• Youseph

Föräldrarledig i Haninge ?

Hej tjejer!
    Här är en till mamma i Haninge, jag bor på Vallavägen. Har en tjej på 3 år och en tjej på 7 månader :) vi ses gärna och leker/går promenader.
    I dagsläget bor vi i Huddinge pga vattenskada i vår lägenhet, men i slutet av oktober flyttar vi tillbaka och då ska 3-åringen börja på förskola :)

• Youseph

Maddejo: det finns en öppen förskola st Eskils kyrka (vid handens centrum), där är det helt okej :)
    Har inte privat nån annan, men vendelsö har en bra har jag hört :)

• Youseph

Haha och jag skriver som en kratta!!
    Om ni inte varit till tyresta by rekommenderar jag det, där finns det ett mysigt fik :) är ingen öppen förskola, men går man flera med småbarn så blir det nästan det :P

• Youseph

Maddejo: Gör det :) jag träffade en av mina närmsta vänner där när jag var där med mitt första barn :) jag är inte heller från Haninge, så man kände sig ensam i början..
    Nä, hon gick nästan ett år innan lillasyster föddes. Hon har varit hemma sen december och börjar i oktober, mest för att hon själv säger att hon vill gå på "dagis" (för det gör alla barn vi känner i hennes ålder)
    Jag jobbar själv på förskola så man blir nog lite skadad :P

• Youseph

Maddejo och 22april2009: ni får passa på att vila idag då, är perfekt väder för det :)
    Vi har precis hämtat oss från årets längsta sjukdom med halsfluss, ögon och öroninflammation, så i helgen åkte vi till Aspuddens parklek. Har ni inte varit där rekommenderar jag det starkt! :) finns kaniner, grisar, getter och får man kan gå in till och klappa. Fanns även hästar som man kunde klappa om de kom nära stängslet :P
    Där fanns också ett kafé med självbetjäning (typ ta kaffe själv, lägg en 10a). Vår stora red på en häst, det var succé ;)

• Youseph

22april2009: vad roligt :) kul att få designa egen body :D

Maddejo: nä, vi har inte provat bandängens, men vi har provat Rådsparken i Huddinge. Den är också bra tycker jag :) gillar när det finns toaletter, micro och såna saker! Verkligen kanon :)

Svar på tråden Föräldrarledig i Haninge ?