• ncfb

Föräldrarledig i Haninge ?

jag bor i farsta och min tjej föddes 2/8 :)

är 22 år gammal 

• ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-07 19:07:01 följande:
    Ncfb: Hej! Grattis till bebben! Var det första barnet? Går det bra med allt?

tack desamma:) ja det är mitt första. Allt har gått super men hon är förkyld nu så det är lite jobbigt.

väntar du ditt första.??? 
  • ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-08 15:00:50 följande:
    Vad jobbigt med förkylningen... hoppas det lägger sig snart. 
    Jag väntar mitt andra barn, har en sen tidigare som är 4½ och ett bonusbarn som är snart 5½.
    Hur känns det att vara föräldraledig då, har du/ni börjat komma in i det än? Finns det några bra mammagrupper i farsta eller har du inte hunnit utforska de än kanske? 

inga grupper jag vet om :) men jag har 10 min med bil till Haninge.. därför tänkte jag hoppa in här :)

jag har nog kommit in i det men det är lite segt om dagarna :) 
  • ncfb
    Maddejo skrev 2013-09-09 07:53:20 följande:
    22april2009: Hej! =) Då är din och min dotter jämngamla.. Min dotter är född i februari 2009 nämligen. Hur mår du i graviditeten då? Jobbar du än? Vilket datum är du/ni beräknade?

Ncfb: Jag förstår vad du menar, nu börjar säkert saker o ting "lägga sig" lite o så ska man hitta en ny vardag som föräldraledig.. Om jag blir sjukskriven framöver så pratar jag gärna mer o kanske ses också om du vill?  

absolut :) låter bra!
  • ncfb
    Designual skrev 2013-09-20 10:15:27 följande:
    Hej! Det är mitt första :) jättemysigt att vara hemma och vara föräldrar ledig efter 9 månaders längtan! Idag blir hon 6 veckor:D vore kul att träffa andra lediga om dagarna ! Vad sysselsätter ni er med om dagarna? Hinner ni med något?

jag är med i en föräldrargrupp men alla är så mycket äldre där haha.. Jag ska gå på mamma core här i farsta i veckan som kommer på friskis.. där får man ta med sin bebis och träna det passet :P Har dock aldrig provat förut..

Annars har jag ganska trist här hemma haha.. Vad gör du själv? är du med i en mammagrupp??   
  • ncfb
    Designual skrev 2013-09-20 10:51:28 följande:
    Vad kul, visste inte att det fanns ! Ska kolla upp :) kan vara något för mig! Bvc har en mammagrupp men den har inte startat än. Jag går promenader och gosar med lilla tjejen, bebis shopping ibland.. Litet allt möjligt! Vore kul att ses! Vart bor du?

Jag bor i Farsta :) Du ? 

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?