• Snowsee

Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!

Hej!
    Här kan vi som väntar bebis i maj 2014 lägga in bilder på sånt som rör graviditeten:
    - växande magar
    - ultraljud
    - sånt vi handlar till oss eller bebis

Som sagt, lägg in vad ni vill!! :)

• Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!
  • Fördärvad

Jag vill säga att jag tog inte åt mig om att magen är varken stor eller normal. Så länge jag får ett friskt levande barn som stannar hos mig är jag lycklig. För strax över 1 år sedan förlorade vi vårt första barn en son i plötslig oförklarlig spädbarnsdöd. Han blev bara tre dagar, att veta att ett friskt barn dör och obduktionen visar ingenting är förskräckligt. Med två missfall efter hans död så är denna graviditeten både fruktansvärt jobbig och orolig hela tiden, samtidigt en liten glädje.

• snorkan

Beklagar:(

Fördärvad skrev 2014-01-09 22:14:49 följande:
    Jag vill säga att jag tog inte åt mig om att magen är varken stor eller normal. Så länge jag får ett friskt levande barn som stannar hos mig är jag lycklig. För strax över 1 år sedan förlorade vi vårt första barn en son i plötslig oförklarlig spädbarnsdöd. Han blev bara tre dagar, att veta att ett friskt barn dör och obduktionen visar ingenting är förskräckligt. Med två missfall efter hans död så är denna graviditeten både fruktansvärt jobbig och orolig hela tiden, samtidigt en liten glädje.

• Kurrydutt

Vilken hemsk historia. Beklagar verkligen!
  • Myking
    saraajohanna skrev 2014-01-09 11:22:04 följande:
    Den va väl inte så stor? Så himla olika från person till person. O sjukt onödigt att skriva så för det är inte jättekul att höra från alla att man är större än vanligt jämt!
    Men ojj, lugna dej lilla vän.. Jag mena ju absolut inget negativt med det.. Hon har ju en Jätte fin mage!
    Men jag tyckte att den var stor.. Eller större än min iaf, man jämför ju..

Men glömde bort att det är bara massa gravid hormoner i den här tråden så det får man ju vara försiktig med..
    Man kanske inte ska kommentera varandras bilder då så att folk inte tar illa upp
  • Myking
    Fördärvad skrev 2014-01-09 16:54:59 följande:
    Oj vad många kommentarer om min mage. Jag känner mig större än med sonen, då fick jag först mage runt v 25. Men kommentaren om två är onödig. Vi vet med säkerhet att det är en bebis, utifrån 5 ultraljud så är jag säker. Ul är gjorda i v 7,8,12,15 & 17.
    Jag menade absolut inget negativt med den kommentaren.. Men som ja skrev, man jämför ju med sej själv såklart..
    Men du har en fin mage!
  • Myking
    Vad hemskt :(
    Beklagar verkligen!
  • Kurrydutt
    Myking skrev 2014-01-10 00:55:23 följande:
    Men ojj, lugna dej lilla vän.. Jag mena ju absolut inget negativt med det.. Hon har ju en Jätte fin mage!
    Men jag tyckte att den var stor.. Eller större än min iaf, man jämför ju..

Men glömde bort att det är bara massa gravid hormoner i den här tråden så det får man ju vara försiktig med..
    Man kanske inte ska kommentera varandras bilder då så att folk inte tar illa upp
    Eller så ska man kanske inte lägga ut bilder om man inte kan ta vissa kommentarer, vad vet jag :)

Det är aldrig nån som kommenterar mina varken bilder eller inlägg o det är inte heller kul. Men men, familjeliv är ju inte det viktigaste här i livet.
  • Sidnye

Själv har jag aldrig fått kommentarer om storleken på min mage, så har ingen erfarenhet av det. Men jag respekterar dom som vill slippa sådana kommentarer.
    Att man lägger upp en bild på sin mage, innebär väl ändå inte att man måste stå ut med alla typer av kommentarer? Vi är alla vuxna människor som kan tänka efter före vi skriver någonting. Sedan att saker kan tolkas på ett annat sätt än vi menat är säkert, speciellt på nätet. Men då kan man be om ursäkt och alla försöker behålla den goda stämningen i tråden? Och lära oss att det kan vara känsligt att prata storlek på gravidmage.
    Vi får försöka komma ihåg att vi alla är gravida, och olika. Ingen av oss kan styra hur livmodern/magen växer. Att höra kommentarer om storleken på magen kan öka oron och jag tror att dom flesta av oss oroar sig tillräckligt för barnet/en ändå.

• maribel

Har alltid haft stor mage tidigt och är "van" vid kommentarer som. oj, är det dags snart eller : är du säker på att det bara är en därinne. Jag bryr mig  inte vet ju att det är av en orsak som magen är stor och stor är den, det tycker jag själv. Ser inte det som något negativt. Tycker att alla magar är "fantastiska" stora eller små eftersom det finns små bebisar därinne. Nalle

• Kurrydutt
    Sidnye skrev 2014-01-10 08:27:29 följande:

Själv har jag aldrig fått kommentarer om storleken på min mage, så har ingen erfarenhet av det. Men jag respekterar dom som vill slippa sådana kommentarer.
    Att man lägger upp en bild på sin mage, innebär väl ändå inte att man måste stå ut med alla typer av kommentarer? Vi är alla vuxna människor som kan tänka efter före vi skriver någonting. Sedan att saker kan tolkas på ett annat sätt än vi menat är säkert, speciellt på nätet. Men då kan man be om ursäkt och alla försöker behålla den goda stämningen i tråden? Och lära oss att det kan vara känsligt att prata storlek på gravidmage.
    Vi får försöka komma ihåg att vi alla är gravida, och olika. Ingen av oss kan styra hur livmodern/magen växer. Att höra kommentarer om storleken på magen kan öka oron och jag tror att dom flesta av oss oroar sig tillräckligt för barnet/en ändå.

Jag menar inte att man ska stå ut me vad som helst. Men man måste vara medveten om att det finns rötägg som kan komma med onödiga kommentarer när man lägger ut bilder på nätet, även om man tror att alla på familjeliv är genomgoa människor. Fast jag har inte sett en ända kommentar som är menat negativt. Men som du säger så kan man tolka på olika sätt och det är upp till var och en hur man tar det så länge man kan hålla en god stämning och respektera varandra.

Nog om det nu!

Idag har jag kännt av att det gjorde ont när jag va på jobbet. Jobbar på hunddagis och går mkt långpromenader. Kände att jag inte kunde gå riktigt så snabbt o långt som jag brukar. Hoppas inte det blir värre.
Svar på tråden Vi som har BF Maj 2014 - Bildtråden!