• Frajda 80

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Nu kan vi samlas här i en ny grupp där vi kan dela med oss av våra funderar, hur vi mår osv utan att stressa de andra i våra fina favorittrådar.

Själv plussade jag den 20 september men TD är den 23 septemer = idag.

Dagens test visade exakt samma.

Sen tänk på tjejer att vi väntar inte MF, vi väntar BARN!
    Nu är det vår tur!

Grattis ♥       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-23 16:24
    Länk till tråden: IVF Hösten 2013
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70015025.html

Länk till tråden: IVF Hösten 2013 - lista
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m70440493.html
  • Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!
  • Lokje

jayt: Jag tycker verkligen jättesynd om er!! Förstår att det känns tungt nu så hoppas att ni så småningom finner styrka för att kunna försöka igen. Massa kramar Hjärta

• Lokje

Frajda: Vad underbart att graviditeten verkar flyta på som den ska och att den låg på rätt ställe. Vad jobbigt med cystorna, men skönt att du inte behöver göra något ingrepp nu under graviditeten :)

Tette: jag har också vaknat lite konstiga tider, jag brukar annars vara kvällspigg och extremt morgontrött men det har varit tvärtom nu, i helgen vaknade jag runt 6 varje dag och det har fortsatt hela veckan med, natten till igår vaknade jag även flera gånger mitt i natten. I övrigt så har jag lite lätt molande i magen samt lite smått ömma bröst.
    För mig så sa de att de räknade att jag vid ET var i v 2+2 så de verkar räkna ÄP som dag 0.

Emjay: Jag hra inskat kraftigt på kaffedrickande, jag dricker max en kopp/dag och hemma kan jag välja koffeinfritt så det brukar jag ta så de dagarna blir det ingen kopp med vanligt kaffe, men vad jag har läst på massa ställen så ska det inte vara någon fara att dricka 2-3 koppar/dag så jag är nog lite väl försiktig. Jag har aldrig tränat jättemycket, har gått lite i perioder, till mig sa de att jag skulle ta det lugnt med det, men gärna promenader, så jag går ca 40 min/dag. Ang sex så ska man nog kunna ha det som vanligt men min man är lite rädd att han ska "skada" på nåt sätt så det har vart väldigt lite aktivitet på den fronten. Han vill vara lite försiktig tills efter ultraljudet.

Elleme: Hihi då är vi på exakt samma dag :) jag är i v. 6 (5+1) idag. Jag har precis samma känningar som du :) och har samma BF som du, 3/6.

Tette och Elleme: Jag har har också VUL nästan samtidigt som er :) har tid den 22/10 sååå långt dit!

• Frajda 80

IVF-graviditeter räknas som ÄL på samma dag som ÄP = 2+0 just för att slippe räkna fel beroende på om man har ett 2-dagars eller 5-dagars.

Min bröst är sjukt ömma ibland. Nu har dom börja smärta lite snabbt i vissa lägen och bara vissa punkter, sjukt skumt. Illamåendet är bara ibland och inte alls beroende av när jag ätit.

Vi har inte haft sex alls sen innan ÄP och det är jag som bromsar. När vi väl ser hjärtat slå + att mina äggstockar är i relativt normal storlek kan jag tänka mig att pröva försiktigt. Som det är idag gör det alldeles för ont, mannen tycker ju förstås att det är jobbigt men han förstår. Vi har ju haft några MF och jag vill inte riskera det och har man haft många MF rekommenderar en del i alla fall att man undviker orgasmer eftersom att det blir som en kortare sammandragning.

Kaffe har jag slutat med helt, jag slutade i somras innan vi drog igång igen. Dock dricker jag svart té men då max en stor mugg.

Idag är jag på v.6+2 och BF den 26 maj.

• emjay00

Tack för era svar! :)

Vi hade sex häromdagen, kände mig sjukt nojig men samtidigt så känner vi båda att det är skönt med närheten. Träna har jag bara gjort en gång sedan ET och då väldigt lugnt på gymmet. Håller mig också till en kopp kaffe om dagen!

Var hos tandläkaren igår och fick svara på någon sorts hälsoenkät då det var ett nybesök. Naturligtvis kom frågan " är du gravid?" upp. Kändes helt sjukt att svara ja och det kändes nästan som att jag ljög. Kan fortfarande inte riktigt tro på det. Iaf så behövdes röntgen varpå jag fick ta på mig något sorts blytäcke. Hela situationen var lite absurd när man inte själv fattar att man är gravid ;)

Lokje, Tette09, Eileme87: Jag borde vara i vecka 5+3, BF 2 Juni och UL den 21/10 så jag ligger väldigt mycket i fas med er :)

• Eileme87

Lokje och emjay kul att vi är i nästan samma fas Glad

Jag måste säga att jag mår oförskämt bra, om det är bra eller dåligt får väll visa sig men försöker inte tänka så mycket...
    Igår var jag superpigg när jag kom hem, tog en promenad med hunden och fixade och donade. Men somnade såklart som en stock bara jag la huvudet på kudden. Det kanske är för att jag nu är lite glad och förväntasfull på det som komma ska istället för ledsen och orolig inför nästa försök. Även om oron att det kan vända lika fort finns... 

Håller med dig emjay att det känns konstigt att man är gravid, jag fick även ringa blodcentralen då jag är blodgivare att jag nu är gravid. Kändes som precis som du att man ljög! Tror det kommer ta ett tag innan man förstår helt och hållet.   

• Benbiten

Hej jag hoppar på här :)

Idag var TD för mig. Tjuv testade i tisdags på kvällen och fick ett super starkt plus :) är överlycklig och har inte kunnat greppa att det finns ett barn i magen! Kunde inte sova inatt och är över pigg i huvudet.

Fick tid gör UL 29/10 (kunde inte tidigare). Är i v 4+4 idag så ligger ju hyfsat i fas mer några av er.

Nu börjar ett nytt och spännande kapitel :)

• Frajda 80
    Benbiten skrev 2013-10-03 10:26:11 följande:
    Hej jag hoppar på här :)

Idag var TD för mig. Tjuv testade i tisdags på kvällen och fick ett super starkt plus :) är överlycklig och har inte kunnat greppa att det finns ett barn i magen! Kunde inte sova inatt och är över pigg i huvudet.
    Fick tid gör UL 29/10 (kunde inte tidigare). Är i v 4+4 idag så ligger ju hyfsat i fas mer några av er.
    Nu börjar ett nytt och spännande kapitel :)

Välkommen och stort stort grattis
  • Lokje

Emjay: Vad roligt :) Vi är ju nu många som ligger i samma fas och desutom verkar vi alla i princip ha samma symptom. Hoppas verklugen att det är gott tecken för oss alla Skrattande

Benbiten: Åhhh så roligt!!!! Stort grattis och välkommen hit {#emotions_dlg.flower}  

• Eileme87

Hej och välkommen benbiten!! Grattis till ditt fina plus, kul att vi är så många som lyckats!

• Heaven75

Hej alla gravida!

Jag var på VUL igår och jag fick se den lilla krabatens hjärta slå. Allt såg bara fint ut. :) Det känns underbart skönt! Jag har idag gått in i v. 8 :)

Trevlig helg alla!     

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!