Tigermamman72 skrev 2014-03-06 12:07:18 följande:
Hej alla fina!
Och stort grattis till er som ruvar och plussat. Och håller alla tummar för er andra!!!
Känner igen många av er som jag följt på Findlandstråden:) Specielt härligt att läsa om dig NinaCamilla:)
Själv har jag nu satt in två ägg i Madrid förra veckan. Och tagit blodprov i dag på vårdcentralen för att mäta HCG,
spännande och sjukt läskigt. Det är ju som vanligt allt eller inget.....
Kände att IVI Madrid var väldigt proffsiga och ganska stor skillnad från AVA i Åbo. När man väl kommer ner för insättning får man ett eget rum, allt väldigt kontrollerat, allt fick man följa med kameror och man måste ligga kvar efter behandling minst ca 30 min. Kändes väldigt bra! Dock får man ju inga bra recept från klinicen så svårt att få ut detta hemma om man inte har en läkare i Sverige som kan skriva om dessa. Dock var det lite billigare att hämta ut medicinen där och kliniken kunde tom beställa hem allt till dem så du fick med dig när du åkte hem.
Har haft svårt denna gång med UL och provtagningar i Sverige/Stockholm då min fina gynekolog gått i pension.
Har fått hjälp på Mammamia men väldigt svårt att få tider dock, Sofiahemmet har beslutat att inte hjälpa oss ÄD kvinnor längre, även fast man fick betala dyra pengar förut för ett UL på 5 min.
Så jag vill dela med mig om två tips även fast dem kostar pengar, men det är ingen problem att få snabb hjälp.
Det ena är vid provtagningar så kan man boka dessa tester/analyser på nätet, ett Hcgrov kostar ca 260 kr och sen kan du gå till alla lab som jobbar med Karolinska institutet. Jag kunde därför i dag bara gå ner när det passade mig på vår vårdcentral. Smidigt och enkelt.
Sen om man måste göra ett UL eller få hjälp med recept (allt kostar även här men du får hjälp direkt) kan man kontakta
www.strandkliniken.se/gyn_mottagning.asp. Ganska dyra men snabba.
Sen om man vill ha tips på Stockholms bästa akupunktör (tycker jag;) så kontakta Dr Ma
www.dr-ma-akupunktur.com/ så duktig!
Hoppas alla får en fin dag i solen!
Kram Tigermamman
Bra tips om man har vägarna förbi storstan.
Var hittar man vilka labb som är anslutna till Karolinska? Jag vet att mitt AMH-prov skickades dit, så jag antar att labbet på mitt sjukhus är det definitivt, men betalar man direkt till dem eller finns det någon sida att göra det på? Blodprover är ju alltid bra om man kan fixa, även om man får betala själv.