• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

3småprinsar skrev 2013-09-24 12:05:23 följande:

Jag vet! Men det är svårt att trappa ner. Barnen är helt fantastiska! I söndags låg jag i badet och fick samtidigt fotmassage av min äldsta son. Han satt där i 30 min på kanten och masserade
    Åh vilken underbar & snäll son du har.
    Försöker lära dottern att klia mej på ryggen men hon tycker det är mycket roligare att kittla mamma Glad  

Hemkommen från barnmorskan.
    Hon var helt säker på att det var rumpan upp & huvudet ner. Lååångt ner till o med. Kanske därför det trycker som bara den sen någon dag tillbaka. Väääldigt skönt att den lagt sej åt rätt håll, får hålla tummarna på att den stannar där.
    Hon tog inget HB eller blodsocker värde då de sett bra ut hela tiden. 
    Hjärtljuden låg på 144 & blodtrycket var bättre än under hela graviditeten så det är jag väldigt glad över. Har en tendens att ha högt undertryck och nu såg det bättre ut än nånsin. Heja heja.
    Bebisen hade vuxit en hel del, SF-mått på 34 så nu ligger den lite över kurvan. Så det kanske blir en klump till att trycka ut Flört
    Hämtat vagnen med.. jösses vad konstogt med en stor syskonvagn. Tar nog ett tag innan man vänjer sej.

• anansie
    Lyckan 382 skrev 2013-09-24 18:07:21 följande:
    Förresten, kan någon rekommendera en bra febertermometer till bebisen? Tittade lite på Apoteket idag och de hade olika, alla svindyra :S Men såklart ska vi ju ha en ordentlig en!
    Till dottern köpte vi en rumptermometer på apoteket. Vad jag har förstått ska de ge bästa resultatet & det går snabbt, 10 sekunder. Kommer definitivt skaffa en till bebisen med. Eller om man kan ha samma kanske ? Tvättar ju den med tvål efter varje användning. 
    Sen ett tips som jag fick när Älva var spädbarn var att "irritera" i rumpan med just tempen när hon var hård i magen, vilket hon var. Så den har vart bra till annat än att ta tempen med :)
  • anansie
    Ss85 skrev 2013-09-24 22:59:29 följande:
    Måste fråga.. Kommer ni ha kudde i spjälsängen till er bebis? Vi har haft de till våra två tidigare barn men nu hittar jag inte den o när jag nämnde de för några sa de nä, men man ska väl ändå inte ha kudde till nyfödda! Har googlat runt lite o de flesta skriver att man ska ha kudde för att bebisens huvud inte ska bli platt o så.. Så jag känner nog att bebis ska ha en kudde! Om ni ska ha kudde, va har ni för kudde då o vart har ni köpt den? :)
    Vi tänker ha kudde. Köpte en ny då jag inte hitta dotterns gamla. Köpte en "rätt start" på Babyproffsen, hade samma till dottern. 
    Kommer även ha samma märke men mindre modell i vagnen. 
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-24 21:22:59 följande:
    Fler som är extra känsliga såhär på sluttampen? :-P
    Idag skulle jag o sambon på picknick o jag hade fixat kaffe o te och mackor. Sen när vi kommit fram dit vi skulle kommer jag på att jag glömt mjölken. Så jag blir så frustrerad och irriterad och helt deppad. Ååååh dessa känslor är så jobbiga och lär ju bara bli värre!
    Skulle väl inte kalla mej överdrivet känslig men jag är känsligare än vanligt nu. 
    Kommer ofta tårar om det händer nåt hemskt på tv och så.. eller om dottern är riktigt jobbig och bråkar så börjar jag lipa.. haha.  
  • anansie
    Snultan  - Det är bra att du känner så nu för när bebisen är här är det inte alls säkert att du hinner eller orkar plocka undan Glad

Lyckan382 - Inget som har med förlossningen skulle jag tro. DU har väl helt enkelt dragit på dej lite luft i sömnen, haha Flört
  • anansie

Ang slemproppen... Den kan ju faktiskt lossna på natten när man är uppe och kissar. Nu kanske ni tänder på toa när ni går upp men det gör inte jag och inte ser jag vad som hamnar på pappret heller.

Idag har vi köpt ny bil.. Skrattande Kan ju vara bra att ha en där hela familjen + syskonvagn med liggdel får plats kom vi på. Haha. Lite typiskt oss. Inte för att vi använder bilen så mycket men är ju bra att ha om man ska nånstans.

• anansie

Ett tips till er som ville köpa febertermometer till bebisarna. 
    apotea.se finns en Braun (bra märke) för 89kr. Med koden ap55 får du ytterligare 15% rabatt.. gratis frakt dessutom.
    Beställde en ny nu eftersom dotterns ändå knappt har några batterier kvar i sin.
    Som sagt, ett tips :) 

• anansie

Jag har önskat mej BRIEOST & ÖLKORV till BB av mannen. Jag har 9 månader att ta igen, här ska käkas ost. MUMS.

• anansie

Åh jag såg fram emot en ensam kväll framför tv´n när mannen för en gång skulle jobbar kväll... Älva somnade på 5 minuter... Och nu sitter jag här, rastlös, uttråkad, ensam och trivs inte alls... 
    Skettråkigt. Ensamkvällar är inte alls min grej längre.. kan man gå och lägga sej nu ?  

• anansie

Jag sover aldrig på magen annars men nu skulle jag gärna göra det då alla andra ställningar är så jäkla obekväma !!

Snultan - Så är det i slutet.. det trycker och strålar och hugger neråt emellanåt, helt normalt Glad

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?