• NoA22

IVF hösten 2013 - Äntligen plus!

Härligt tjejer med en plustråd :) som Jayt säger känns konstigt att tillhöra en efter såååå lång tid.

Jag plussade 15 sep. Hade ÄP 28/8. Och har fått tid för VUL den 30 sep, hoppas verkligen att allt är som det ska då. Hur mår ni andra?

Jag har en konstig värk i höger sida, typ vid äggstock o äggledare, som inte vill ge sig. I lördags kväll gjorde det jätteont men lyckades somna men sen vaknade jag av värsta smärtan där på söndagsmorgonen. Så ringde till kvinnokliniken, fick panik o tänkte om det var utomkved!! Dom tyckte att vi skulle komma upp direkt. Hon kunde inte utesluta något, men hon tyckte att det såg ut som en vanlig graviditet. Men det är för tidigt för att säga något säkert än!! ???? Dock hade jag vätska i buken och äggstockarna är 6-7 cm och normalt är 2-3. Så hon sa att det inte är konstigt om det tryckte på och kunde göra lite ont!! Så nu är det bara att vänta o se på VUL. Om det fortsatte att smärta skulle jag dock höra av mig igen. Hon sa att det var viktigt att hela tiden hålla kolla så det var ok på grund av vätskan och storleken på äggstockarna. Är såå sjukt nojig nu att nått är fel, har haft väldigt ont du på kvällen igen :(

Någon som vet hur lång tid det kan ta innan äggstockarna går ner i storlek? Känns som de borde gjort det nu!!

• NoA22

Jo hon sa att det kunde vara en tendens till överstimulering. Sjukt jobbigt, men jag ska inte heller klaga, jag är ju gravid Jiihhoooo :) Känns fortfarande konstigt att säga det!!

Jag har oxå haft lite illamående, men bara lite då och då! Mådde sjukt illa i fredags kväll och svagt under lördag förmiddag. Sen hade det varit typ lite då och då. Men det värsta om man får det, slår väl vanligtvis till i vecka 7 nånting har jag för mig att jag läst!

• NoA22

Lilljen: det var för tidigt för att se något. Men hon kunde se hinsäcken i livmodern och det bådade gott sa hon :)

Frajda80: jag har haft värre smärta förut, så det är säkert in utomkved då :) tack för lugnade ord! Jag får helt enkelt vila :) tiden fram till VUL känns som den segar sig fram!! Vill ha måndag nuuu :)

• NoA22

Välkommen hit evig och grattis till plusset =D Kul att vi är så många som ligger så nära i tiden :)

• NoA22

Jag har fått tid för både inskrivning och Kub. Men jag ska gå på en privat klinik som är ansluten till Landstinget och det är samma som jag gör IVF via. De är så populära, så om man ska lyckas få en tid där så gäller det att ringa typ direkt när man blir gravid tydligen. Så jag vågade inte vänta, utan bokade upp mig på tider direkt :)

• NoA22
    Frajda 80 skrev 2013-09-27 07:37:14 följande:
    Det låter ju bra!

När har du inskrivning då? 

Jag har inskrivning den 30 oktober :) känns som en evighet dit. Då, om allt går som det ska, är jag i vecka 12 (11+0). Sen har jag kub och ul den 7 nov! Men du är det första att se fram emot på måndag när vi har VUL och vi förhoppningsvis får höra hjärtat slå :)
  • NoA22
    Jayt skrev 2013-09-27 08:25:37 följande:
    Då har jag haft min flesta gravid kräkning haha. Jag öppnade en tonfiskburk för jag skulle ta med lite till lunch på jobbet, och ja, det luktade väl inte så gott :D

Haha usch!! Hoppas inte det är något som håller i sin, att det var en engångsgrej!!

Jag har en sån här jobbig ihållande illamående känsla, är så jobbig... blir dock oftast lite bättre precis efter att jag ätit :)
  • NoA22

emjay00, anna2701, tette09 och Lokje stort grattis och välkomna hit! :)

Vad kul det är att det fyller på med så många plussare :)

• NoA22

Ojojoj vad vi är nervösa och livrädda inför hur allt står till i morgon. Är dags för VUL på förmiddagen!! Hoppas hoppas hoppas att allt ser bra ut och att vi får lyssna på ett tickande hjärta. Då kanske man vågar hoppas lite mer på det här i alla fall. Men jag antar att rädslan aldrig kommer lägga sig riktigt :/

• NoA22
    Jayt skrev 2013-09-29 20:19:04 följande:
    Oh vad spännande Noa!! Hoppas allt går bra. Vilken vecka är du i?

Vi ska inte göra vul förrän 17 oktober och då är jag i 7+5 tror jag, om jag räknat rätt. Vill göra tidigare men det kanske är runt då man gör vul?

Jag är i 6+5 i morgon, så jag är ju i slutet av vecka 7 :) Vad jag förstår av gravidappen som jag har så är det i vecka 7 typ som hjärtat börjar slå. Så det ska inte vara för tidigt nu. Men olika kliniker kanske gör olika, verkar ju vara så med det mesta :) Förstår att du vill göra tidigare, denna väntan på allt tar ju kol på en...
Svar på tråden IVF hösten 2013 - Äntligen plus!