• klarabella87

Föräldrarledig i Haninge ?

Någon som är mammaledig i Haninge ?

Jag fick min andra dotter den 10 augusti och det skulle vara roligt o lära känna lite andra nyblivna mammor här i området!

Jag är 26 år och bor som sagt i Haninge med min sambo och våra döttrar, storasyster är 3,5 år och går på förskola mellan 9-15, men tiden däremellan skulle ju finnas tid att hitta på nått, fika, promenad, m.m.

Hör av er ! Alltid kul att lära känna nya människor =)  

• Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?
  • Maddejo

St: eskils kyrkan vet jag vart den ligger, får prova den sen=) Ja, tyresta är ju verkligen toppen! 
    Blir det första förskolan för din 3åring eller har hon gått på någon annan innan? 

• Youseph

Maddejo: Gör det :) jag träffade en av mina närmsta vänner där när jag var där med mitt första barn :) jag är inte heller från Haninge, så man kände sig ensam i början..
    Nä, hon gick nästan ett år innan lillasyster föddes. Hon har varit hemma sen december och börjar i oktober, mest för att hon själv säger att hon vill gå på "dagis" (för det gör alla barn vi känner i hennes ålder)
    Jag jobbar själv på förskola så man blir nog lite skadad :P

• 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-10 07:51:02 följande:
    22april2009: Jag förstår... det är jobbigt med de här fysiska besvären tycker jag. Med dottern började mina bäckensmärtor redan i vecka 20 och jag blev sjukskriven redan då (25% först och sen blev de mer o mer ju tiden gick). Den här gången mådde jag bra i kroppen till vecka 28 typ. Nu har de senaste veckorna varit riktigt jobbiga och jag kan knappt gå vissa kvällar. Ska till läkaren på torsdag o prata sjukskrivning. Vill inte bli sjukskriven egentligen... är ju så drygt att "bara" gå hemma men men..
    Får jag fråga vad du arbetar med?  

Till er andra: har ni koll på någon bra öppen förskola och mammagrupp sen? Jag är inte från Haninge så jag har inte så mycke koll.  

Jobbar som barnskötare =)

Eskilskyrkan är jättebra, hängde där ofta med dottern, ibland hela dagarna ;) och flera dagar i veckan. Dottern trivdes där  
    090422 kom min prinsessa!
  • Maddejo

Youseph: Jag förstår... Jo, man känner sig lite ensam här (när alla mina vänner bor rätt långt bort) men jag vill och är redo att skapa nya kontakter o bekantskaper och då är ju mammaledigheten faktiskt ett ypperligt tillfälle till de!
    Jag jobbar också på förskola... Då är vi minst 3 stycken här i forumet som gör de=)

22april2009: Tack för ytterligare fina ord om Eskils-kyrkan! Skrev just de här ovan; då är vi 3 barnskötare här=)

För övrigt var jag hos läkaren igår och blev är nu heltidsjukskriven i 2 veckor och sen ska jag försöka jobba halvtid efter det.

• På Riktigt

Hej! Bor oxå i Haninge/ Vendelsömalm. Jag har en son på 2,5 år och väntar på lillebror som är beräknad 21 sept.

Är inte härifrån från början och känner ingen i Haninge. Jag brukade va på öf i vendelsö och tyckte den va bra.

Jag träffas gärna för fika och umgänge på dagarna ???? sonen går hos dagmamma just nu men vi får se hur det blir sen.

Är 32 om det har nån betydelse men ung i sinnet ????

• Maddejo

Hej "På riktigt"! =) Då bor vi kanske nära varandra? -vi bor på vendelsövägen.
    När flyttade ni hit, vart är du ifrån? Jag flyttade hit på heltid vid årsskiftet men min sambo är härifrån och har bott här i flera år. Känner mig som hemma här i kommunen nu men har mycket kvar att utforska och som jag skrev i mitt tidigare inlägg: vill gärna lära känna lite folk i närheten=)  

• 22april2009
    Maddejo skrev 2013-09-13 07:41:24 följande:
    Youseph: Jag förstår... Jo, man känner sig lite ensam här (när alla mina vänner bor rätt långt bort) men jag vill och är redo att skapa nya kontakter o bekantskaper och då är ju mammaledigheten faktiskt ett ypperligt tillfälle till de! Jag jobbar också på förskola... Då är vi minst 3 stycken här i forumet som gör de=) 22april2009: Tack för ytterligare fina ord om Eskils-kyrkan! Skrev just de här ovan; då är vi 3 barnskötare här=) För övrigt var jag hos läkaren igår och blev är nu heltidsjukskriven i 2 veckor och sen ska jag försöka jobba halvtid efter det.   

Oj måste ha missat det :) Är sjukskriven på halvtid nu fram till förlossningen. Känns rätt så skönt men har ändå lite dåligt samvete mot kollegorna :/
    090422 kom min prinsessa!
  • På Riktigt
    Maddejo skrev 2013-09-13 10:28:05 följande:

Hej "På riktigt"! =) Då bor vi kanske nära varandra? -vi bor på vendelsövägen.
    När flyttade ni hit, vart är du ifrån? Jag flyttade hit på heltid vid årsskiftet men min sambo är härifrån och har bott här i flera år. Känner mig som hemma här i kommunen nu men har mycket kvar att utforska och som jag skrev i mitt tidigare inlägg: vill gärna lära känna lite folk i närheten=)  

Jag bor på Lorensbergsvägen. Har bott här i ca 5 år men har inga vänner härifrån ???? jag är uppvuxen i Järfälla. Är oxå intresserad av att lära känna lite nya människor ????
  • Maddejo

22april2009: Förstår precis vad du menar.. Jag blir så irriterad över att kroppen inte funkar som den brukar o att man inte orkar lika mycket men nu försöker jag lägga de känslorna åt sidan och inte va så envis. Va upp till jobbet igår o lämnade papper, de är jätteförstående men man känner sig ändå lite dålig (man vet ju att det ställer till de i barngruppen). Skulle vara kul att ses någon dag, båda våra barn kommer ju vara jämngamla sen.

Påriktigt: Då bor vi nära varandra, är det villa ni bor i då? Kanske kan ses i någon park någon dag? Vart brukar ni leka? Är din sons dagmamma nära där ni bor? 

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?