Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?
Hej alla blivande mammor:) någon mer som har BF om bara några veckor? Skulle vara roligt att dela lite tankar och frågor med varandra:) skriv!!!:)
Hej alla blivande mammor:) någon mer som har BF om bara några veckor? Skulle vara roligt att dela lite tankar och frågor med varandra:) skriv!!!:)
Man har ju inget att förvänta sig. Har liksom ingen aning om hur det går till osv. Detta är mitt andra barn. Men känns ändå lite läskigt. Jag tänker mycket på om det kommer bli som förra gången mm. Ut ska dem små i alla fall ;)
Nej exakt, och som du skriver så är de nog läskigt andra, tredje och fjärde gången oxå! Men den belöningen man får när allt är klart känns helt ovärderlig! :)
Idag skickas vagnen till butiken så i mitten/slutet av nästa veckan kan vi hämta den. Imorgon ska vi handla de sista kläderna och då tänkte vi passa på att titta på nya regnkläder till de två yngsta också.
Idag var vi iväg och handlade de sista kläderna och som jag hade 20% rabatt så passade vi på att köpa lite annat också. Det vart två amningströjor till mig. Jag köpte en storlek större än vad jag normalt har som att det tar ju lite tid innan magen drar ihop sig sen får man väl köpa nya om det skulle behövas. Så nu ska allt bara tvättas och läggas i byrån och så kommer vagnen nästa vecka och då är vi redo för att hon ska komma.
Fick samtal från Babyproffsen idag. Vagnen har kommit och kan hämtas när som helst. Dom vill bara att man ringer några timmar innan man ska hämta den så att dom hinner montera den. Det kallar jag service. Så på fredag ska vi hämta vagnen och då har vi allt klart på riktigt. Då är det bara bebis som fattas.
Idag så har jag hållet på och lagat lite olika rätter som ska frysas in så det finns middag när man kommer hem. Har ingen större lust att stå framför spisen när man kommit direkt hem från BB. Jag har gjort köttfärssås, lasange, pannbiffar och korvstroganoff. Tänkte någon dag framöver göra kycklinggryta och fläskfilepanna. Då har man middagar den första veckan efter man kommer hem. Behöver då bara koka till ris/pasta/potatis.
Det känns verkligen nu att man närmar sig. Är bara 25 dagar kvar till BF idag och hon är lika vild som vanligt i magen.
Tack för tipset, tror att jag också ska ta laga lite mat och frysa in:) smart!:)
Vi har 29 dagar kvar och längtar som en tok!:) hur mår ni alla?
Jag ligger inne på sjukhuset sen i lördags. Fick värkar/sammandragningar som inte försvann. Så nu efter många om och men så kom på fram till att de var urinvägsinflamation. Så jag har fått tabletter som ska ta bort värkarna. Och får antibiotika med infektionen.
Hoppas att det är bättre med er andra :)
Hur har ni tänkt att ha i vagnen? Vi hade tänkt att i början bädda med täcke och kudde innan det blir dags för åkpåse men nu funderar jag om det räcker eller om det blir för kallt och ska ta åkpåsen istället. Vi har just nu 3-4 grader ute. Och som max mitt på dagen har vi 9-10 grader.
Idag vart jag beviljad igångsättning till den 7 oktober.
Va skönt! Grattis! Då blir du två dagar före mig