• lilljen

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Ihhh, vi har plussat - så jäkla underbart härligt! vi väntar som sagt BARN (inget annat!)
    Vi ligger väl exakt lika Frajda?!
    Hade ÄP 3/9 och TD 23/9.

Känns så himla overkligt, skulle nästan vilja hänga över toaletten och kräkas varje morgon så man fattade ;)   

• lilljen
    Frajda 80 skrev 2013-09-23 17:14:41 följande:
    Vi ligger exakt samma BF den 26 maj! När har du VUL? Jag har ett den 2 oktober för att se att den ligger på rätt ställe och ser man ingen hjärtaktivitet då blir det ju 10 dagar till nästa så att säga.  

Jag har vul 10/10. Är i v7+2 då så då ska man väl kunna se hoppas jag. Har du kontaktat mödravården eller väntar de till efter vul?
  • lilljen

NoA - Tycker det låter som överstimulering om de såg värska och så stora äggstockar. Kunde de se nåt alls i livmodern så här tidigt? Jag kan känna att det nyper lite i mina ivland, om jag t ex suttit länge och reser sig. Första gångerna var det mest ena sidan men nu varierar det lite. Känner mig inte så svullen, men märker på byxor att jag är det... Har gått ner ett kilo men ändå är byxorna tajtare än normalt. Hoppas det onda går över snart för dig!

• lilljen
    Frajda 80 skrev 2013-09-25 09:01:51 följande:

Jag ringde och meddelade också att jag inte fått något resultat från våra odlingar... lite halvsurt tror jag att det var. Men det struntar jag i.

Gör ni något annorlunda nu när ni är gravida?

Själv äter jag vitaminer men jag äter mina "kvinna" tills dom är slut + Folacin som är 5 mg folsyra.    

Tycker du har rätt att vara sur. Det är ju faktiskt viktig info, klart man vill veta! Vi fick brev efter ca en vecka när de odlat klart.

Jag äter folsyra (men det har jag gjort till och från i 2 år nu...) Hittade också nån multivitamin kvinna som jag hade i skåpet på jobbet som jag började ta igår, mest för att jag inte får i mig så mycket frukt och grönt (allmänt osugen, äter mest mackor just nu :-/)    Läste på lite i helgen om vad man inte bör äta osv och blev såklart sugen på brie bara för att man inte får ;) 

Slutade även med ridningen denna termin eftersom jag visste att det skulle bli ivf och vågar helt enkelt inte chansa (Är relativt nybörjare)
  • lilljen
    Heaven75 skrev 2013-09-27 09:50:40 följande:
    Jag har inte ringt BM ännu heller. Vill vänta precis som Frajda80 med att se att allt verkar stå rätt till med den lille krabaten först innan.

samma här, dvs efter 10/10 som är ljusår bort... ;)
  • lilljen
    emjay00 skrev 2013-09-30 06:47:03 följande:
    Lycka till idag NoA22! :)

TD för mig idag (fortfarande gravid ;)) ska ringa kliniken och meddela och höra om vi fått nått till frysen, antar att det inte blev så eftersom att jag inte hört nåt. Är det någon mer här som tar lutinus? Har ni isf fortsatt med det sedan plus?

Skönt att plusset var kvar ;) Jag fick sluta m lutinus efter jag plussat men hade 5 kvar som tog en om dan tills de var slut.
  • lilljen
    NoA22 skrev 2013-09-30 11:55:44 följande:
    Nu har vi varit på VUL och fick se vår lilla bebis och ett tickande hjärta :) det lilla knytet var nu hela 8,5 mm långt!! Enligt maskinen var jag i vecka 7 (6+5) och beräknat förlossningsdatum är 21 maj :) känner mig sååå lycklig, helt otroligt!! :) nu bara måste det gå hela vägen!!

Grattis eileme87 och anna2701 och välkomna hit!! :)

Det är vårt första barn, 4 återföringar (3 IVF och 1 FET) vi fick ett embryo tillbaka :)

Åh, jag ryser av lycka och ler brett för mig själv här när jag läser! (Hormoner?! ;)) Vilken underbar lyckokänsla det måste vara. Längtar (lite skräckblandat) till nästa torsdag, då är jag i 7+2 och det är vul för oss.
  • lilljen
    Frajda 80 skrev 2013-09-30 12:56:40 följande:
    Hej igen,

är det någon av er som ibland kan få sjukt starka smärtor vid en äggstock? Det är inte där hela tiden utan mer efter jag kissat eller suttit konstigt.

Jag funderar på om jag fortfarande är svullen eller om det kan vara utomkveds igen...

Inte alls kul att behöva vänta tills på onsdag när VUL är.     

Tänkte på samma sak härom dagen, det liksom nyper när jag reser mig bland och ilar rätt starkt emellanåt. Sen kan det vara lugnt i timmar eller nästan dagar... Har dock känt på bägge sidor och hoppas därför att det är äggstockarna som är lite svullna eller nåt... Men i ärlighetens namn nojar jag för allt så ska inte påstå att jag övertygat mig själv..
  • lilljen
    Jayt skrev 2013-09-30 12:24:41 följande:
    Nu är det klarrött blod som kommer... Känns som att det är kört nu. Fyfan vad jag hatar det här

Hoppas verkligen inte det är nån fara. Jag har haft rosa flytningar från BIM till testdag, tror det var för att jag skulle haft mens då eller så var det lutinusen som gjorde det. Det var asjobbigt men en blödning behöver inte vara slutet. Kram till dig!
  • lilljen
    Jayt skrev 2013-09-30 17:21:56 följande:
    Det är konstaterad att det var ett missfall. Är helt förstörd

Fan! Lider såå med dig. Stor kram
Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!