• klarabella87

Föräldrarledig i Haninge ?

Någon som är mammaledig i Haninge ?

Jag fick min andra dotter den 10 augusti och det skulle vara roligt o lära känna lite andra nyblivna mammor här i området!

Jag är 26 år och bor som sagt i Haninge med min sambo och våra döttrar, storasyster är 3,5 år och går på förskola mellan 9-15, men tiden däremellan skulle ju finnas tid att hitta på nått, fika, promenad, m.m.

Hör av er ! Alltid kul att lära känna nya människor =)  

• Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?
  • ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-08 15:00:50 följande:
    Vad jobbigt med förkylningen... hoppas det lägger sig snart. 
    Jag väntar mitt andra barn, har en sen tidigare som är 4½ och ett bonusbarn som är snart 5½.
    Hur känns det att vara föräldraledig då, har du/ni börjat komma in i det än? Finns det några bra mammagrupper i farsta eller har du inte hunnit utforska de än kanske? 

inga grupper jag vet om :) men jag har 10 min med bil till Haninge.. därför tänkte jag hoppa in här :)

jag har nog kommit in i det men det är lite segt om dagarna :) 
  • klarabella87

Hej igen..Ja min dotter går på förskola när oss ja =) 

Haha ja såklart var det ju i sept och inte augusti som du var beräknad till långstrump.. ja är lite trött.. heehe

kul att ngr fler hoppat in här =) 

• Maddejo

22april2009: Hej! =) Då är din och min dotter jämngamla.. Min dotter är född i februari 2009 nämligen. Hur mår du i graviditeten då? Jobbar du än? Vilket datum är du/ni beräknade?

Ncfb: Jag förstår vad du menar, nu börjar säkert saker o ting "lägga sig" lite o så ska man hitta en ny vardag som föräldraledig.. Om jag blir sjukskriven framöver så pratar jag gärna mer o kanske ses också om du vill?  

• Youseph

Hej tjejer!
    Här är en till mamma i Haninge, jag bor på Vallavägen. Har en tjej på 3 år och en tjej på 7 månader :) vi ses gärna och leker/går promenader.
    I dagsläget bor vi i Huddinge pga vattenskada i vår lägenhet, men i slutet av oktober flyttar vi tillbaka och då ska 3-åringen börja på förskola :)

• ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-09 07:53:20 följande:
    22april2009: Hej! =) Då är din och min dotter jämngamla.. Min dotter är född i februari 2009 nämligen. Hur mår du i graviditeten då? Jobbar du än? Vilket datum är du/ni beräknade?

Ncfb: Jag förstår vad du menar, nu börjar säkert saker o ting "lägga sig" lite o så ska man hitta en ny vardag som föräldraledig.. Om jag blir sjukskriven framöver så pratar jag gärna mer o kanske ses också om du vill?  

absolut :) låter bra!
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-09 07:53:20 följande:

Va skoj =)

Jag mår rätt okej faktiskt, har haft problem med ischiasnerven ett tag så har äntligen bestämt mig att sjukskriva mig 25%.. Har lite svårt att gå ner mer, vill jobba så länge som möjligt denna gång =) Med dottern blev jag sjukskriven pga foglossning i 2 månader innan bf.

Den 19 oktober är Pyret beräknat =) så vi får se när hon bestämmer att komma, själv då? =) Jobbar du fortfarande?    
    090422 kom min prinsessa!
  • 22april2009
    Youseph skrev 2013-09-09 08:14:16 följande:
    Hej tjejer!
    Här är en till mamma i Haninge, jag bor på Vallavägen. Har en tjej på 3 år och en tjej på 7 månader :) vi ses gärna och leker/går promenader.
    I dagsläget bor vi i Huddinge pga vattenskada i vår lägenhet, men i slutet av oktober flyttar vi tillbaka och då ska 3-åringen börja på förskola :)

Va skoj, bor i närheten av vallavägen, Idunvägen bor vi på =)
    090422 kom min prinsessa!
  • Maddejo

22april2009: Jag förstår... det är jobbigt med de här fysiska besvären tycker jag. Med dottern började mina bäckensmärtor redan i vecka 20 och jag blev sjukskriven redan då (25% först och sen blev de mer o mer ju tiden gick). Den här gången mådde jag bra i kroppen till vecka 28 typ. Nu har de senaste veckorna varit riktigt jobbiga och jag kan knappt gå vissa kvällar. Ska till läkaren på torsdag o prata sjukskrivning. Vill inte bli sjukskriven egentligen... är ju så drygt att "bara" gå hemma men men..
    Får jag fråga vad du arbetar med?  

Till er andra: har ni koll på någon bra öppen förskola och mammagrupp sen? Jag är inte från Haninge så jag har inte så mycke koll.  

• Youseph

Maddejo: det finns en öppen förskola st Eskils kyrka (vid handens centrum), där är det helt okej :)
    Har inte privat nån annan, men vendelsö har en bra har jag hört :)

• Youseph

Haha och jag skriver som en kratta!!
    Om ni inte varit till tyresta by rekommenderar jag det, där finns det ett mysigt fik :) är ingen öppen förskola, men går man flera med småbarn så blir det nästan det :P

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?