• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • NoA22

Jag har fått tid för både inskrivning och Kub. Men jag ska gå på en privat klinik som är ansluten till Landstinget och det är samma som jag gör IVF via. De är så populära, så om man ska lyckas få en tid där så gäller det att ringa typ direkt när man blir gravid tydligen. Så jag vågade inte vänta, utan bokade upp mig på tider direkt :)

• Frajda 80
    NoA22 skrev 2013-09-26 17:22:01 följande:
    Jag har fått tid för både inskrivning och Kub. Men jag ska gå på en privat klinik som är ansluten till Landstinget och det är samma som jag gör IVF via. De är så populära, så om man ska lyckas få en tid där så gäller det att ringa typ direkt när man blir gravid tydligen. Så jag vågade inte vänta, utan bokade upp mig på tider direkt :)

Det låter ju bra!
    När har du inskrivning då? 
  • NoA22
    Frajda 80 skrev 2013-09-27 07:37:14 följande:
    Det låter ju bra!

När har du inskrivning då? 

Jag har inskrivning den 30 oktober :) känns som en evighet dit. Då, om allt går som det ska, är jag i vecka 12 (11+0). Sen har jag kub och ul den 7 nov! Men du är det första att se fram emot på måndag när vi har VUL och vi förhoppningsvis får höra hjärtat slå :)
  • Frajda 80
    NoA22 skrev 2013-09-27 07:58:27 följande:

Jag har inskrivning den 30 oktober :) känns som en evighet dit. Då, om allt går som det ska, är jag i vecka 12 (11+0). Sen har jag kub och ul den 7 nov! Men du är det första att se fram emot på måndag när vi har VUL och vi förhoppningsvis får höra hjärtat slå :)

Ja verkligen vi får vänta till på onsdag och det finns fortfarande en risk att det inte slår då har läkaren sagt.
  • Jayt

Frajda vilken vecka är du i nu?

Jag kommer vara i v 8 när vi ska göra vul, känns som en evighet kvar!

Jag väntar med att ringa BM tills vi har gjort vul.

• Jayt

Då har jag haft min flesta gravid kräkning haha. Jag öppnade en tonfiskburk för jag skulle ta med lite till lunch på jobbet, och ja, det luktade väl inte så gott :D

• Frajda 80

Vi kommer att vara i vecka 6+1 (vecka 7) och därför är det inte säkert att hjärtat syns. Att jag har så tidigt är just för att vi tigigare råkat ut för utomkveds och då vill man se att den ligger på rätt ställe. Är det så att hjärtat inte syns kommer vi få komma in 10 dagar senare ungefär.

Åhh urs för att kräkas, jag har klarat mig hittills men mår illa då och då och har halsbränna nu. 

• Heaven75

Jag har inte ringt BM ännu heller. Vill vänta precis som Frajda80 med att se att allt verkar stå rätt till med den lille krabaten först innan.

• lilljen
    Heaven75 skrev 2013-09-27 09:50:40 följande:
    Jag har inte ringt BM ännu heller. Vill vänta precis som Frajda80 med att se att allt verkar stå rätt till med den lille krabaten först innan.

samma här, dvs efter 10/10 som är ljusår bort... ;)
  • emjay00

Hoppar lite försiktigt in här... Har testat plus 2 ggr den här veckan men officiell testdag är ju på måndag 30/9 :) vågar fortfarande inte riktigt tro på att det faktiskt har lyckats på första försöket...

Frajda80: Har också gått på akademiska och har inte heller fått några papper hem på om det blev nåt till frysen eller ej. Får fråga när jag ringer på måndag och meddelar testresultat!

Kul med så många plus ändå!!! :)

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!