• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-08-31 20:16:33 följande:
    Förresten lullabay, har du skrivit förlossningsbrev? jag funderar på att sätta mig med det nu när jag är sjukskriven för att fördriva tiden lite...men vet inte riktigt vad man ska ha med!?

Nån annan som har skrivit förlossningsbrev och har bra tips på vad man kan ha med? Glad
    Jag skrev ett förlossningsbrev förra gången där jag förklarade hur jag vill ha det.. alltså att jag var öppen för all smärtlindring typ, ville vara delaktig och veta vad som hände och inte bli pratad över huvudet på mm mm.. Men väl på förlossningen glömde jag ge dom det. Haha.
  • anansie

TessTessan - Inget sköljmedel alls och oparfymerat tvättmedel. Jag använder Via Sensitive flytande. Flytande är bättre för med pulver finns det risk att det fastnar kvar i kläderna. Men det är ju bara om man vill vara "noga" .. Vilket jag vill :) Jag bor i Varberg och kommer föda här. Denna gången känns det mycket overkligare tycker jag. Som förstföderska så var det föräldrargrupper och besök på förlossning och BB mm. Nu är det inget sånt utan nu ska man väl bara fixa det själv känns det som.

• anansie
    anns skrev 2013-09-02 09:43:41 följande:

Hur länge sedan var förra förlossningen? Usch för att inte få nån info, tänker att det händer endel i utvecklingen i vården så man vill ju ha uppdateringar. Sen kanske man inte kommer ihåg allt och så kan det va skönt att bara träffa andra gravida och prata lite, ventilera=). Min MVC har kurs för omföderskor det verkar bra, kanske andra frågor som dyker upp då istället.
    Dottern är 2,5 år nu så det är ju inte jätte längesen. 
    Ska till MVC imon så tänkte höra med dom då. Som du säger, man vill ju gärna ha lite uppdatering.
    Är ju inte alls säkert att denna förlossningen går som förra. 

• anansie
    Lullabay skrev 2013-09-02 18:06:56 följande:
    Jahopp, där gick slemproppen. Pff, bäst att den återbildas, det blir ingen bebis för ens om tidigast två veckor har jag ju sagt!!! *mutter mutter*
    Spännande & skrämmande det där. Det kan ju betyda att det är dags men lika väl inte. 
    Du får uppdatera :)
    Min började lossna lite 2 dagar innan vattnet gick förra gången.
    Snultan skrev 2013-09-02 09:48:50 följande:
    Hoppar gärna in om jag får har BF 6 oktober och de är första barnet. Är 25 år och bor i Göteborg med sambo och lilla vovven.

Haft en problemfri graviditet faktiskt men slutade jobba för en månad sen pga tungt jobb, jobbar som personlig assistent. Har börjat plugga engelska b oxå en kväll i veckan.

Haft lite krämpor som kommit och gått men ska inte klaga. Bebben ligger redan rätt men om han är helt fixerad får vi se på torsdag är i vecka 36 nu. Trött mest hela tiden hehe men har ändå mkt ork o orkar hänga med liksom.

Tror jag fått uvi dock känt ilande smärta där nere i några dar o haft "mensvärk" den senaste veckan nu oxå.. ganska jobbigt om nätterna nu med men de går upp o ner.

Hur mår ni andra? Finns det fler från gbg?

Du kollar väl upp så det inte är UVI ? Det är inte bra att gå med, speciellt inte när du är gravid.
    Välkommen förresten Skrattande 
    Jag bor i Varberg så det är 8 mil söder om Göteborg.. ganska nära.
    Jag mår bara bra, typ som vanligt. Kan träna & röra på mej så det är skönt.
    Väntar mitt andra barn så då är det extra gott att må bra, haha. 
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-02 18:37:07 följande:

Tack!

Jo då jag lämna kisseprov i fredags så borde få svar imorgon om de är nåt. Så får vi se.

Då antar jag du skall föda på varberg, hört att de ska va bra där
    Skönt att må bra! Jag har ju ingen liten att ta hand om men de känns som de kan va mycket med hem o hund osv ändå blir mest trött efter ganska lite men ändå, är inte så farligt som jag trodde de skulle va
    UVI prov ska man väl få svar på direkt.. Hur som helst, hoppas det inte är det.

Yes föder i Varberg såklart. Var väldigt nöjd förra gången så hoppas på att känna likadant denna gången Skrattande
    Ja tröttheten är inte lätt att komma ifrån.. har ju en 2,5-åring och hus o grejer. Men är hemma på graviditetspenning nu och ska verkligen försöka när dottern är på dagis sina 15 timmar/veckan. 

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-02 19:54:51 följande:
    FamMorrhår... Måste bara fråga dig som inte heller får göra nåt hihi.. Hur fasen får du tiden att gå på dagarna? Jag har ju visserligen två barn som måste ha mat osv osv... Men det blir ju riktigt långtråkigt att bara ligga i soffan!?

Nån som har bra boktips?
    Carin Gerhardsen skriver grymt bra böcker ! Finns nog en 7 stycken sammanhängande. Om du tycker om kriminalromarer vill säga. 
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-02 20:55:29 följande:

Nä de skulle gå till labb först tydligen.

Okej. Är oxå hemma med grav peng. Väldigt skönt. Hoppas du kan få slappna av lite iaf har du några komplikationer?
    Ja det hoppas jag med. Är sämst i världen på att vila bara. Ska bara göra det och det och det och det först Flört
    Nää inga komplikationer.. mår oförskämt bra. Trodde med säkerhet att denna graviditeten skulle bli jättejobbig när förra gick så smidigt plus att jag redan har en nu som tar energi.. men icke. Fast det är ju 1,5 månad kvar, allt kan hända. Har hört att man kan få mer ont i bäcken och grejer sista tiden om man är omföderska.. men vi får väl se.

Jag arbetar oxå som personlig assistent, därav graviditetspenningen. 
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-09-02 21:20:10 följande:
    Anansie, älskar kriminalromaner :)) tack för tipset får kolla upp henne!! bra att det är ett par böcker som man kan plöja igenom då!
    Gör det ! Du kommer inte göra annat än att läsa. Jag lovar Glad
    Det är såna böcker man inte kan lägga ifrån sej för man vill veta hur de slutar. Min svärmor klarade inte av dom, hon tyckte dom var för hemska, haha.
  • anansie

Jag är precis hemkommen från mvc nu. Sf måttet låg på 31 nu i vecka 33. Så följer kurvan precis som man ska. Hjärtljuden låg på 142, har legat på 146-148 tidigare gånger.

Hur lille bebisen låg kunde hon inte känna alls, så de kanske måste kolla med ultraljud vid nästa besök sa hon

Alla värden var bra och Älva (min dotter) fick vara med för första gången. Skönt att ha nån som blåser efter sticket i fingret, haha.

• anansie

Under dotterns första år sov jag mer än nånsin förr.. hon har alltid sovit hela nätterna, slutade äta under natten när hon var 3 månader men innan det somnade hon direkt om efter matning. 
    Ett tag ställde jag klockan på 08.00 för att få egentid på morgonen medan hon sov till 10.00 tiden.
    Numera vaknar hon oftast nån gång mellan 06-07 men man vänjer sej verkligen Snultan.

Med nästa lär jag inte ha samma tur.. och även om den sover så väcker ju dottern mej Flört

Ang röreslsemönster så tycker jag mest den buffar och sparkar lite till o från hela dagarna & kvällarna. Lugn på natten som tur är. Men den verkar inte sova så mycket under dagen, haha.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?