Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Här är det också soova som gäller om dagarna för Melvin. Han gillar att hålla mamma vaken sena kvällar... Och nu de sista dagarna så har han haft lite ont i magen. Tycker så synd om honom då!
    Amningen funkar inget vidare för mig, fick mjölkstockning och låg i tre dagar med feber. Men nu är det bra. Tyvärr räcker mjölken inte till så det blir alltid tillmatning med ersättning...

Hur går det för er med amning osv tjejer?

• Mami2013

LinnElin, jag har pumpat, pumpat och pumpat! Melvin suger helt fel på det bröstet med mjölkstockningen så jag har inte kunnat lägga till honom på nåt bra sätt fastän jag försökt och så använde jag purelan på såren :( du kan duscha varmt, extra värme på bröstet är bra och du kan dra med fingertopparna där du känner stockningen då stimuleras bröstet så att det blir lite lättare för mjölken att rinna till. Om du får feber länge eller får rodnad så kan det vara bra att kontakta läkare för då kan man tydligen ha fått en inflammation :-/

• Mami2013

Anansie,vi har kommit upp i 60 ml vatten per mål. Nu suger han ju pyttelite ibland också, men inte varje gång. Han äter ungefär med 2-3 timmars mellanrum. Längre på natten dock - tack å lov!! Hur går era nätter, sover hon bra?

Idag ä första dagen hemma med alla tre barnen utan sambon. Han börjar jobba idag, men jag tror det kommer att gå fint!

• Mami2013

Åh behöver lite tips som inte har med barn att göra!! Imorgon kommer två av mina vänner och hälsar på Melvin för första gången och jag har lovat bjuda på lunch men det står helt still i huvudet. Nån som har bra tips på lätta luncher/mellanmål som är lätt och snabbt att göra??

• Mami2013

Haha det behöver verkligen inte vara flashigt ;) men det lät jättegott det du skrev! Och enkelt :)

• Mami2013

Sosso03 jag känner igen mig lite i det du skriver om att man inte har ro. Jag har ju också två större som vill ha uppmärksamhet. Men vi kör mest med ersättning nu då min mjölk inte räcker...

• Mami2013

Idag blev det första vagnpromenaden för min del. Inte långt alls, men jag har ju haft sån jäkla foglossning och den har preciis släppt. Kan känna av lite ibland bara.. Gud va skönt det är att orka röra på sig lite!!

LinnElin, hur har det gått med din foglossning? Släppte den efter förlossningen eller har du fortfarande ont?

• Mami2013

LinnElin, precis som Anansie skriver så får du tänka på dig i första hand! Din lilla tjej kommer klara sig finfint ändå! Mina två "stora" barn är uppvuxna på nästan enbart ersättning. Och jag har i princip gett upp amningen med Melvin sen jag fick mjölkstockning så jag vet hur du känner dig....han ammas nästan bara på morgonen nu, resten blir Nan...

Anansie, haha jag känner igen det där med att komma i tid! Det har varit lite svårt de två dagarna jag har lämnat de stora på dagis. Har inte kommit före kl 09 nån av dagarna. Vad skönt att ni kom ut lite idag :) har ni också fint väder? Här skiner solen för fullt så jag tog med hunden och Melvin på promenad imorse :)

• Mami2013

Förresten, ursäkta lite äcklig fråga nu kanske men... Är det nån som vet om det är "normalt" att det kommer blodklumpar i avslaget?

Efter förlossningen så hade min livmoder svårt att dra ihop sig och jag blödde rätt mkt. Efter några dagar kom det ut jättestora blodklumpar så bm kände på min mage. Ingen fara då... Sen har avslaget fortsatt normalt men idag fick jag en ganska stor klump igen... Ska man ringa bm och fråga? Eller kan det komma klumpar i avslaget?

• Mami2013

Åh ja jag får nog ta och ringa bm imorgon förmiddag då... Tycker att jag blöder ganska mkt fortfarande, men det har ju bara gått två veckor... De var så himla nojiga på förlossningen och BB över att min livmoder inte drog ihop sig som den skulle så jag blir orolig för det.. Men det är säkert ingen fara!

Fy vad irriterande Sha att du fick åka tillbaka för skrapa ut det sista!! Var det inte du som också födde i Borås? Eller minns jag helt fel nu!?

• Mami2013

Men usch din stackare LinnElin!! Att det blev så illa krya på dig nu, hoppas det går över snabbt nu när du fått hjälp!

• Mami2013
    sha skrev 2013-11-16 21:38:34 följande:
    Hur har det gått för dig med blödningen? Hoppas allt var i sin ordning:)
    Det blev bättre med blödningen tack och lov. men iom att det "krånglade" med livmodern efter fl så blev jag lite nervös.. men nu är det bra, blöder bara lite grann. Hur går det för dig med bebis och allt?

LinnElin - Vad skönt att du fått komma hem! Hur går det med amningen nu då? hoppas att du mår bra!!
    Själv har jag i princip lagt ned amningen. Blev så avskräckt efter mjölkstockningen, plus att jag knappt har något kvar nu Rynkar på näsan
  • Mami2013

Jag har inte varit inne på flera flera dagar, har knappt hunnit. Min lilla dotter har fyllt 3 år så vi har haft kalas osv... Melvin mår bra, han är så snäll och foglig. Helt fantastiskt vad lätt han är och jag är så tacksam för det Hjärta hoppas det går bra för er andra!!

• Mami2013
    LinnElin - vilka söta små tjejer du har, så himla fin bild Hjärta
    Hoppas det går bra på uppföljningen idag!!

Anansie - nämen vilket litet charmtroll Hjärta Kul att få se bilder på bebisarna!!

Här är en mamma som ät trööött idag...är det inte den ena ungen så är det den andra eller tredje som haft en känslig natt. Så jag har inte sovit bra alls. La mig en stund med Melvin nu på dan och det behövdes...

Ang avundsjuka så har jag inte märkt så mycket av det på mina barn. Dom är å andra sidan vana att dela på uppmärksamheten nu. Men jag försöker göra dem så delaktiga som möjligt med blöjbyten, matning osv. De får gärna hålla lillebror. Min stora son säger ofta: "Melvin vill nog komma till storebror lite nu" eller "Jag tror att Melvin vill prata med storebror" haha. Han är så rar min store pojk!
  • Mami2013

Å så måste jag tillägga, HUNDEN Hjärta Jag har en Engelsk staffordshire bullterrier (eng staffe), de kallas ju för Nannydog och jag förstår verkligen varför. Hon är så grymt gullig mot Melvin!! Älskar att få mysa lite brevid honom. Har ni andra några husdjur? hur har dom reagerat på bebisarna?

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?