• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-07 18:53:24 följande:
    Okej såpass Anansie :) va bra då har jag lite koll... Min sista fl gick rätt fort, 3 1/2 timma, men då sattes jag ju igång... är det så att det startar hemma så blir jag nog lite nervös... Haha hur ska man veta "hur ont" man ska ha? :)
    Som sagt det var det de sa till henne.. Men det är nog bäst att ring FL och höra efter när det väl dragit igång. 
    Min kompis som fick barn nu för några veckor sen åkte in ganska snabbt efter hennes värkar började.. kom inte ihåg riktigt hur täta de var men hon sa att det fortfarande inte gjorde så ont. Hur som helst så åkte de in för FL tyckte det var lika bra.. Väl inne var hon "bara" öppen 2-3 cm men fick stanna kvar för att det gått ganska snabbt första gången.. Sen sa det pang och hon var öppen 7 cm.. sen 10 cm sen var bebisen ute typ. Tog 5,5 timmar från första värken. Så bättre att åka in lite tidigare.
  • anansie
    sara b 79 skrev 2013-10-07 19:55:37 följande:
    14:13 kom det ut en liten tjej på 2905 g och 49 cm lång.
    Stort GRATTIS till er lilla flicka. Underbart. Hoppas ni alla mår bäst.
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-07 19:56:26 följande:
    Ja det har du rätt i. Och det kan ju kännas segt om man blir hemskickad, men ändå. Bättre att åka in i tid. Haha jag är änna nervös. Hoppas det startar med att vattnet går, då vet man iaf att nåt snart är på gång... :)
    Vi bor ju i stort sett granne med sjukhuset så det är inte hela världen om man blir hemskickad. 
    Så känner jag med.. Min förra förlossning började med att vattnet gick vilket jag tyckte var skönt, då vet man att det är på gång liksom.  
  • anansie
    Snultan skrev 2013-10-08 07:52:00 följande:
    Grattis till alla nya bebisar, ploppar ju ut en massa nu, skoj!

Hur har era bebisar det med magknip? Matheus är 6 dagar nu och har haft de senaste två nätterna.. på dagarna är han jättelugn, sover mest! Sen vid 23-tiden börjas de o gny/gråta/skrika. Magen bubblar som bara den o han kämpar i typ tre timmar o sen sover han resten av natten..

Jobbigt när inget hjälper!

I stort sett alla bebisar har magknip och gnäll/gråt timmar. Oftast på kvällen. Det är ju mycket som ska fungera i kroppen på de små och det tar några månader innan tarmar kommit igång ordentligt. Verkar han ha ont i magen så kan du testa massage, bara att googla. Sempers magdroppar tyckte jag hjälpte bra med.
  • anansie
    Snultan skrev 2013-10-08 08:39:10 följande:
    Jo jag vet det. Man gör ju vad man kan. Jag har redan googlat o har även min mamma på besök o hon har avlstat lite på nätterna vilket är rätt skönt. Svårt att behålla lugnet i såna situationer å när man är trött oxå.. men mamma har sju barn o flera barnbarn så hon är van hehe.. blir jobbigt när hon åker hem på torsdag. (Hon bor 50 mil bort)..
    Ja jag vet, det är väldigt jobbigt & stressande när de små har ont i magen.. kommer ihåg att vi hade många svettiga skrikkvällar med dottern :) Men det blir bättre. Testa att lägga han på mage på din underarm så han får lite tryck över magen, det funkar bra ibland. 
  • anansie
    Blobba skrev 2013-10-09 07:05:07 följande:
    Jag hade ganska ont vid 01:30. Men det klingade av. Bebis rörde sig mycket då också.
    Jag är så täppt och har svårt att andas. Dricker vatten hela natten för att munnen torkar ut. Jag vill bli frisk innan fl. men lite besviken är jag att det inte blev ngt. Tror ändå inte att jag kommer att gå hela tiden ut.
    Idag ska jag fixa med lite bebisgrejer hemma. Har tvättat sonens gamla kläder och tänkte gå igenom för att se vad jag kommer att använda denna gång.
    Är det inte gravidtäppa du har då ? För isåfall blir du ju "frisk" direkt bebisen kommer ut :)
    Jag lever för mitt nässpray nu, haha.
    När har du BF ? 
  • anansie

Stackars er som har massa ont om nätterna Skäms måste vara skitjobbigt.
    Jag retar mej mest på antalet gånger jag behöver gå upp och kissa senaste nätterna.Samt att jag får sån jäkla värk i sidan/höften/skinkan när jag legat på sidan för länge och sovit. Är väl den extra vikten som trycker på samt att min madrass i sängen är ganska hård.  

• anansie
    LinnElin - Åh så skönt för dej ! Håller tummarna att det blir igångsättning.

Blobba - Yeay va kul. Kollar ständigt i pappret men här händer inte ett skit. Hoppas det drar igång snart. 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?