• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

TessTessan - Åh va kul med en liten pojk, grattis :) Lite tråkigt att han inte ville vända sej men nu ses ni ju snart iallafall!

Idag trycker denna lilla bebis neråt så jag snart blir tokig. Kan inte komma ihåg att det gjorde det med dottern på detta viset. Men har vart full rulle här hela dagen så kanske är därför. Och bekvämt är det allt annat än... och imorgon väntar en tripp till Gekås så har liksom inte riktigt tid att stanna upp hela tiden.

• anansie

[/quote] Okej, aldrig sett ett lock på åkpåsar. Dragkedjor finns ja, men ett lock?[/quote]

Haha.. alltså överdelen på åkpåsen som går att ta bort med dragkedjan kallas för locket

• anansie
    Lyckan 382 skrev 2013-09-26 17:21:08 följande:
    Anansie: BM verkade inte alls orolig... Men kan jag ha sett fel kanske? :S Vi har en tid nästa fredag och hon sade bara "lycka till om vi inte ses då". Hon sade att många har högt blodtryck precis innan förlossning så hon tänker väl att det drar igång snart så ingen fara... men nu blir jag lite orolig. Kan ingenting om blodtryck! Har haft jordens förvärkar nu på eftermiddagen, var tvungen att hänga över vagnen på Ica genom en alldeles nyss, och var till och med nere på huk ett tag. Ja, jag hoppas ju att de här värkarna gör nån nytta...

Ville verkligen inte oroa dej. Jag jobbar inte inom vården så har ingen koll. Det Är bara vad de sa till mej när mitt undertryck var högt när jag väntade dottern. Men har du inga andra symptom på tex havandeskapförgiftning så är det ju säkert ingen fara. Dom vet ju vad som gäller
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-26 18:00:46 följande:
    Åh vad kul Anansie att åka till gekås :) jag var där i somras, skulle gärna åka igen om jag orkat! Säg till mig om dom har mkt fint då!? ;) blir det babyshopping?
    Jag bor väldigt nära, ca 25 min med bil så är där ganska ofta. Ska absolut kolla om det finns mycket till de små. Men det tycker jag oftast det gör. Är ju så bra priser med.
    Handlar alltid en massa dagislkäder till dottern där.. går de sönder är det ju inte hela världen eftersom de är så billiga Skrattande 
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-26 18:25:43 följande:
    Eller hur, visst är det bra med dagiskläderna där :) förra året fyndade jag fleecefodrade regnställ för 99kr! Och dom höll både kyla och väta borta! Men så finns det ju så mkt annat fint också :) vi bor ungefär 1 1/2 timma bort men det blir att man åker dit minst två ggr om året. Julklappar är ju asbra, iaf om man är ute efter leksaker!
    Ja julklappar.. speciellt till barn är bäst där. Massa roliga leksaker :)
    Köper ofta leggins, joggingbyxor & långärmade t-shirts där till dottern som hon kan ha och leka i på dagis. Bekvämt & rörliga. 
  • anansie
    Solrosens skrev 2013-09-26 20:50:26 följande:

Haha.. alltså överdelen på åkpåsen som går att ta bort med dragkedjan kallas för locket [/quote] Haha okej, våran går inte att ta bort med dragkedjan så därför kunde jag ej se det framför mig :) Men okej ni har någon annan variant :)
    Okej på så vis. Men er går kanske att öppna i mitten då så ni kan vika ner sidorna om bebisen blir för varm ? Skrattande
  • anansie

Åh snacka om HELT SLUT efter en eftermiddag på Gekås. Nu ska jag lägga upp fötterna i knät på mannen och kräva massage och trycka i mej godis.

För övrigt så jäkla nyfiken på hur det har gått för 3småprinsar!!

• anansie

STORT GRATTIS Lyckan382 & 3småprinsar. Denna tråden borde ju nästan döpas om till Septemberbebisar Så himla mysigt med era små gossar. Nu vill jag oxå ha min bebis!!

Hoppas ni nyförlösta mår bäst i världen. Njut i massor!

• anansie

Välkommen pepparsalt !! :)
    Usch det låter jobbigt med foglossning... har aldrig känt av det det minsta varken denna eller förra graviditeten med lider verkligen med er som får stå ut.
    Men som du säger.. vad gör man inte för sina små underverk Glad 

• anansie
    TessTessan skrev 2013-09-29 08:25:52 följande:
    Själv har jag fått tid för snitt nu.
    Så måndag 14/10 kommer våran lille kille till oss
    Åh så kul att ha ett datum.. spännande. 
    Jag vill oxå ha ett datum, börjar bli lite otålig nu även om jag INTE ser fram emot förlossningen.  
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?