• klarabella87

Föräldrarledig i Haninge ?

Någon som är mammaledig i Haninge ?

Jag fick min andra dotter den 10 augusti och det skulle vara roligt o lära känna lite andra nyblivna mammor här i området!

Jag är 26 år och bor som sagt i Haninge med min sambo och våra döttrar, storasyster är 3,5 år och går på förskola mellan 9-15, men tiden däremellan skulle ju finnas tid att hitta på nått, fika, promenad, m.m.

Hör av er ! Alltid kul att lära känna nya människor =)  

• Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?
  • Maddejo

Hej!
    Är inte mammaledig än men kommer eventuellt bli sjukskriven (åtminstone delvis) nästa vecka, är i vecka 31 nu.
    Vart i Haninge bor ni? Hur går det med nytillskottet?

/Madde  

• klarabella87

Hej har du långstrump fått ditt barn nu?

Maddejo jag bor på vallavägen.. det går bra med lillan.. hon är en väldigt nöjd liten bebis (än så länge iaf =) 
    Var i haninge bor du själv? 

• långstrump

Nejnej! Långstrump ska få barn om två veckor. Vi  ar på ultraljud idag då BM tycker hon verkar vara så liten och läkaren där tyckte inte vi skulle låta henne ligga kvar över tiden såvida hon inte växer en massa mer utan bättre att ta ut henne då så vi räknar väl med ganska exakt två veckor! Wiiiie, så spännande. Fram till nu har man ju tänkt att man kan gå över tiden hit eller dit men nu verkar det som att de kommer se till att hon är någorlunda punktlig så börjar kännas spännande som fasen nu! :D

Vi bor i Österhaninge! =)

• Maddejo

Okej, då vet jag vart du bor=) Vi bor på vendelsövägen, ovanför brandstationen (nära ICA maxi). Härligt med en nöjd bebbe, går din äldre dotter på förskola nära vallavägen eller?

Långstrump: Vad spännande att de är så nära nu. Är det ert första barn? 

• ncfb

jag bor i farsta och min tjej föddes 2/8 :)

är 22 år gammal 

• Maddejo

Ncfb: Hej! Grattis till bebben! Var det första barnet? Går det bra med allt?

• ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-07 19:07:01 följande:
    Ncfb: Hej! Grattis till bebben! Var det första barnet? Går det bra med allt?

tack desamma:) ja det är mitt första. Allt har gått super men hon är förkyld nu så det är lite jobbigt.

väntar du ditt första.??? 
  • Maddejo

Vad jobbigt med förkylningen... hoppas det lägger sig snart. 
    Jag väntar mitt andra barn, har en sen tidigare som är 4½ och ett bonusbarn som är snart 5½.
    Hur känns det att vara föräldraledig då, har du/ni börjat komma in i det än? Finns det några bra mammagrupper i farsta eller har du inte hunnit utforska de än kanske? 

• 22april2009

Väntar mitt andra barn i oktober, har en dotter på 4,5 år som går på fsk =)bor i Haninge.

090422 kom min prinsessa!
Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?