Heaven75 skrev 2013-10-25 08:53:43 följande:
Hej alla!
Ja, veckorna går faktiskt snabbt, snabbare än jag trodde. Jag är lite svullen om magen, men jag har inte gått upp något i vikt sedan jag blev gravid. I början lyckades jag till och med gå ner 1,8 kg istället. :)
Hur tänker ni alla om influensasprutor? Jag tänker på svininfluensan och säsongsinfluensan? Är det nåt ni tänker ta? Jag tänker INTE ta svinsprutan i alla fall... även fast det står att det inte är samma sort som den man tog 2009 och det var sååå många som fick problem efter denna spruta så tänker jag inte ta den. Jag tycker att det har kollats upp alldeles för lite om biverkningar på denna.
Vad tycker ni?
Kram
Åh, jag tycker fortfarande det går långsamt... v 9+3, hoppas det ska gå lite fortare efter nästa fredag då vi ska på ett tidigt UL (istället för KUB, bara en liten "statuskoll") och om allt är bra då kanske man kan börja slappna av och sluta räkna dagar :)
Ang influensaspruta, i år är det samma vaccin för säsongsinfluensa som för svininfluensan, så det är alltså bara en spruta att ta ställning till, allt eller inget liksom.. jag är kluven. Vaccinerade mig mot svininfluensan 2009 men brukar inte ta nåt mot vanliga säsongsinfluensan i vanliga fall, inte heller vid min två tidiagre graviditeter 2002 och 2004.