• Anonym (Undran)

Sexigaste yrket?

På man respektive kvinna?

• Svar på tråden Sexigaste yrket?
  • Seuss
    Scrubs81 skrev 2013-09-09 22:26:08 följande:
    Och? Mig veterligen så var det typ 30-40 år sen vaktmästaren körde ambualnsen och man möjligtvis kunde kalla det ambulansförare...
    Sommar jobbade på sjukhus för 15 år sedan och då hette det ambulansförare och när dom inte hade några uppdrag så hjälpte dom till med gräsklippning , gick soprundor och liknande . Och idag kör jag åt privatbolag som utför ambulanstransporter . Men vi är inte populär hos Landstingsanställda som gör samma jobb , dom anser sig finare än oss . fast vi gör samma jobb och har samma utbildningar . Allt detta är ett mysterium för mig . När någon frågar mig säger jag att jag är ambulansförare , för allmänheten kallar mig detta . 
  • Scrubs81
    Seuss skrev 2013-09-09 22:47:20 följande:
    Sommar jobbade på sjukhus för 15 år sedan och då hette det ambulansförare och när dom inte hade några uppdrag så hjälpte dom till med gräsklippning , gick soprundor och liknande . Och idag kör jag åt privatbolag som utför ambulanstransporter . Men vi är inte populär hos Landstingsanställda som gör samma jobb , dom anser sig finare än oss . fast vi gör samma jobb och har samma utbildningar . Allt detta är ett mysterium för mig . När någon frågar mig säger jag att jag är ambulansförare , för allmänheten kallar mig detta . 

För 15 år sedan jobbade mina kollegor som ambulanssjukvårdare o utbildningen blev längre o längre. För runt 30 år sen var det 7 veckor. Idag ska du ha 4 år på universitetet..att då kalla sig ambulansförare, när man jobbar m avancerad sjukvård (meningen är ju ivarjefall) det är att nedvärdera sig själv å det grövsta. Inte undra på folk likställer oss med taxiFÖRARE. Mycket osexigt. Dessutom har jag jobbat både privat o o landstinget o samma titel har jag på båda ställena!
  • Scrubs81
    Seuss skrev 2013-09-09 22:47:20 följande:

Du kör sjuktransport?
  • 119Ida

Polis. Oavsett kön.
    Tycker att även eh "fula" människor blir snygga i polisuniform! 

• Anonym (lillablå)

tycker det är grymt sexigt med hantverkare, blå byxor.
    Poliser, brandmän och faktiskt tycker jag att kostym"nissar" inte är så dumma heller. Beror självklart på! men de ser så oskyldiga ut... men i självaverket kanske de är jätte kinky, 

• Seuss
    Scrubs81 skrev 2013-09-09 22:57:28 följande:

Du kör sjuktransport?
    Ambulans som ägs av ett privatbolag . Akuta transporter via SOS . Vi sköter alla transporter åt sjukhusen i några kommuner , där vi finns har inte landstinget några egna ambulanser . En del transporter körs av taxibolag , det är nog det du tänker på när du frågar efter sjuktransporter . Allt fler kommuner väljer att ta in privatbolag som driver ambulanserna  . Men nu har jag tjänstledigt för att plugga på Universitet . 
  • Scrubs81
    Seuss skrev 2013-09-09 23:31:12 följande:
    Ambulans som ägs av ett privatbolag . Akuta transporter via SOS . Vi sköter alla transporter åt sjukhusen i några kommuner , där vi finns har inte landstinget några egna ambulanser . En del transporter körs av taxibolag , det är nog det du tänker på när du frågar efter sjuktransporter . Allt fler kommuner väljer att ta in privatbolag som driver ambulanserna  . Men nu har jag tjänstledigt för att plugga på Universitet . 

Jobbar du i Svergie?
  • Oscarsmamma84

Vad OT tråden blev med detta tjatande om det heter ambulansförare eller inte. E så störigt med dessa besserwissfasoner hela tiden. Vill ni tjata vidare om det starta en tråd om det

• Scrubs81
    Oscarsmamma84 skrev 2013-09-10 16:53:47 följande:
    Vad OT tråden blev med detta tjatande om det heter ambulansförare eller inte. E så störigt med dessa besserwissfasoner hela tiden. Vill ni tjata vidare om det starta en tråd om det
    Och det är riktigt störigt med såna som ska in och peta....den som sa det kan va det lixom!!!!!

OmröstningarHeter det ambulansförare?
  • Anonym (Glad)

Kvinnor: Prodomina

Män: PT

Svar på tråden Sexigaste yrket?