• Maddee

Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?

Hej alla blivande mammor:) någon mer som har BF om bara några veckor? Skulle vara roligt att dela lite tankar och frågor med varandra:) skriv!!!:)

• Svar på tråden Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?
  • sara b 79

Dom var nyss inne hos mig och tog hål på fosterhinnan och har redan haft en värk efter det så förhoppningsvis kommer detta att gå fort.

BF 19 oktober 2013 - igångsättning 7 oktober 2013 - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Här kommer bild på Izabella Sara Elisabeth som föddes i måndags. Hon föddes klockan 14:13 och var 49 cm lång och vägde 2905 g. Förlossningen var snabb. Vi kom in på morgonen klockan 10 för igångsättning. Då fick vi komma till ett rum och där satte man en infart i handen, tog blodtryck, kollade feber och kopplade upp mig till ett CTG. Sen vid halv tolv så kom barnmorskan och gjorde en vaginal undersökning och då var jag öppen 2-3 cm och livmodertappen var mogen. Efter att pratat med läkaren så beslutade man att man skulle starta förlossningen med att göra hål på fostervattenhinnan och det gjorde man 11:43. Strax efter så började första värken att komma. Sen gjordes en ny undersökning 13:35 och då var jag öppen 6 cm. Då hade värkarna börjat bli mer intensivare så började jag då med lustgasen. Klockan 13:55 var jag öppen 9 cm och 10 minuter var jag fullt öppen. Första krystvärken kom 14:09 och hon kom ut 14:13. Moderkakan kom ut 9 minuter efter. Så det vart en snabb förlossning denna gången oxå. Från att dom gjorde hål tills hon kom 2,5 timme. Nu är vi hemma och bara njuter. Var på återbesök igår och allt var bra. Hon är lite gul men under behandlingsnivån men ska tillbaka och kolla upp det igen imorgon igen.
Svar på tråden Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?