• Lokje

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Hej alla lyckliga plussare! Jag hade också turen att få ett underbart Plus på stickan i morse Glad. Är på rd 15 och nu kunde jag inte hålla mig längre. Nu gäller det att man ska förstå det också hihi, känns så ofattbart och otroligt spännande!

• Lokje

Tack så mycket NoA och Jayt :) jag kan tänka mig att just illamående och kräkning gör det hela mer verkligt :)

Grattis alla ni andra här inne som plussat!!!

Anna: jag glömde skriva om symptom :) har inte så mycket men lite ömma bröst, lite molande i magen och ovanligt trött på kvällarna :) angenäma bekymmer när man äntligen vet varför hihi

• Lokje

jayt: Jag tycker verkligen jättesynd om er!! Förstår att det känns tungt nu så hoppas att ni så småningom finner styrka för att kunna försöka igen. Massa kramar Hjärta

• Lokje

Frajda: Vad underbart att graviditeten verkar flyta på som den ska och att den låg på rätt ställe. Vad jobbigt med cystorna, men skönt att du inte behöver göra något ingrepp nu under graviditeten :)

Tette: jag har också vaknat lite konstiga tider, jag brukar annars vara kvällspigg och extremt morgontrött men det har varit tvärtom nu, i helgen vaknade jag runt 6 varje dag och det har fortsatt hela veckan med, natten till igår vaknade jag även flera gånger mitt i natten. I övrigt så har jag lite lätt molande i magen samt lite smått ömma bröst.
    För mig så sa de att de räknade att jag vid ET var i v 2+2 så de verkar räkna ÄP som dag 0.

Emjay: Jag hra inskat kraftigt på kaffedrickande, jag dricker max en kopp/dag och hemma kan jag välja koffeinfritt så det brukar jag ta så de dagarna blir det ingen kopp med vanligt kaffe, men vad jag har läst på massa ställen så ska det inte vara någon fara att dricka 2-3 koppar/dag så jag är nog lite väl försiktig. Jag har aldrig tränat jättemycket, har gått lite i perioder, till mig sa de att jag skulle ta det lugnt med det, men gärna promenader, så jag går ca 40 min/dag. Ang sex så ska man nog kunna ha det som vanligt men min man är lite rädd att han ska "skada" på nåt sätt så det har vart väldigt lite aktivitet på den fronten. Han vill vara lite försiktig tills efter ultraljudet.

Elleme: Hihi då är vi på exakt samma dag :) jag är i v. 6 (5+1) idag. Jag har precis samma känningar som du :) och har samma BF som du, 3/6.

Tette och Elleme: Jag har har också VUL nästan samtidigt som er :) har tid den 22/10 sååå långt dit!

• Lokje

Emjay: Vad roligt :) Vi är ju nu många som ligger i samma fas och desutom verkar vi alla i princip ha samma symptom. Hoppas verklugen att det är gott tecken för oss alla Skrattande

Benbiten: Åhhh så roligt!!!! Stort grattis och välkommen hit {#emotions_dlg.flower}  

• Lokje

Stort grattis Lila, Hanniz och Anna :) Välkomna hit {#emotions_dlg.flower}

Benbiten; Jag förstår precis hur du tänker, tanken har slagit mig att testa igen men jag har inte gjort det efter TD. Försöker tänka att allt borde vara som det ska men det är jättesvårt...

Symptom för mig, fortfarande ungefär samma, är i vecka 6 (5+4) och har lite ömma bröst, konstig känsla i korppen (kom i dag) något illamående (kom igår) och väldigt trött! Men alla dessa saker försöker hjärna av sig självt hitta på andra förklaringar till, det är så konstigt att man inte bara kan ta in att man faktiskt är gravid. "håller nog på att blir sjuk" "åt nog något dåligt" "sovit för lite" haha. Längtar såååå tills UL så att vi förhoppningsvis får se ett litet tickande hjärta Hjärta. Vi har tid för UL 22/10 en evighet bort....

• Lokje

Jag har som många av er andra väldigt dålig aptit, fanns pannkakor att välja på jobbet idag så det gick bra i alla fall. All mastig mat tar emot. Ömma bröst har misnkat lite, var däremot illamående idag. Igår och i måndags höll jag på att svimma när jag tvättade håret, bm tror att jag pga grav har fått lite lägre blodtryckk och därför blir det ansträngande att stå med händerna ovenför huvudet länge.

Lilljen: Åh så roligt :) Gratulerar!

Evig: Fy vad tråkigt, hoppas ändå på att det inte är kört för dig.. jag håller tummarna och skickar styrkekramar!  

• Lokje
    emjay00 skrev 2013-10-10 17:44:14 följande:
    Lilljen: Underbara nyheter!! :) stort grattis!

evig: Åh, stackars er. Om det finns nåt hopp så håller jag alla tummar!

Har idag haft mer illamående än innan, kräktes lite i duschen i morse. Har absolut ingen aptit, kan inte ens tänka mig tacos som jag annars kan äta varje dag! Annars ömma bröst, "mensvärk" då och då och väldigt trött.
    Exakt samma som jag! Har dock inte kräkts men jag skulle nog ha gjort det om jag stannade kvar i duschen 5 min till, fick rusa ut och lägga mig i sängen, då mådde jag bättre efter en stund. Åh kan det inte vara ul snart så att man förhoppningsvis vet lite mer :)
  • Lokje

Hmm ja men det är nog inte helt olikt mig ändå.. jag är egentligen mer hungrig än annars men är ändå inte sugen på något, får avsmak på det mesta. Så det är en konstig blandning av mer hunger men sämre aptit. Jag vägrar ta på mig jeans, dem ända jag får på mig måste jag ändå knäppa upp runt lunch och resten av dagen.

• Lokje

Grattis och varmt välkomna Mirabel och My :) Så underbart roligt att råden fylls på mer och mer {#emotions_dlg.flower}

Det var vårt första försök med, så himla underbart och oväntat! Vi hade verkligen ställt in oss på det värsta och räknade med flera försök.

Hungrig hungrig! Vill äta hela tiden nu, och har fått bättre aptit igen :) fortfarande avsmak på mycket mat men inte på allt som det var innan så det känns bra :)

• Lokje

Hej! Det var längesedan jag skrev här :) kom av mig lite mitt i graviditeten som slutade lyckligt med en dotter som nu är 13 månader.

Efter att vi fick henne har vi funderat på syskonförsök och räknade med att vi skulle göra IVF även då, vi fick inga ägg över så vi hade behövt göra om allting.

Jag fick tillbaka min mens i januari och sedan dess har vi inte tänkt så mycket på när ägglossning borde vara eftersom vi dels inte kände att det var dags för nummer två riktigt ännu samt att mensen var oregelbunden så det var svårt att veta när det var äl. Dessutom så trodde i ju att vi ändå inte att vi kunde få barn naturlig väg och att vi skulle gör nytt IVF försök nästa vår. Men i måndags fick vi ett mycket oväntat plus på stickan och är idag i v 6 (5+1) :) Det är såklart en oerhörd lycka och jag önskar er alla andra stort lycka till med era småttingar och eventuella syskonförsök!

Kram

Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!