• Maddejo

Föräldrarledig i Haninge ?

Hej!
    Är inte mammaledig än men kommer eventuellt bli sjukskriven (åtminstone delvis) nästa vecka, är i vecka 31 nu.
    Vart i Haninge bor ni? Hur går det med nytillskottet?

/Madde  

• Maddejo

Okej, då vet jag vart du bor=) Vi bor på vendelsövägen, ovanför brandstationen (nära ICA maxi). Härligt med en nöjd bebbe, går din äldre dotter på förskola nära vallavägen eller?

Långstrump: Vad spännande att de är så nära nu. Är det ert första barn? 

• Maddejo

Ncfb: Hej! Grattis till bebben! Var det första barnet? Går det bra med allt?

• Maddejo

Vad jobbigt med förkylningen... hoppas det lägger sig snart. 
    Jag väntar mitt andra barn, har en sen tidigare som är 4½ och ett bonusbarn som är snart 5½.
    Hur känns det att vara föräldraledig då, har du/ni börjat komma in i det än? Finns det några bra mammagrupper i farsta eller har du inte hunnit utforska de än kanske? 

• Maddejo

22april2009: Hej! =) Då är din och min dotter jämngamla.. Min dotter är född i februari 2009 nämligen. Hur mår du i graviditeten då? Jobbar du än? Vilket datum är du/ni beräknade?

Ncfb: Jag förstår vad du menar, nu börjar säkert saker o ting "lägga sig" lite o så ska man hitta en ny vardag som föräldraledig.. Om jag blir sjukskriven framöver så pratar jag gärna mer o kanske ses också om du vill?  

• Maddejo

22april2009: Jag förstår... det är jobbigt med de här fysiska besvären tycker jag. Med dottern började mina bäckensmärtor redan i vecka 20 och jag blev sjukskriven redan då (25% först och sen blev de mer o mer ju tiden gick). Den här gången mådde jag bra i kroppen till vecka 28 typ. Nu har de senaste veckorna varit riktigt jobbiga och jag kan knappt gå vissa kvällar. Ska till läkaren på torsdag o prata sjukskrivning. Vill inte bli sjukskriven egentligen... är ju så drygt att "bara" gå hemma men men..
    Får jag fråga vad du arbetar med?  

Till er andra: har ni koll på någon bra öppen förskola och mammagrupp sen? Jag är inte från Haninge så jag har inte så mycke koll.  

• Maddejo

St: eskils kyrkan vet jag vart den ligger, får prova den sen=) Ja, tyresta är ju verkligen toppen! 
    Blir det första förskolan för din 3åring eller har hon gått på någon annan innan? 

• Maddejo

Youseph: Jag förstår... Jo, man känner sig lite ensam här (när alla mina vänner bor rätt långt bort) men jag vill och är redo att skapa nya kontakter o bekantskaper och då är ju mammaledigheten faktiskt ett ypperligt tillfälle till de!
    Jag jobbar också på förskola... Då är vi minst 3 stycken här i forumet som gör de=)

22april2009: Tack för ytterligare fina ord om Eskils-kyrkan! Skrev just de här ovan; då är vi 3 barnskötare här=)

För övrigt var jag hos läkaren igår och blev är nu heltidsjukskriven i 2 veckor och sen ska jag försöka jobba halvtid efter det.

• Maddejo

Hej "På riktigt"! =) Då bor vi kanske nära varandra? -vi bor på vendelsövägen.
    När flyttade ni hit, vart är du ifrån? Jag flyttade hit på heltid vid årsskiftet men min sambo är härifrån och har bott här i flera år. Känner mig som hemma här i kommunen nu men har mycket kvar att utforska och som jag skrev i mitt tidigare inlägg: vill gärna lära känna lite folk i närheten=)  

• Maddejo

22april2009: Förstår precis vad du menar.. Jag blir så irriterad över att kroppen inte funkar som den brukar o att man inte orkar lika mycket men nu försöker jag lägga de känslorna åt sidan och inte va så envis. Va upp till jobbet igår o lämnade papper, de är jätteförstående men man känner sig ändå lite dålig (man vet ju att det ställer till de i barngruppen). Skulle vara kul att ses någon dag, båda våra barn kommer ju vara jämngamla sen.

Påriktigt: Då bor vi nära varandra, är det villa ni bor i då? Kanske kan ses i någon park någon dag? Vart brukar ni leka? Är din sons dagmamma nära där ni bor? 

• Maddejo

Jaha, så var ännu en helg förbi.. är ju som sagt sjukskriven så jag blir ju hemma idag också men dottern ska lämnas på förskolan o jag ska ta en promenad med stavarna.
    Vad har ni gjort i helgen allihopa? 

• Maddejo

Kul med babyshower, berätta gärna mer... hur va upplägget, var ni många?

Youseph:  Jobbigt med sjukdomar men vad skönt att ni äntligen är friska. Hoppas ni håller er krya nu ett tag. Kan bara instämma gällande Aspudden, jag jobbade i Aspudden tills juni i år och tidigare bodde vi i Hornstull så vi har hängt där en del - verkligen ett toppenställe! Sommartid kan man ju bada/plaska där i dammen också. Har ni varit i Bandängens parklek förresten? Inte riktigt lika bra som Aspudden men ändå mer än godkänt tycker jag.

• Maddejo

Roligt att någon fortfarande skriver, jag är heltidsjukskriven nu och går och väntar på bebben. Är i vecka 37 nu..
    Vildetilde - Vart bor du? Ett eller flera barn? 
    22april2009 - vad gör du för att fördriva tiden? Jag har en massa småprojekt under dagarna när barnen är på förskolan (städa toaletter från golv till tak, rensa, tvätta fönster osv ), allt för att få tiden att gå.  

• Maddejo

Jag är kvar i alla fall. Går hemma o väntar på bebben... Jag vill gärna träffa nya människor men har nog inte ork till att arrangera något stort just nu =) Möjligtvis någon promenad eller så.. Vi bor på vendelsövägen så det är ju bara över bron till er "Gyllan".

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?