dennis02 skrev 2013-08-20 00:39:37 följande:
Men oj så känslig man kan vara i PK-Sverige då! Ja det är bäst du skyddar dig själv och dina barn från allt som kan vara farligt i samhället. De flesta av oss inser att Emil i Lönneberga är tänkt att utspela sig på 1800-talet.
Dessutom blev jag värre behandlad än Emil när jag var barn, och detta trots att jag sällan gjorde några hyss. Det har inte gjort att jag varit elak mot mina egna barn.
Heh,nej Emil utspelar sig någonstans mellan 1906 och 1910.
PK eller ej så räknar jag inte med att barn föds som små lydiga robotar utan nyfikenhet. Emil gjorde dessutom det mesta för att vara snäll. Värma grytlock till pappa,visa pappa hur många kräftor han fångat,fånga råttan åt pappa.
Det enda riktigt dumma som han gjorde jag kan komma på är när han spräckte en skål full med kräm genom att skjuta prick på den.
Jag beklagar det du har varit med om,det är inte rätt. Din inställning att det var okej att straffa Emil med inlåsning och våld pga några hyss är däremot inte rätt.
Och jag räknas INTE som en hönsmamma tro mig. Min dotter får göra det mesta även om det skulle ge några blåmärken. Jag blev överbeskyddad och inlindad i bubbelplast,jag tänker inte utsätta mitt barn för det samma.