• lilljen

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Mirabell skrev 2013-11-12 08:39:43 följande:
    Har just förundrat mig över hur lite symptom jag har. Brösten ömmar inte så farligt längre osv. Illamående på kvällar framförallt efter jag har ätit. Lite molvärk ibland. Börjar snart bli orolig! Igen!
    Mina bröst slutade ömma rätt tidigt (började ömma v 5-6, slutade v8-9 men kunde ömma lite på kvällar fram till v 10-11. Nu är det bara lite tyngre än vanligt (v12+0 idag!! :))

Illamående sen ca v 7, typ dygner runt men kvällar värst trodde det höll på att bli bättre men de två senaste mornarna har jag kräkts (har tidigare messt mått illa och sällan spytt)

Tröttheten är konstant, somnar i soffan varje kväll runt 21....

Annars har jag inte haft mycket symptom, molvärken har var varit väldigt sporadisk och det kan gå dagar utan att jag känner nåt sånt.       
  • lilljen
    Frajda 80 skrev 2013-11-12 11:04:28 följande:
    Hej tjejer, är det ingen som kommer sakna mig när jag drar?

Går in i vecka 13 idag och det känns bra.  
    Klart vi kommer göra! :)

Varför lämnar du? (om det är ok att fråga) 
  • lilljen
    Frajda 80 skrev 2013-11-12 11:37:39 följande:

Näe det är inget som hänt, samtidigt som detta är kul så är jag här inne hela dagarna känns det som och FB är redan ett community som tar mycket tid och jag tänkte jag skulle lägga ned just detta kapitel som funnits i mitt liv sen 2009.

Ah, såg nu att de redan svarat på min fråga.

Har mailat dig :) 
  • lilljen
    NoA22 skrev 2013-11-14 07:44:32 följande:
    Hm skumt, idag kom min första spya, känns konstigt att den första kommer nu i vecka 14?! Blir orolig, för igår tyckte jag att brösten och magen kändes mindre oxå! är det nått att oro sig över, eller vad tror ni?

Jag kräks också mer nu i v 13 (12+2) än vad jag gjort tidiagre. Har mått illa sen v 7 men mest bara hulkat och mått illa, inte kräkts mer än 3 ggr på 6 veckor, men nu denna vecka har jag kräkts varje morgon. Konstigt!

Är lite tjock/svullen men annars är trötthet enda symptomet, brösten är lite tunga men inte ömma längre. 
  • lilljen
    gyttjegrisen skrev 2013-11-15 19:17:24 följande:
    Gick Inge bra... 1:51. Nu blir det moderkaksprov eller fostervattenprov.. Som en mardröm.

Åh nej, håller tummaena för er och den lille!
  • lilljen
    gyttjegrisen skrev 2013-11-18 17:02:34 följande:
    Jag gjorde mkp imorse. Det var inte jättekul! nu är det bara att vänta på resultat och hoppas att allt ser bra ut vid nästa UL. Jag försöker få till ett på onsdag innan vi åker t Thailand. 2 dagar som är kritiska. Någon som vet? Jag har ringt ulbm men de hade fullt. Sjukskrivit mig 3 dagar. Ska bara ligga. Ont i magen och mår lite illa..

Hoppas ni får positivt besked snart!
  • lilljen
    Virvla skrev 2013-11-19 12:26:11 följande:
    Hej alla! Får man vara med här tro?
    Jag och min man har försökt bli gravida sedan 2008. Vi har gjort 5 IVF, ett spermiedonationsförsök och nu äggdonation.
    Igår såg jag för första gången ett litet hjärta slå. Det känns stort och konstigt. Känner igen mig i det Nellang skriver... Jag är 7+1 idag. Har idag sagt orden "jag är gravid" högt för första gången. Började gråta direkt jag sa det för det kändes så ovant och konstigt. Det var när jag bokade tid för inskrivning på MVC. Ja, där fick ni en halv roman... ska försöka läsa ikapp lite, så jag lär känna er lite också

Stort grattis och välkommen hit!
  • lilljen

Var på ett extrainsatt besök hos BM idag pga att jag mår konstant illa, och det har snarare blivit sämre än bättre senaste 2 veckorna. Har provat Postafen men det gör ingen skillnad. Mitt HB hade droppat från 119 till 107 på 3 veckor trots järntabletter... Det kan vara en orsak illamåendet.  Blodtryck som vanligt lågt 102/54. Visst var det nån mer med lågt HB och BT som mådde illa konstant?  

Ska få träffa en läkare på måndag och prata Lerigian, kanske är lösnigen för just nu känner jag mig knappt mänsklig. Jobbar men är mest som en zombie hela dagarna. Imorgon ska jag iaf berätta för teamet på jobbet så de förstår varför jag varit världens sämsta chef senaste månaderna ;)

Fick även lyssna på hjärtat, det galopperade på så fint så :) OCH hon tror faktiskt jag känner fosterröelser (jag sa att jag kände nåt men att det är väl för tidigt, 13+2 idag) för det var en livlig en och det verkade som om moderkakan låg baktill för hon hittade hjärtluden så snabbt och tydligt. Nu ska jag njuta av bubblorna i magen som jag avfärdat som inbillning och gaser ;)

• lilljen

Välkommen hit Nu då! Virvla- jag har pga illamående och extrem trötthet vara väldigt lite fysiskt aktiv, önskar jag hade orkat lite mer. Däremot så har jag ett rätt stressigt och krävande jobb och har normalt sett ett högt grundtempo när jag jobbar men nu har liksom hjärnan stängt ner, allt går långsamt och känns tungt, kanske hänger ihop med mitt illamående och tröttheten.

• lilljen
    Benbiten skrev 2013-11-22 08:21:33 följande:
    Välkomna alla nya!

Igår var en konstig dag. Magen var så liten och platt. Kollegan som också är gravid men lite längre gången också med första barnet lugnade mig lite med att barnet kanske ligger annorlunda och tar mindre plats utåt. Vet inte om det stämmer.
    Idag nu på morgonen känns magen fortfarande platt. Vet att man inte ska oroa sig och att kroppen just nu börjar vänja sig vid att vara gravid så kanske inte blir lika svullen mage...men med alla hormoner så blir man fundersam ändå.
    Hur är det för er? Varierar det lite hur era magar ser ut?

Har varit svullen hela tiden men hade en liiite plattare period kring vecka 10-12. Själva bebismagen syns ju inte mycket av så här tidigt egentligen :)
Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!