Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin jag hoppas du slipper gå så länge som du gjorde med dottern iaf :) och hoppas på att din moster får ta med dottern till tandläkaren i eftermiddag ;) ja men att åka och handla är ju alltid nåt, det är bra att vara uppe och röra på sig i den mån man kan, tyngdkraften gör ju sitt!

Anansie, vad skönt att det går bra för er men typiskt med förkylningen :( är ju tyvärr såna tider nu. Går hon på dagis eller har ni henne hemma med med er nu? Tänker på alla baciller och skit man kan få med sig därifrån. Min dotter åkte på RSvirus när hon var 3 månader. Det var inget vidare, blev inlagda och hon fick andas i mask och sondmatas :( hm... Ja jag måste ringa förlossningen! För säkerhetsskull. Jag satte i ett trosskydd och det vattniga är typ brun/rosa.. Typiskt nog så är sambon och tränar just nu och kl 15 har han bokat tid för banken att komma å värdera om vårt hus :-/

• Mami2013

Äh skulle ju skriva om förlossningen men telefonen är ju kass .. Skriver lite kort då så kommer längre sen. Allt som allt tog fl 2 1/2 timma från värkstart hemma tills lille Melvin låg på mitt bröst på förlossningen :) det gick fort och var intensivt men vi mår bra!

• Mami2013

LinnElin vad skönt att du känner dig lugn :) du ska se att det snart kommer igång! Jag hoppas att den kommer innan så du slipper UL på torsdag!

Melvin vägde för övrigt 3770 gram och är 50 cm lång. Han börjar bli lite gul så vi avvaktar och ser om han behöver sola eller ej...

• Mami2013

SmultronSöt - oj jösses vilken pärs ni måste gå igenom! Stackars lilleman! Men så söt han är :) nu får ni ta hand om er och vila ordentligt och njuuta av Sixten!!

• Mami2013

Ska se om jag får ner min fl genom telefonen då.. :)

Jag kände i torsdags (31/10) att den där känslan i Molandet hade ändrat karaktär, detta var vid 06 på morgonen och det avtog ganska direkt. Under dan rann det längs benen och jag trodde det var vatten, vilket det visade sig att det inte var. Vid 14 kom värkarna från ingenstans, pang bom så var de där, starka, onda och regelbundna med bara några få minuter emellan. Så vi lämnade barnen hos svärfar och tog oss till Förlossningen. Under tiden i bilen blev värkarna starkare och fortsatte komma regelbundet. Väl på sjukhuset kl 15 kördes en ctg, men jag hade så ont så efter 20 min fick sambon ringa på bm och jag sa att jag vill ha smärtlindring. Hon undersökte mig och jag var då öppen 6 cm. Gick till förlossningsrum och jag har aaldrig haft så svårt att gå en så kort bit. Värkar hela tiden. Kom upp i sängen i rummet och blev bästis med Herr Lustgas! Bm gick för att göra lite administrativt arbete som hon sa. Sambon gick ut för att lägga i mer pengar till parkering och just som han gått ut genom dörren kände jag att jag måste trycka, fick dock klara mig själv en stund då jag inte nådde ringklockan. Sambon kom tillbaka och jag fick fram "Ring på Bm!!!". Sagt och gjort, bm kom och jag sa att jag måste nog krysta snart. Hon undersökte mig - öppen 10. Men fick inte krysta gör vattnet hade inte gått, någon minut efter det kände jag hur det tryckte på och något brast inuti. SPLASH sa det så forsade vattnet och sen gick det undan. Krystvärkarna var så kraftiga att jag knappt kunde hålla emot trots att bm sa åt mig. Men tillslut var huvudet ute och ÄNTLIGEN kom resten av Melvin. Sköönt!! Min älskade son! Så förlossningen startade hemma kl 14 och 16:33 är han född. Så 2 1/2 timma tog det.

Pga att värkarna var så starka då drabbades jag av sfinkterruptur :( så jag blev opererad efteråt. Dessutom ville inte livmodern dra ihop sig ibörjan så det blev massa klämmande och tryckande på min mage :( blödde väldigt mycket pga det. Men nu är jag pigg igen och Melvin mår bra. Ligger just nu och solar, men ska avsluta behandlingen om en stund. Om värderna ser bra ut imorgon bitti så får vi äntligen åka hem. Storebror och storasyster var här och hälsade på idag och de tokälskade lillebror :) än så länge ;)

• Mami2013

Åh men Gud så kul LinnElin!!! Äntligen :) stoort grattis ð??? hur mår ni?

Själv ligger jag hemma med feber och mjölkstockning ð??? sambon tränar och barnen är på förskolan så nu ska jag och lilleman njuta av egen tid ihop!

• Mami2013

Åh grattis fitforfight1 :) haha er lille hade också bråttom på förlossningen då alltså! Vi var också inne en snabbis bara, 1 1/2 timma tig det för oss där inne... Tyckte du att du hängde med? Hann du få nån smärtlindring? Skönt att ni fick komma hem så snabbt!!

• Mami2013

Grattis Friwen!! Det låter som en riktigt jobbig förlossning du haft. Hur mår du nu? Hoppas tarmvredet är bättre!!

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?