• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • Eileme87

Försök att tänka på att du bär på ett barn och inte ett missfall. Du är gravid här och nu, visst finns tankar på att något kan gå fel men det är svårt att påverka men visst är man orolig men man måste försöka att inte tänka för mycket på allt som kan gå fel...

Jay, man kan få små blödningar under graviditet så hoppas de inte är någon fara. Förstår verkligen att du blir rädd, ring och fråga kanske?

• NoA22
    Jayt skrev 2013-09-30 11:38:56 följande:
    Jag har precis varit på toa och det kom lite, pytte lite rosa på pappret!!!! Åh nu blir jag jätterädd!!

Förstår att du blir orolig, men det behöver inte betyda något dåligt!! Håller tummarna för att det håller sig bort nu!! Kram
  • Jayt

Jag är jätterädd och känner mig helt förstörd nu! Så jäkla ironiskt när jag precis skrev till dig emjay att inte oroa dig

• Eileme87

Vad häftigt Noa, helt fantastiskt att man kan se det så tidigt. Måste vara en lättnad! Hoppas verkligen den ska gå hela vägen!

Jay förstår de, de är lätt att va klok och ge råd till andra men man lyssnar sällan på sig själv. Men som sagt det behöver inte vara något dåligt men förstår att du blir superorolig.  

• Jayt

Nu är det klarrött blod som kommer... Känns som att det är kört nu. Fyfan vad jag hatar det här

• Frajda 80
    Jayt skrev 2013-09-30 11:38:56 följande:
    Jag har precis varit på toa och det kom lite, pytte lite rosa på pappret!!!! Åh nu blir jag jätterädd!!

Oroa dig inte så mycket. Jag har haft liiiiite lite rosa ett par gånger men jag är 100 på att det kommer från Lutinus.
    NoA22 skrev 2013-09-30 11:55:44 följande:
    Nu har vi varit på VUL och fick se vår lilla bebis och ett tickande hjärta :) det lilla knytet var nu hela 8,5 mm långt!! Enligt maskinen var jag i vecka 7 (6+5) och beräknat förlossningsdatum är 21 maj :) känner mig sååå lycklig, helt otroligt!! :) nu bara måste det gå hela vägen!!

Grattis eileme87 och anna2701 och välkomna hit!! :)

Det är vårt första barn, 4 återföringar (3 IVF och 1 FET) vi fick ett embryo tillbaka :)

Åhh så underbart. Vilken skön känsla.
    emjay00 skrev 2013-09-30 11:22:26 följande:
    Har varit i kontakt med akademiska nu och jag kan sluta med lutinus idag! Har fått tid för ultraljud 21/10. Spännande! :)

Känner att jag har så svårt att njuta av graviditeten av rädsla för att något ska gå snett. Kan någon snälla lugna mig ;)

Försök att slappna av och njut av att vara gravid och inte oroa dig. Blir det MF kan du ändå inget göra. Men kroppen mår bra av att glädjas, kramas mycket för det ger positiva hormoner till kroppen    

• Frajda 80
    Jayt skrev 2013-09-30 12:24:41 följande:
    Nu är det klarrött blod som kommer... Känns som att det är kört nu. Fyfan vad jag hatar det här

När hade du TD?

Tänk också på att det faktiskt är vanligt att kvinnor blöder runt första missade mensen.

Kram  
  • Frajda 80

Hej igen,

är det någon av er som ibland kan få sjukt starka smärtor vid en äggstock? Det är inte där hela tiden utan mer efter jag kissat eller suttit konstigt.
    Jag funderar på om jag fortfarande är svullen eller om det kan vara utomkveds igen...

Inte alls kul att behöva vänta tills på onsdag när VUL är.     

• Jayt

Frajda, TD var förra veckan, på onsdagen.
    Har fått en tid hos läkaren idag så vi får se vad han säger. Jag tror att det är kört, blöder och har mensvärk, tyvärr!

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!