• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lyckan382 - Tack då hänger jag med

Lite lustigt att bara för att man är gift med mannen så är han självklart pappan. Som att man kan bara vara otrogen om man inte är gifta

Antingen borde man alltid eller aldrig behöva skrivapå.

• anansie

Åh stort GRATTIS Erli!!

Ser ju att du hade bf dagen efter mej men jag får nog fint vänta

Ta hand om varandra och njut i massor nu med er lille pojke

• anansie

God morgon alla ! 
    Här är det fortsatt sjukstuga för mej..  jag kommer förmodligen aldrig bli frisk känns det som.
    Dottern har lägligt nog sovit som en kratta dessa nätter och i vanlig ordning är det jag som går upp. Mannen vaknar inte ens. Nässpray hjälper inte.. täpper till efter en timme igen. Jävligt iriiterande.

3småprinsar - Oj hos dej händer det oxå grejer trots att det avtagit nu. Var du öppen nästan 4 cm ?? Då räknas det väl som att latensfasen är över och man är i förlossning ? Eller minns jag fel ? Fast det är väl kanske om man har "regelbundna" värkar med.

En liten varning ang foppatofflor på BB, de är väääldigt lätta att snubbla i. Så gå försiktigt Glad
    Sist packade jag ner:
    Tofflor
    Sköna kläder till mej
    Hygienartiklar
    Kläder till bebisen
    FIlt 
    Kamera
    Vi bor så nära sjukhuset så mannen kunde åka hem o duscha & byta kläder & hämta saker till mej som jag ville ha. Denna gången bor vi ännu närmre så är inga problem om nåt glöms Glad

Under förlossningen hade vi med:
    Dator & tv-serier.. vilket var en jäkla tur med tanke på hur lång tid min förlossning tog.
    Mat till mannen
    Sen fick han gå och köpa choklad & dricka till mej.. inte för att jag var sugen men det tog som sagt lång tid och jag behövde socker för att orka med. 

• anansie

Äh min man får bebisen i present, haha. Han skulle aldrig ens komma på tanken att köpa en förlossningspresent till mej så nej..

• anansie

Jösses så mycket känningar och sånt ni har.. känner mej helt utanför, haha Flört 
    Min lilla bebis gör sej dock påmind hela tiden. Alltså den bökar & stökar runt så jag är helt öm i hela magen. 
    Visst är det helt underbart att den rör sej men jag kan inte ens sitta längre. Direkt trycker den upp mot revbenen och ner mot underlivet så jag måste lägga mej eller ställa mej upp.
    Mår för övrigt fortfarande som en potta skit... Men dottern sover hos mamma i natt så förhoppningsvis får jag sova lite så jag kan bli frisk nån gång. 

• anansie
    LinnElin skrev 2013-09-19 14:56:26 följande:
    Har varit till sjukgymnasten en sväng. Tänkte först avboka tiden imorse eftersom att jag känner mig "konstig". Läpparna är helt uppsvullna, fått en vagel under vänstra ögonlocket = svullet och rött, knappt sovit något i natt, haft hjärtklappning och svettningar. Upptäckte mer slem i trosskyddet precis innan jag åkte dit... Bad henne iaf att inte sticka mig idag utan bara skriva en ny bedömning inför läkarbesöket som jag har på måndag. Så trött på att ha ont! Vecka 35 idag, bara 41 dagar kvar...
    Usch det borde du väl ringa din BM om ? Plötslig svullnad kan ju bero på havandeskapsförgiftning..
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-19 14:45:47 följande:
    En fråga, ni som skall vara föräldrarledig på heltid, hur många dagar i veckan kommer ni ta ut? :)

Jag kommer vara hemma heltid till 8 Januari och har ansökt om 7 dgr i veckan.. de är ju totalt 110 dagar.. det blir ju mest pengar så sätt men å andra sidan förlorar man ju fler dagar :P vet inte riktigt hur jag ska tänka. Från och med 9 januari kommer jag bara ta ut 3 dagar, sambon kommer ta ut 1 dag.. 

Hur resonerar ni?

Fick föresten besked från FK att de räknat om min SGI, de beräknar på min förra inkomst som var mycket högre, supernice ju!!! =D Det var ganska stor skillnad så det gör en gott! 
    Jag ska vara hemma på heltid.. kommer ta ut 3-4 dagar i veckan det första året. Efter barnet fyllt 1 år måste man ju ta ut 5 dagar i veckan om man inte jobbar extra.
    Kommer alltså inte vara speciellt rik men vi känner att det är värt det eftersom vi slipper sätta in Nr2 på förskolan för tidigt. Efter båda barnen börjat förskola, typ hösten 2015 så kommer mannen vara hemma pappaledig varje onsdag. Så har vi gjort med dottern efter att hon började där. 
    Han kommer ge mej 180 dagar av sina 240. Samma som förra gången.
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-09-19 15:09:14 följande:
    Jag var hos henne igår och då såg den där stickan man kissar på bra ut och blodtrycket låg på 100/60. Och det är bara läpparna och vänstra ögonlocket. Brukar man inte svullna på fler ställen om det är havandeskapsförgiftning?
    Nej det kanske är mest för händer & fötter... men läppar med tänkte jag. 
    Trycket var ju ganska "lågt" igår så det är nog ingen risk. Var bara min första tanke :)
    Men du kanske ska ringa henne trots allt & höra vad det kan vara annars.. låter ju lite mysko. 
  • anansie
    Lullabay - Vilken lite skönhet. Så söt. Stort grattis igen !
    Åh vad jag blev extra nyfiken på vem som bökar i min mage nu Hjärta
  • anansie

Välkommen nya Skrattande

Åh idag vaknade jag upp och kände mej för första gången på fleeeeera dagar inte halvt döende. Jag är alltså äntligen på bättringsväg. Dansen med dottern får dock mamma ta idag för det är mer än vad jag klarar.
    Det här med att vara höggravid & sjuk är ju ingen bra kombination.

Hoppas ni alla mår bra iallafall & får en fin helg. 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?