Inlägg från: 22april2009 |Visa alla inlägg
  • 22april2009

Föräldrarledig i Haninge ?

Väntar mitt andra barn i oktober, har en dotter på 4,5 år som går på fsk =)bor i Haninge.

090422 kom min prinsessa!
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-09 07:53:20 följande:
    22april2009: Hej! =) Då är din och min dotter jämngamla.. Min dotter är född i februari 2009 nämligen. Hur mår du i graviditeten då? Jobbar du än? Vilket datum är du/ni beräknade?

Ncfb: Jag förstår vad du menar, nu börjar säkert saker o ting "lägga sig" lite o så ska man hitta en ny vardag som föräldraledig.. Om jag blir sjukskriven framöver så pratar jag gärna mer o kanske ses också om du vill?  

Va skoj =)

Jag mår rätt okej faktiskt, har haft problem med ischiasnerven ett tag så har äntligen bestämt mig att sjukskriva mig 25%.. Har lite svårt att gå ner mer, vill jobba så länge som möjligt denna gång =) Med dottern blev jag sjukskriven pga foglossning i 2 månader innan bf.

Den 19 oktober är Pyret beräknat =) så vi får se när hon bestämmer att komma, själv då? =) Jobbar du fortfarande?    
  • 22april2009
    Youseph skrev 2013-09-09 08:14:16 följande:
    Hej tjejer!
    Här är en till mamma i Haninge, jag bor på Vallavägen. Har en tjej på 3 år och en tjej på 7 månader :) vi ses gärna och leker/går promenader.
    I dagsläget bor vi i Huddinge pga vattenskada i vår lägenhet, men i slutet av oktober flyttar vi tillbaka och då ska 3-åringen börja på förskola :)

Va skoj, bor i närheten av vallavägen, Idunvägen bor vi på =)
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-10 07:51:02 följande:
    22april2009: Jag förstår... det är jobbigt med de här fysiska besvären tycker jag. Med dottern började mina bäckensmärtor redan i vecka 20 och jag blev sjukskriven redan då (25% först och sen blev de mer o mer ju tiden gick). Den här gången mådde jag bra i kroppen till vecka 28 typ. Nu har de senaste veckorna varit riktigt jobbiga och jag kan knappt gå vissa kvällar. Ska till läkaren på torsdag o prata sjukskrivning. Vill inte bli sjukskriven egentligen... är ju så drygt att "bara" gå hemma men men..
    Får jag fråga vad du arbetar med?  

Till er andra: har ni koll på någon bra öppen förskola och mammagrupp sen? Jag är inte från Haninge så jag har inte så mycke koll.  

Jobbar som barnskötare =)

Eskilskyrkan är jättebra, hängde där ofta med dottern, ibland hela dagarna ;) och flera dagar i veckan. Dottern trivdes där  
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-13 07:41:24 följande:
    Youseph: Jag förstår... Jo, man känner sig lite ensam här (när alla mina vänner bor rätt långt bort) men jag vill och är redo att skapa nya kontakter o bekantskaper och då är ju mammaledigheten faktiskt ett ypperligt tillfälle till de! Jag jobbar också på förskola... Då är vi minst 3 stycken här i forumet som gör de=) 22april2009: Tack för ytterligare fina ord om Eskils-kyrkan! Skrev just de här ovan; då är vi 3 barnskötare här=) För övrigt var jag hos läkaren igår och blev är nu heltidsjukskriven i 2 veckor och sen ska jag försöka jobba halvtid efter det.   

Oj måste ha missat det :) Är sjukskriven på halvtid nu fram till förlossningen. Känns rätt så skönt men har ändå lite dåligt samvete mot kollegorna :/
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-14 08:07:54 följande:
    22april2009: Förstår precis vad du menar.. Jag blir så irriterad över att kroppen inte funkar som den brukar o att man inte orkar lika mycket men nu försöker jag lägga de känslorna åt sidan och inte va så envis. Va upp till jobbet igår o lämnade papper, de är jätteförstående men man känner sig ändå lite dålig (man vet ju att det ställer till de i barngruppen). Skulle vara kul att ses någon dag, båda våra barn kommer ju vara jämngamla sen.

Påriktigt: Då bor vi nära varandra, är det villa ni bor i då? Kanske kan ses i någon park någon dag? Vart brukar ni leka? Är din sons dagmamma nära där ni bor? 
    Jo men kan ärligt säga att jag vakna på en helt annan sida imorse, trots sömnbristen. Var som ett lugn la sig över mig. =) Mannen måste tro att jag var knäpp ;)

Ja det skulle vara jättekul =)
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-16 07:42:59 följande:
    Jaha, så var ännu en helg förbi.. är ju som sagt sjukskriven så jag blir ju hemma idag också men dottern ska lämnas på förskolan o jag ska ta en promenad med stavarna.
    Vad har ni gjort i helgen allihopa? 

Va skönt, själv blir det kort dag för mig, sjukskriven 50%. 

Blev överraskad med en babyshower nu i helgen, riktigt mysigt =)  
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-17 07:39:05 följande:
    Kul med babyshower, berätta gärna mer... hur va upplägget, var ni många?

Youseph:  Jobbigt med sjukdomar men vad skönt att ni äntligen är friska. Hoppas ni håller er krya nu ett tag. Kan bara instämma gällande Aspudden, jag jobbade i Aspudden tills juni i år och tidigare bodde vi i Hornstull så vi har hängt där en del - verkligen ett toppenställe! Sommartid kan man ju bada/plaska där i dammen också. Har ni varit i Bandängens parklek förresten? Inte riktigt lika bra som Aspudden men ändå mer än godkänt tycker jag.

Jag hade bestämt med en kompis att jag och dottern skulle komma dit på lunch, så min man körde dit oss. Sen körde han till en lokal i närheten av min kompis och de stormade gänget ut.... vi var 7 st sammanlagt. Vi åt lite lunch, designade bodisar som bebisen kommer få ha och sen fikade vi och satt och pratade. Fick massa fint till bebisen =)
  • 22april2009

Är också hemma nu och väntar på bebisen.. bf+2 inget roligt alls

• 22april2009
    Maddejo skrev 2013-10-22 07:52:52 följande:
    Roligt att någon fortfarande skriver, jag är heltidsjukskriven nu och går och väntar på bebben. Är i vecka 37 nu..
    Vildetilde - Vart bor du? Ett eller flera barn? 
    22april2009 - vad gör du för att fördriva tiden? Jag har en massa småprojekt under dagarna när barnen är på förskolan (städa toaletter från golv till tak, rensa, tvätta fönster osv ), allt för att få tiden att gå.  

Nu är mannen hemma.. pga olika orsaker... så vi får väl se hur länge vi kan vara hemma utan att gå varandra på nerverna. annars serier på netflix =)
  • 22april2009

jag är kvar, väntar på bebis här hemma.. blir igångsatt på söndag om hon inte kommer tidigare. Så jag är sugen på att träffas sen =)

• 22april2009
    Gyllan skrev 2013-11-02 22:39:36 följande:

Spännande! Vet du vad ni får? Verkar som våra stora tjejer är nästan jämngamla, jag har en flicka född september 2009

Det kom en liten tjej i söndags =)

Jo min tjej är född april 2009 =)  
  • 22april2009
    Baby Doll skrev 2013-11-08 12:39:58 följande:
    GRATTTIS!!!!!

Tusen tack för ert stöd inför att berätta för familjen/vänner!
    Jag var feg och skickade ett MMS till alla med ultraljudsbild och sen satte jag mobilen på ljudlös och gömde den, haha.. Så tuff var jag! Men på det viset slapp jag se den första reaktionen, och efter det kom det bara en massa gratulationer =)

Nu har jag kunnat ändra min header på bloggen också :)

www.mybabydolls.blogg.se
    Grattis själv!

Tror vi bor rätt nära varandra =)   
  • 22april2009
    Baby Doll skrev 2013-11-11 12:25:17 följande:
    Var bor du? :)

Idunvägen =)
  • 22april2009
    Morsprins skrev 2014-01-21 20:40:23 följande:
    Var ett tag sen någon skrev men jag testar. Såg att jag hade en "granne" på idunvägen, där jag själv bor. Är 20år och har en prins på 7 månader.
    Det är jag =)
  • 22april2009
    Morsprins skrev 2014-01-23 12:45:50 följande:

Vad kul! :)
    Men då kanske du har lust att se någon dag? =)
  • 22april2009
    Baby Doll skrev 2014-01-27 14:20:01 följande:
    Hur ni allihopa här inne? Fler än jag som längtar till våren/sommaren...??

www.mybabydolls.blogg.se
    Jag toklängtar efter värmen, men ändå inte, för det betyder är min bebis bara blir större =)
Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?