• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

De ringde precis och sköt fram VUL... Iofs bara två dagar, men vi skulle göra nu på måndag och det var man ju inställd på såklart. Får trösta mig med att bebis är två dagar äldre och att det är bättre vid tidiga VUL.

Har inte haft några blödningar på en vecka nu! Förra veckan var jag så trött och förvirrad att det var omänskligt, men på något sätt så kom jag igenom det med. Den här veckan har illamåendet börjat på allvar och tröttheten hänger kvar, men hjärnan funkar i alla fall bättre...

Tjock som en gris, men har förstått att det inte är något att gå på eftersom man vid MA även kan må illa, bli tjockare o.s.v. Min kropp beter sig i alla fall som att allt är som det skall, så det vore fint att få det bekräftat, helst NU.

• Jenkis
    Irma01 skrev 2014-02-28 16:21:00 följande:
    Jenkis,

Frustrerande när du var inställd på måndagen men underbart att läsa om dina symptom )
    Kram!

Vsg, förstår dig, var också ganska stressad o rädd för det mesta de veckorna, men försök att slappna av ändå. Är helt säker att det ska gå vägen, det är ju en riktig mirakel!

Redan 47, hang in there!

NinaCamilla, håller tummarna!

Trevlig helg på er tjejer.
    Tack!

Det är ju sjukt att jag tror det värsta egentligen då min kropp tickar på som den skall. Finns ingen logik!
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-28 14:13:13 följande:

Förstår precis!! Även om jag gjorde vul förra veckan skulle jag gärna göra ett igen. Typ NU ovh ja, varannan dag!! Går ju in i v9 på lördag. V9-12 är de mest vanliga för ma/mf så känns kritiskt som attan men bara vänta och hoppas. Håller tummarna för dig!! Kram
    Jag håller tummarna för dig såklart! Tack!
  • Jenkis
    NinaCamilla skrev 2014-03-01 08:44:57 följande:
    Villsågarna och Jenkis: Hoppas att ni kommer till magiska gränser över 12 veckor. Jag har testat positivt idag och det är någon eller några som gro där inne. Jag hade 2 tester men clearblue ville inte så att jag får nog göra proceduren imorn igen. Jag tror inte mina ögon! Har aldrig sett någon annan streck än kontrollstreck. Hoppas på att det fortsätter mot vecka 12....
    HURRA!!! HURRA!!! Verkligen härligt när någon som inte sett ett plus får ett efter såååå många år!

2014 verkar vara ett fint år för barnaalstrande .-)
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-02-28 19:48:26 följande:

Logiken är väl att man vill skydda sig själv. Känner så väl igen det du beskriver. Men du låter onekligen väldigt gravid så tror det kommer gå jättebra nästa vecka Kram och god natt!!
    Hoppas verkligen! För oss alla såklart...
  • Jenkis

Blödningarna har varit bättre ett tag nu. Inget blod på drygt en vecka!

I natt vaknade jag av att jag var väldigt kissnödig och försökte ignorera det. Kände även molvärk och tänkte inte mer på det än att det är bra att den växer. Somnade om, men vaknade av min kissnödighet hela tiden. Gick upp och gick på toa och såg i mörkret att det var en annan färg på pappret. Tände lampan och konstaterade att det var klarrött i toan... Vet ju såklart att om man ligger ner och sedan släpper ut allt på en gång ser det ut som massor. Konstigt nog kunde jag somna om...

Hela dagen idag har jag haft molvärk, men ingen mer blödning som tur är. Såg redan på morgonen att den började avta eftersom färgen ändrades. Är ju lugn just nu, men det är ju lite irriterande att bli uppskrämd ändå...

• Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-02 08:44:17 följande:
    Hur är det idag Jenkis? Har det slutat blöda? Finns det nånstans du kan göra vul och kolla att allt är bra? Kram
    Det är bättre med blödningen. Den ebbade ut redan igår. I natt har jag haft växtvärk (antar jag) igen, men utan att blöda. Skönt!

Får åka 22 mil t.o.r. om jag skall göra VUL tidigare. Det är ju kris i mitt landsting... På onsdag är det riktiga VUL:et.
  • Jenkis
    Malma skrev 2014-03-02 20:51:51 följande:
    Hej,

Här hittade jag en söt barnbok som förklarar för små barn hur de kommit till via äggdonation. Den är tyvärr på engelska men det spelar nog inte så stor roll, den är lättläst.... Den har prisats i USA av barnpsykologer.

www.carolinanadel.com/DonorEgg/index.html

Någon annan som har tips på hur ni lägger upp eller redan har lagt upp samtalet med era barn, med närmsta familjen och omgivningen tex dagis, skola?

Tar tacksamt emot tips om annan litteratur som rör Äggdonation och barn.
    Först skall jag få ut ett levande barn

Bra tips med böcker av er båda!
  • Jenkis
    Irma01 skrev 2014-03-02 22:13:14 följande:
    Tack för tipsen om böckerna!

Jenkis, skönt att blödningarna har upphört. Men vad jobbigt att behöva åka så långt för att få göra VUL!
    Lycka till iaf på onsdag, kram.
    Tack!

Hoppas det blir av på onsdag nu bara... Lite nojig då jag glömt väskan med mobil på jobbet och kollade den senast i morse... Kommer inte till jobbet förrän 10:40 i morgon och då är jag nervös att de typ skall ha sagt idag på svararen att de inte kan på onsdag men att jag är välkommen i morgon kl 8 typ...

Hjärnan är verkligen bra på att bygga ihop historier....
  • Jenkis
    villsågärna38 skrev 2014-03-02 17:52:15 följande:

Har du vulet på onsdag så förstår jag att du väntar. Men jobbigt om nåt skulle hända. Finns det ingen privat gyn med landstingsavtal heller någorlunda nära? Kram
    Det finns två, men de jobbar ensamma och inte heltid och eftersom landstinget har sån kris är de privata alternativen också i kris så att säga. Men tider alltså.
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014