• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • Lila01

Tack Frajda och Eileme! Jag vet... Bara det att tankarna skenar ibland. Bra dagar (timmar?) tänker jag att jag är gravid och att så länge jag inte blöder finns det inget tecken på att nått är fel. Men som sagt - ibland stressar jag upp mig i onödan. Det har varit en lång resa med ett utomkveds för några år sedan, till överstimulering och ingen återföring i våras. Det här känns som de längsta veckorna jag har varit med om tror jag!

• Hanniz74

Hej, flyttar över hit för att förhoppningsvis stanna kvar. Satte in två tvådagars 22/9 och tjuvtestade i tisdags o fick ett svagt + igår testade jag med ett väldigt starkt + och imorgon är TD. Nu undrar jag bar om det verkligen är rimligt att man redan fått mage. Min mage har sista dagarna fått en tydlig spänd rundning o det känns alldeles för tidigt. Är det normalt att magen sväller eller kan det betyda att båda har fäst och därför påverkar mig fortare?

• Benbiten

Har en nojig dag idag. Känner att jag bara måste testa mig igen. Så att det verkligen är positivt resultat fortfarande. Löjligt jag vet och min man skrattar åt mig, men vill bara se att pricken fortfarande är kvar där inne och växer.

Ska jag, eller ska jag inte. Hatar beslutsångest. Hur känner ni andra? Har ni testat ngt efter TD?

• Hanniz74

Benbiten: har TD imorgon och planerar att testa nästa fredag och en g i veckan fram till vul så jag förstår hur du tänker.

• emjay00

Lila01, Hanniz: Välkomna och grattis till plus! :)

Jag har inte testat sedan TD och tänker att nu är jag gravid och oavsett graviditet (IVF eller ej) så får man ju oftast inga klara besked förrän RUL i vecka 18-19 utan man får helt enkelt lita på att man är gravid och njuta så gott man kan. Nu får man ju iaf ett extra ultraljud :) Efter att ha genomgått IVF så är man ju lite rädd att allt detta ska tas ifrån en och oron är ständigt närvarande, men man får tänka på att de allra flesta graviditeter går ju faktiskt bra! :)

• anna2701

Hej!

Grattis till alla som plussat!

Officiell testdag idag. Gjorde testet vid kvart över fem i morse. Tog testet som ivf klinken gett mig och det tog inte ens en minut innan strecket dök upp. Jag tog även ett digitalt så nu behöver jag inte tvivla. Jag blev chokad när det stod 3+. 

Har mycket spända bröst, humörsvängningar, mycket trött och sämre aptit. 

Hur mår ni andra? Ska ringa IVF kliniken i morgon i bitti och boka tid för VUL. Kan knappt. Är så spänd 

• Hanniz74

Grattis Anna2701. Har oxå TD idag o jag fick 2-3 på det digitala hoppas det stämmer. När gjorde du insättning? Är det ingen mer än jag som redan har fått mage?

• Lokje

Stort grattis Lila, Hanniz och Anna :) Välkomna hit {#emotions_dlg.flower}

Benbiten; Jag förstår precis hur du tänker, tanken har slagit mig att testa igen men jag har inte gjort det efter TD. Försöker tänka att allt borde vara som det ska men det är jättesvårt...

Symptom för mig, fortfarande ungefär samma, är i vecka 6 (5+4) och har lite ömma bröst, konstig känsla i korppen (kom i dag) något illamående (kom igår) och väldigt trött! Men alla dessa saker försöker hjärna av sig självt hitta på andra förklaringar till, det är så konstigt att man inte bara kan ta in att man faktiskt är gravid. "håller nog på att blir sjuk" "åt nog något dåligt" "sovit för lite" haha. Längtar såååå tills UL så att vi förhoppningsvis får se ett litet tickande hjärta Hjärta. Vi har tid för UL 22/10 en evighet bort....

• lilljen
    Hanniz74 skrev 2013-10-06 07:27:56 följande:
    Grattis Anna2701. Har oxå TD idag o jag fick 2-3 på det digitala hoppas det stämmer. När gjorde du insättning? Är det ingen mer än jag som redan har fått mage?

Hade rejäl mage från ägglssnngsprutan och fram tills för nån vecka sen (v 6+5 idag), kombo av hormoner, vätska, gaser kanske. Nu börjar den bli mer normal men kan vara lite extra stor em/kväll. Gissar på att det är för att tarmarna är lite tröga och har flyttat lite på sig.
  • Eileme87

Grattis lila, hanniz och anna!

Jag har svullen mage och känner att jag måste knäppa upp jeansen ibland :) är 5+4 idag!

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!