• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-09-04 19:23:01 följande:
    anansie - Skönt att höra att det finns fler än jag som har haft tur med sömnen! En kompis till mig tror verkligen att jag ljuger när jag säger att min dotter sover hela nätter, slutade äta på natten efter ett par månader, kan sova 10-12 timmar utan problem osv. Men jag har alltid varit noggrann med fasta sovtider, när jag var ensamstående var det ett måste för att jag skulle hinna med saker och kunna rå om mig själv lite.
    Samma här. Är verkligen en rutinmänniska och har haft fasta sovtider på dottern alltid.
    Visst har det funnits tillfällen när hon krånglat på natten och vaknat och vart ledsen men i det stora hela så har hon alltid sovit väldigt bra.
    Däremot har vi haft problem med läggningarna sedan hon började förskolan i höstas... vilket har vart fruktansvärt jobbigt. Nu har det blivit mycket bättre vilket känns skönt inför att bebisen ska komma.  
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-09-04 20:52:50 följande:
    Nattningarna har gått superbra i perioder. Men så fort hon har sovit lite för länge på vilan så har det varit krångel med att få henne att somna. Nu efter semestern började hon på avdelningen för de lite större barnen och då sa jag till att det var okej om hon vilade men jag vill inte att hon sover för då somnar hon inte förrän sent på kvällen vilket resulterar i att hon inte vill gå upp på morgonen. Hittills har det fungerat bra och jag hoppas att det håller i sig.

Precis samma här. Dottern har oxå börjat "stor" avdelning nu och vi har sagt att hon helst inte ska sova. Såvida hon inte vaknat jätte tidigt eller sovit dåligt. Annars är det bara lite vila i vagnen som gäller för henne med. Plus att vi har köpt en 90 säng till henne nu så vi kan ligga bredvid henne när hon ska sova eller om hon skulle vakna och vara ledsen på natten. Och än så länge funkar det väldigt bra.
  • anansie
    Snultan skrev 2013-09-04 20:38:17 följande:
    Lite nyfiken ni som har barn sen innan. Hade bebisen samma dygnsrytm när den kom ut som i magen? Har läst att det kan va så men undrar hur de egentligen är

Jag kommer faktiskt inte ihåg dotterns dygnsrytm i magen mer än att hon var ganska lugn. Mycket vildare bebis i magen denna gången. Och sen när hon kom ut var hon väldigt lugn med, sov väldigt mycket första månaderna. Men allt det har hon tagit igen nu när hon är en riktig huligan :) Haha
  • anansie
    eli77 skrev 2013-09-04 22:33:37 följande:
    Hej. Här är en till med Bf 11  oktober.  Tänkte höra med er andra hurini har gjort ang
    arbete?  Jobbar ni fortfarande ? 
    Hej, välkommen !

Är hemma med graviditetspenning pga tungt arbete :) 
  • anansie
    FamMorrhår skrev 2013-09-05 17:47:41 följande:
    Hur har ni de, har ni köpt/ordnat "allt"? 
    Känns som det mesta är i ordning här nu, vill ha en babyvakt och sen ska jag väl köpa inlägg till bhn..   
    Vi har redan det mesta efter dottern.. Har beställt en syskonvagn bara som vi ska hämta nån gång.
    Så annars finns nog allt. Har dock inte tagit fram nåt.

Idag har det vart fullt upp. Gymmet, städat huset, handlat, fixat matta till hallen, vart på lekplatsen & lagat mat... så nu är jag så gott som död. Kommer förmodligen tokdäcka när jag nattar dottern snart...
  • anansie
    eli77 skrev 2013-09-05 19:40:02 följande:
     För er som har barn tidigare någon som har tips på bra syskonvagnar ?
    Vi har beställt en Babyjogger City GT... har en liknande modell i singelvagn som vi älskar så det kändes ganska naturligt.

• anansie
    afroditekissen skrev 2013-09-05 21:28:59 följande:
    jag har köpt 4pkt blöjor stl 1..
    jag hade några kuponger som snart går ut sen har jag två kuponger på stl 2 som jag tänkt köpa innan dom går ut men skulle vi inte hinna använda alla så har jag en syster som ska ha en bäbis i december och när man har en kupong på 30kr och paketet kostar 35kr så gör de inte så mycket om de blir nån kvar :)

är de ingen av er som fått kuponger?? jag har fått både från pampers och i veckan fick jag från libero..

sen har jag faktiskt inte handlat mer.. vi har allt kvar efter dottern..
    Jag har inte fått några kuponger.. ? Är ju medlem på båda sidorna. Kanske kommer senare.
  • anansie
    Limawij skrev 2013-09-06 20:07:20 följande:
    Inlagd på Danderyd igen , tredje gången. Äntligen en diagnos och plan för hur det kommer att bli. Lider av gsllspasma som gör ofantligt ont med kramper. Får lida en vecka till och sedan sätter de troligen igång mig. 37. Endast en vecka kvar att lida...
    Men fy din stackare... Hoppas de kan göra det uthärdligt för dej nu sista veckan.

Så då var sovrummet målat & tapetserat. Gott att ha gjort det innan bebisen kommer.
    Nu borde jag lägga mej på soffan, har knappt sovit i natt efter att ha delat säng med dottern pga målandet i sovrummet. Meeeen har ju 1000 andra saker att göra.

Ha en fin helg alla. 
  • anansie

Jag måste bara få höra med er om nån annan har samma som mej

Idag när jag duschade upptäckte jag ett åderbråck i underlivet. Kul?!

Har inte ont av det eller så men trodde jag skulle få slippa sånt denna gången med. Har väl haft det för bra hittills så nu kommer "problemen".

• anansie

anns - Haha Nää gud jag kan inte heller se nåt men jag kände det och sen var jag tvungen att kolla med spegel ;)

Får ringa mvc på måndag och se vad dom säger om det..

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?