• klarabella87

Föräldrarledig i Haninge ?

Någon som är mammaledig i Haninge ?

Jag fick min andra dotter den 10 augusti och det skulle vara roligt o lära känna lite andra nyblivna mammor här i området!

Jag är 26 år och bor som sagt i Haninge med min sambo och våra döttrar, storasyster är 3,5 år och går på förskola mellan 9-15, men tiden däremellan skulle ju finnas tid att hitta på nått, fika, promenad, m.m.

Hör av er ! Alltid kul att lära känna nya människor =)  

• Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?
  • 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-14 08:07:54 följande:
    22april2009: Förstår precis vad du menar.. Jag blir så irriterad över att kroppen inte funkar som den brukar o att man inte orkar lika mycket men nu försöker jag lägga de känslorna åt sidan och inte va så envis. Va upp till jobbet igår o lämnade papper, de är jätteförstående men man känner sig ändå lite dålig (man vet ju att det ställer till de i barngruppen). Skulle vara kul att ses någon dag, båda våra barn kommer ju vara jämngamla sen.

Påriktigt: Då bor vi nära varandra, är det villa ni bor i då? Kanske kan ses i någon park någon dag? Vart brukar ni leka? Är din sons dagmamma nära där ni bor? 
    Jo men kan ärligt säga att jag vakna på en helt annan sida imorse, trots sömnbristen. Var som ett lugn la sig över mig. =) Mannen måste tro att jag var knäpp ;)

Ja det skulle vara jättekul =)
    090422 kom min prinsessa!
  • Maddejo

Jaha, så var ännu en helg förbi.. är ju som sagt sjukskriven så jag blir ju hemma idag också men dottern ska lämnas på förskolan o jag ska ta en promenad med stavarna.
    Vad har ni gjort i helgen allihopa? 

• 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-16 07:42:59 följande:
    Jaha, så var ännu en helg förbi.. är ju som sagt sjukskriven så jag blir ju hemma idag också men dottern ska lämnas på förskolan o jag ska ta en promenad med stavarna.
    Vad har ni gjort i helgen allihopa? 

Va skönt, själv blir det kort dag för mig, sjukskriven 50%. 

Blev överraskad med en babyshower nu i helgen, riktigt mysigt =)  
  • Youseph

Maddejo och 22april2009: ni får passa på att vila idag då, är perfekt väder för det :)
    Vi har precis hämtat oss från årets längsta sjukdom med halsfluss, ögon och öroninflammation, så i helgen åkte vi till Aspuddens parklek. Har ni inte varit där rekommenderar jag det starkt! :) finns kaniner, grisar, getter och får man kan gå in till och klappa. Fanns även hästar som man kunde klappa om de kom nära stängslet :P
    Där fanns också ett kafé med självbetjäning (typ ta kaffe själv, lägg en 10a). Vår stora red på en häst, det var succé ;)

• Maddejo

Kul med babyshower, berätta gärna mer... hur va upplägget, var ni många?

Youseph:  Jobbigt med sjukdomar men vad skönt att ni äntligen är friska. Hoppas ni håller er krya nu ett tag. Kan bara instämma gällande Aspudden, jag jobbade i Aspudden tills juni i år och tidigare bodde vi i Hornstull så vi har hängt där en del - verkligen ett toppenställe! Sommartid kan man ju bada/plaska där i dammen också. Har ni varit i Bandängens parklek förresten? Inte riktigt lika bra som Aspudden men ändå mer än godkänt tycker jag.

• 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-17 07:39:05 följande:
    Kul med babyshower, berätta gärna mer... hur va upplägget, var ni många?

Youseph:  Jobbigt med sjukdomar men vad skönt att ni äntligen är friska. Hoppas ni håller er krya nu ett tag. Kan bara instämma gällande Aspudden, jag jobbade i Aspudden tills juni i år och tidigare bodde vi i Hornstull så vi har hängt där en del - verkligen ett toppenställe! Sommartid kan man ju bada/plaska där i dammen också. Har ni varit i Bandängens parklek förresten? Inte riktigt lika bra som Aspudden men ändå mer än godkänt tycker jag.

Jag hade bestämt med en kompis att jag och dottern skulle komma dit på lunch, så min man körde dit oss. Sen körde han till en lokal i närheten av min kompis och de stormade gänget ut.... vi var 7 st sammanlagt. Vi åt lite lunch, designade bodisar som bebisen kommer få ha och sen fikade vi och satt och pratade. Fick massa fint till bebisen =)
  • Youseph

22april2009: vad roligt :) kul att få designa egen body :D

Maddejo: nä, vi har inte provat bandängens, men vi har provat Rådsparken i Huddinge. Den är också bra tycker jag :) gillar när det finns toaletter, micro och såna saker! Verkligen kanon :)

• Designual

Hej! Det är mitt första :) jättemysigt att vara hemma och vara föräldrar ledig efter 9 månaders längtan! Idag blir hon 6 veckor:D vore kul att träffa andra lediga om dagarna ! Vad sysselsätter ni er med om dagarna? Hinner ni med något?

• ncfb
    Designual skrev 2013-09-20 10:15:27 följande:
    Hej! Det är mitt första :) jättemysigt att vara hemma och vara föräldrar ledig efter 9 månaders längtan! Idag blir hon 6 veckor:D vore kul att träffa andra lediga om dagarna ! Vad sysselsätter ni er med om dagarna? Hinner ni med något?

jag är med i en föräldrargrupp men alla är så mycket äldre där haha.. Jag ska gå på mamma core här i farsta i veckan som kommer på friskis.. där får man ta med sin bebis och träna det passet :P Har dock aldrig provat förut..

Annars har jag ganska trist här hemma haha.. Vad gör du själv? är du med i en mammagrupp??   
  • Designual

Vad kul, visste inte att det fanns ! Ska kolla upp :) kan vara något för mig! Bvc har en mammagrupp men den har inte startat än. Jag går promenader och gosar med lilla tjejen, bebis shopping ibland.. Litet allt möjligt! Vore kul att ses! Vart bor du?

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?