack ni är gulliga!
  • Jenkis
    Redan47 skrev 2014-02-13 15:37:46 följande:
    Villsågärna; jo det är klart det är skillnad m progestoron då...

Jag: genomförde ju UL på klinik på samui, trodde det var VUL men den hade de inte... Sp jag fick klunka i mig 1 liter vatten ich vänta totalt 1,5h innan blåsan var typ så full att jag behövde kissa, men dr höll tiden exakt enl utsago, in igen : resultat- 10mm slemhinna!!! Rekord flr mig. Passade på att ta blodprover trombosutredning ixå när jag ändå var där och det var okey för dem. Hade tänkt göra det på sjukstugan en mindre ö, men insåg väl på kliniken att proverna förmodligen ändå skulle skickas dit jag var. Nu väntar jag svar på dem. Riga glada för bra resultat ich samtliga immun o trombos prover bra som togs jan. Nu är Riga inbokat den 19e provtagning , 20e FET. Så vi åker bara hämtar bil o kläder vänder tillbaka t Sthlm - båt över till Riga! Det gäller bara vara effektiv!

Jag är så glad för din fantastiska lycka!!!!
    Grattis till sån fin slemhinna! Bra prover för övrigt med!

Stort lycka till med FET!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-13 16:01:21 följande:

Ja det är ju viktigt att östrogen och progesteron harmoniserar förstod jag så hoppas nu att kroppen sköter det själv Och lyckliga är vi men samtidigt supernojjiga. Kan nog slappna av lite efter den 24e så räknar ner dit!! Oh va roligt med slemhinnan Det var ju jättebra!! Och så FET snart. Va roligt att det närmar sig!!! Måste vara underbart i värmen också. Njut och vila nu för snart är du gravid Kram
    Jo kroppen skall ju sköta det där själv bäst.
  • Jenkis
    Lillan15 skrev 2014-02-13 20:48:48 följande:
    Då har vi FET samma dag! Nu måste det funka Solig bara embryona överlever upptiningen, är så rädd för det
    Sätter ni in 2? Vi gör det om 2 klarar sig.
    Spännande!
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014